Cluj-Napoca se leagă în sfârşit de Autostrada Transilvania. Centura metropolitană a fost inclusă în Masterplan

Cluj-Napoca se leagă în sfârşit de Autostrada Transilvania. Centura metropolitană a fost inclusă în Masterplan
Drumul de la Gilău până la intrarea în Cluj, această mini-autostradă de 14 kilometri, se va construi în prima etapă a proiectului mai mare al centurii metropolitane a Clujului, care va avea în total 38 de kilometri.

Marcel Boloş, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a declarat că şoseaua de mare viteză între Gilău şi ieşirea din Cluj-Napoca, de circa 14 kilometri, costă 40 de milioane de euro, informează digi24.ro.

Centura de sud a Clujului, adică legătura de la intrarea în oraş dinspre Floreşti, pană la centura Vâlcele Apahida, de circa 24 de kilometri, se va face în faza a doua şi va costa aproximativ 80 de milioane de euro.

Un document obţinut de Digi24 arată că şefii Companiei de Drumuri vor să aloce bani încă de anul acesta pentru realizarea a patru centuri ocolitoare, printre care şi cea a Clujului.

Noua şosea, care va avea în total 38 de kilometri, a fost inclusă pe listă pe ultima sută de metri în Masterplanul de Transport al României. Documentul ar urma să ajungă în parlament pentru vot luna viitoare.

Includerea proiectului în Masterplan a fost cerută de primarul Emil Boc, atât la intâlnirea cu premierul Dacian Cioloş cât şi la discuţiile pe care le-a avut cu membrii Comisiei de transport a Parlamentului European.

Proiectul este vital pentru rezolvarea aglomeraţiei dintre Cluj-Napoca şi Floreşti dar şi pentru dezvoltarea viitoare a oraşului.

Primarul municipiului, Emil Boc, a declarat după întâlnirea cu reprezentanţii Parlamentului European că o parte din proiect ar putea fi finalizată până în 2020. „Acesta este un termen realist. Totul depinde de finanţarea de la guvern. Nu exclud ca părţi din centură să fie circulabile şi înainte de 2020", spunea Emil Boc la sfârşitul lunii martie.

Punctul de plecare al centurii este nodul de la Gilău al Autostrăzii Transilvania, după care drumul ar urma să vină în paralel cu Drumul Național nr. 1, prin Floreşti, să iasă la sensul giratoriu de la complexul comercial Cora, să traverseze pe un pod DN1, să urmeze traseul strada Bucium - Făget, să se intersecteze cu drumul spre Turda, să ocolească zona Bună Ziua, să treacă prin spatele magazinului Selgros şi să ajungă, într-un final, la nodul de la Dezmir al centurii Apahida-Vâlcele.

Comenteaza