Smart turism. Cum se implică primăria în atragerea turiştilor

Smart turism. Cum se implică primăria în atragerea turiştilor
O asociere din care va face parte şi municipalitatea urmăreşte atragerea unui număr cât mai substanţial de turişti.

Municipiul Cluj-Napoca conduce detaşat în topul oraşelor cu cea mai mare creştere turistică în primele şase luni ale anului 2017. Creşterea înregistrată este de 28,15% şi reprezintă aproape triplul mediei naţionale. În perioada ianuarie - iunie au fost înregistrate 218.643 de sosiri, faţă de 170.603 în aceeaşi perioadă a anului precedent, arată Institutul Naţional de Statistică - Direcţia Judeţeană Cluj.

Faptul că tot mai mulţi turişti aleg Clujul ca destinaţie a creat o emulaţie şi la nivel administrativ. Marţi, consilierii locali vor avea pe masă un proiect prin care Primăria doreşte să se asocieze cu Asociaţia Hotelierilor Clujeni şi cu Asociaţia de Dezvoltare Intracomunitară - Zona Metropolitană Cluj, în vederea atragerii unui număr cât mai substanţial de turişti.

Prin noua asociere, se prevede că municipalitatea va putea crea servicii publice destinate turiştilor, va putea sprijini chiar şi instituţii private din domeniu, că va face demersuri pentru dezvoltarea „smart turismului" în Cluj. Noua asociaţie nu are încă un nume, dar a primit un sediu, pe Bulevardul Eroilor.

În referatul prezentat consilierilor, se arată care sunt obiectivele urmărite prin noua structură: „crearea unui cadru de planificare şi de exprimare pentru structurile implicate în turism, elaborarea unui program multianual de dezvoltare turistică a destinaţiei, elaborarea programelor de promovare a destinaţiei, în acord cu viziunea comunităţii locale şi în coerenţă cu potenţialul de atragere a nişelor de consumatori de turism, propunerea şi implementarea de proiecte pentru dezvoltarea turismului clujean, atragerea de investiţii în turismul local, dezvoltarea şi promovarea formelor de turism durabil, colaborarea cu centrele de informare turistică de pe teritoriul destinaţiei în vederea implementării strategiei de dezvoltare a destinaţiei turistice Cluj-Napoca".

De asemenea, se urmăresc "consolidarea brandului turistic al destinaţiei Cluj-Napoca, acordarea sprijinului pentru dezvoltarea şi managementul atracţiilor turistice, asigurarea suportului în coordonarea şi managementul intervenţiilor în infrastructura turistică, pentru asigurarea calităţii experienţei turistice, elaborarea, implementarea şi monitorizarea proceselor necesare sistemului de management al calităţii turistice, creşterea calităţii şi crearea de noi servicii publice personalizate destinate turiştilor, susţinerea activităţilor culturale şi sportive care pot creşte numărul de turişti din Cluj-Napoca".

Alte măsuri sunt "sprijinirea instituţiilor publice şi private în domeniul turismului, promovarea produselor locale şi a gastronomiei tradiţionale, realizarea de studii şi monitorizarea indicatorilor turistici din Cluj-Napoca, elaborarea unui sistem de gestiune a sezonalităţii a activităţii turistice, susţinerea proiectelor turistice inovative în vederea dezvoltării smart turismului, participarea/înscrierea în reţele/organizaţii/structuri europene sau globale care pot creşte valoarea turistică a oraşului, susţinerea sistemului online de promovare turistică pe cele mai importante platforme şi canale oficiale, în coordonatele agreate la nivel integrat".

Comenteaza