Douã niveluri sub statuia lui Mihai Viteazu

Douã niveluri sub statuia lui Mihai Viteazu
Reprezentanţii municipalitãţii iau în calcul din nou varianta construirii parking-ului subteran de sub statuia lui Mihai Viteazu pe douã niveluri. Ei discutã în aceste zile cu proiectantul, Universitatea Tehnicã, pentru a vedea care este diferenţa de costuri dintre cele douã variante. Varianta cu douã niveluri ar oferi peste 364 de locuri de parcare, faţã de 179, cât pune la dispoziţie varianta cu un singur subsol.

“Am amânat deocamdatã licitaţia pentru execuţia parking-ului, pentru cã vrem sã vedem care este diferenţa de costuri dintre varianta cu un singur nivel şi cea cu douã niveluri”, a declarat directorul Direcţiei Tehnice, Sorin Apostu.

Acesta a adãugat cã administraţia localã va decide soarta viitorului parking subteran dupã ce Universitatea Tehnicã Cluj-Napoca (UTCN) – proiectantul lucrãrii – va detalia cele douã studii de fezabilitate şi costurile pe care acestea le implicã.

 

Un nivel costã 9,3 milioane de euro

 

Conform ultimului studiu de fezabilitate adoptat de Consiliul Local Cluj-Napoca în septembrie 2007, costurile pentru realizarea unui singur nivel de parcare la nivel subteran depãşesc 30 de milioane de lei, adicã în jur de 9,3 milioane de euro.

“Dupã modificarea fãcutã la studiul de fezabilitate de cãtre Universitatea Tehnicã, am reluat discuţiile cu proiectantul sã vedem la ce costuri ar ajunge realizarea parking-ului pe douã niveluri. Existã mai multe variante, inclusiv cea de a-l face pe douã niveluri”, a mai spus Apostu. Pe un singur nivel, parking-ul ar asigura 179 de locuri de parcare, pe o suprafaţã de aproximativ 5.000 de metri pãtraţi.

 

Studiu de fezabilitate reluat

 

Ideea execuţiei pe douã niveluri a garajului subteran de sub statuia lui Mihai Viteazu a mai existat anul trecut, în perioada în care UTCN lucra la studiul de fezabilitate al investiţiei. Atunci, reprezentanţii Primãriei au declarat cã este foarte mare diferenţa din punct de vedere financiar şi cã varianta cu douã niveluri nu este rentabilã, din cauza costurilor foarte mari de forare şi de consolidare.

Atunci, consilierii au adoptat un studiu de fezabilitate care aproxima investiţia pe un nivel la aproximativ 13,6 milioane de lei, iar pe cea cu douã subsoluri la 33 de milioane de lei, valoarea unui singur nivel dupã al doilea studiu de fezabilitate.

Cele douã subsoluri ar urma sã asigure 364 de locuri de parcare. Faţã de prima variantã a studiului de fezabilitate, UTCN a inclus în costurile de realizare a lucrãrilor şi folosirea unor soluţii tehnice care sã nu împiedice traficul din zona respectivã, fapt care, conform reprezentanţilor Primãriei, a condus la majorarea preţului.

 

Prima licitaţie, anulatã

 

Primãria Clujului a organizat o licitaţie pentru execuţia parking-ului în luna iunie a acestui an. Deşi s-au prezentat trei firme, nici una nu s-a încadrat în bugetul estimat de municipalitate. Tot atunci, Primãria a constatat cã studiul de fezabilitate şi proiectarea tehnicã nu respectau anumite standarde, ceea ce a dus la majorarea preţului de aproape trei ori.

Deşi nu au stabilit care dintre variante va fi aleasã, municipalitatea a dat anunţ de intenţie pentru demararea procedurilor de licitaţie de mai bine de o lunã. Conform anunţului, valoarea estimatã a lucrãrilor este cuprinsã între 20 şi 28 de milioane de lei. Valoarea este valabilã pentru execuţia unui singur nivel subteran.

Comenteaza