Autostrada Transilvania intră în conservare. Pe bani
- Scris de Cosmina Fernoaga
- 06 Mai 2013, 21:10
- Administraţie
- Ascultă știrea

Ministrul marilor proiecte de infrastructură, Dan Şova, se lăuda că, până la final de aprilie, contractul cu compania Bechtel pentru Autostrada Transilvania se închide. Acesta nu a ieşit, însă, cu o concluzie în privinţa finalizării negocierilor cu compania americană. În schimb, premierul Victor Ponta anunţa la Constanţa, chiar înainte de Paşte, că acest proiect nu va fi abandonat şi că imediat ce Bechtel se va retrage, se vor face demersuri pentru cooptarea unui alt constructor care să finalizeze porţiunea Borş - Gilău. Între timp, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Cluj se ocupă de licitaţia pentru contractarea lucrărilor de conservare a şantierului şi a serviciului de pază.
Imediat ce Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP) va autoriza procedura, anunţul de licitaţie pentru contractarea lucrărilor de conservare şi a serviciului de pază pe tronsonul Suplacu de Barcău - Borş va fi postat pe SEAP (Sistemul Electronic de Achiziţii Publice). „Timp ce 15 zile va sta anunţul pe SEAP, după care putem deschide ofertele. Sper ca până la finalul acestei luni să putem atribui acest contract. Vorbim de un contract ce vizează o perioadă de patru ani", a subliniat şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj, Eugen Cecan. Acesta a adăugat că nu are nici o informaţie despre negocierile purtate cu Bechtel, de către minister. "Urmează să fim anunţaţi şi noi. Oricum, orice decizie s-a luat, ea va fi supusă aprobării guvernului", a comentat Cecan. Premierul Victor Ponta, declara, la Constanţa, că aşteaptă rezultatul final al negocierilor. Totodată, acesta a menţionat că nu doar acest aspect e important. "Pe noi ne interesează nu doar să încheiem ce a mai rămas din contractul cu Bechtel. Cel mai important este să găsim un contractor pentru finalizarea lucrărilor începute, pentru că e păcat să laşi şantierul aşa. Şi există posibilitatea reală de a finaliza în perioada următoare, fie din fonduri europene, fie din parteneriat public-privat, prin concesiune, să finalizăm proiectul de autostradă. Transilvania are nevoie de autostradă", a spus Ponta, citat de Agerpres.
Din cei 64 km, cât măsoară tronsonul Borş - Suplacu de Barcău, Bechtel a reuşit să realizeze aproximativ 50% din lucrare. Numai pentru finalizarea acestui tronson, statul român ar trebui să plătească peste 250 de milione de euro. Presa centrală anunţa, în urmă cu câteva zile, că ministrul Dan Şova se aşteaptă ca penalităţile pentru închiderea contractului cu Bechtel să fie mai mici de 250 de milioane de euro. În mod normal, toţi cei peste 400 km ai autostrăzii ar fi trebuit să se construiască cu maxim 2 miliarde de euro. Până acum, însă, s-au cheltuit 1,4 miliarde de euro şi nu s-au finalizat decât 50 km, între Gilău şi Câmpia Turzii, a arătat ministrul Dan Şova.