Consilierii PDL: “Unde-s banii promişi de USL pentru Aeroport?”

Consilierii PDL: “Unde-s banii promişi de USL pentru Aeroport?”
Anul 2013 se încheie în curând iar banii promişi de liderii USL la Cluj, pentru pista aeroportului, n-au ajuns încă la Cluj. Consilierul PDL, Alexandru Coroian, le-a cerut USL-iştilor să facă presiuni la Bucureşti, cât mai este vreme.

Consilierul judeţean PDL, Alexandru Coroian, atarge atenţia că Guvernul a operat deja rectificarea bugetară din toamnă şi că n-a trimis nici un ban spre Cluj, chiar dacă vicepremierul Liviu Dragnea a anunţat că va aloca o sumă coniderabilă pentru achitarea lucrărilor de la noua pistă a aeroportului. Mai mult, Coroian spune că toate promisiunile făcute de minstrul Dan Şova, privind tronsoanele de autostradă care ar urma să se realizeze de anul viitor, sunt doar vorbe în vânt. În strategia bugetar fiscală sunt prevăzute aproximativ 30 de obeictive de investiţie în ţară şi nici unul nu face referire la Cluj, a arătat Coroian.

Consilierii PDL îşi exprimă îngrijorarea că toate cheltuielile pentru noua pistă a aeroportului vor fi suportate strict din bugetul Consiliului Judeţean, în ciuda faptului că reprezentanţii Guvernului au promis că vor sprijini cu fonduri semnificative acest proiect. "Domnul Horea Uioreanu a cerut de la guvern 50 de milioane de lei, pentru lucrările la noua pistă a Aeroportului. Când s-a inaugurat acest obiectiv, liderii USL au promis că vor susţine această inevstiţie şi că vor contribuie cu o sumă semnificativă de bani. A trecut ceva timp de când a avut loc rectifciarea bugetară, însă, niciun leu n-a venit din bugetul central pentru pistă", a atras atenţia Coroian. El le-a sugerat reprezentanţilor USL să facă presiuni la Bucureşti şi să obţină această finanţare, pentru că altfel, ea ar urma să fie bugetată tot de Consiliul Judeţean. „Dacă nu vin banii aceştia până la finalul acestui an, atunci, Consiliul Judeţean va avea obligaţia să includă cheltuielile pistei în bugetul de anul viitor şi nu mi se pare firesc, pentru că am putea face altceva cu banii aceştia. Dacă USL-iştii s-au lăudat că pot să aducă bani, atunci să facă", a spus Coroian.

Preşedintele Consiliului Judeţean, Horea Uioreanu, a menţionat că se aşteaptă să primască o oarecare sumă de la Guvern, dar că nu a mizat întrutotul pe un astfel de sprijin financiar. „Eu sunt de părere că domnul Coroian ar trebui să fie puţin mai constructiv, să nu mai vadă totul numai în negru. E drept, am cerut bani pentru lucrările la pistă, ni s-a promis că vom primi o anumită sumă, cel mai probabil din fondul de rezervă al guvernului şi sper ca până la finele anului să se întâmple acest lucru. Indiferent ce se va întâmpla, însă, trebuie să se ştie că administraţia judeţeană are capacitatea să achite lucrările de la pistă. Aeroportul este al Consiliului Judeţean, prin urmare, nouă ne revine, în primul rând, sarcina de a finanţa dezvoltarea acestui obiectiv. Sigur, dacă primim bani de la guvern, sunt bineveniţi, dar asta nu înseamnă că s-ar întâmpla vreo tragedie dacă nu-i primim în ziua următoare, aşa cum doreşte domnul Coroian", a răspuns Uioreanu.

Nici primisiunile lui Dan Şova pentru demararea lucrărilor la Autostrada Transilvania şi la Autostrada Turda - Sebeş nu se susţin, mai atrage atenţia democrat-liberalul Alexandru Coroian. „Ni se promite foarte mult, în condiţiile în care, reprezentanţii guvernului nu au fost în stare să atribuie o licitaţie care era deja pusă pe roate în momentul în care au ajuns la putere. Mă refer aici la tronsonul Gilău - Mihăieşti, pentru care se executase studiul de fezabilitate, şi care era deja atribuit prin licitaţie. S-a renunţat la tot, în ideea, probabil, ca altcineva să facă alte studii să mai câştige nişte bani. Între timp, ni se primite că de anul viitor încep lucrările la Sebeş - Turda şi la celelalte tronsoane din Autostrada Transilvania. Mă întreb cum se fac astfel de promisiuni când investiţiile nu sunt prevăzute absolut nicăieri", a remarcat Coroian. El a subliniat că în strategia bugetară pentru perioada 2014-2020 au fost cuprinse în jur de 30 de investiţii majore pentru România şi că nici una dintre acestea nu implică vreo una din autostrăzile anunţate de Şova la Cluj.

 

 

Comenteaza