În plină criză, Primăria îşi aminteşte de impozitele neîncasate acum cinci ani
- Scris de Ziua de Cluj
- 15 Iul 2010, 19:01
- Administraţie
- Ascultă știrea
Seful Direcţiei Taxe şi Impozite, Victor Rădoi (foto), a explicat că este vorba despre taxe de 0,7 lei/mp, însă suprafeţele pentru care oamenii trebuie să plătească aceste taxe sunt foarte mici.
Proiectul de hotărâre discutat în şedinţa de ieri nu a fost lipsit de obiecţiuni. Consilierul Steluţa Cătăniciu a cerut chiar retragerea acestuia de pe ordinea de zi pentru că municipalitatea, din propria culpă, nu ar fi sesizat mai repede că beneficiarii care au în folosinţă teren de la Primărie nu şi-au achitat impozitul pe aceste proprietăţi (taxa pe teren care trebuia plătită indiferent dacă aceştia plăteau sau nu alte taxe de închiere către bugetul local – n.red.).
Primarul Sorin Apostu a solicitat, însă, discuţii în cadrul şedinţei. Cătăniciu a intervenit, menţionând că decizia este nelegală. “Dacă este culpa Primăriei, nu e corect ca acum să îi obligăm pe beneficiari să achite sumele retroactiv, pe ultimii cinci ani. Am înţeles din discuţii cu reprezentanţi ai Primăriei că aceste sume sunt destul de mari”, a declarat Cătăniciu.
Secretarul municipiul, Aurora Ţărmure, a explicat că decizia de impunere a achitării retroactive a impozitelor pentru terenurile aferente locuinţelor cumpărate sau închiriate de la municipalitate este legală, iar Primăria a venit în întâmpinarea nemulţumiţilor şi a decis să nu perceapă majorări la plata respectivelor impozite. Această măsură, a specificat Ţărmure, a venit tocmai în sprijinul clujenilor.
Mai mult, şeful Direcţiei Taxe şi Impozite, Victor Rădoi, a afirmat că impunerea fiscală se face pe o perioadă de cinci ani. Rădoi a recunoscut, însă, că şi municipalitatea trebuia să sesizeze în urmă cu cinci ani că beneficiarii terenurilor aferente apartamentelor erau obligaţi să achite impozit pe acestea. “Taxele percepute sunt de 0,7 lei/mp. Unui proprietar de apartament îi revine o cotă parte din curte. Nu sunt sume exorbitante, chiar dacă plata trebuie făcută pe ultimii cinci ani”, a mai spus Rădoi.
Preşedintele de şedinţă, consilierul PDL Adrian Popa, a afirmat, însă, că impunerea trebuie făcută prin declaraţie pe proprie răspundere a beneficiarilor şi că nu era obligaţia Primăriei. Cu toate acestea, edilul Sorin Apostu a declarat că angajaţii Primăriei vinovaţi pentru această situaţie vor fi traţi la răspundere. “Voi informa plenul asupra vinovaţilor şi a măsurilor pe care le-am luat împotriva acestora”, a adăugat edilul. Viceprimarul Radu Moisin a atras atenţia că acest caz a fost dat deja în lucru comisiei de disciplină.


