În noiembrie mai avem 10 kilometri de autostradă
- Scris de Luminita Silea
- 20 Aug 2010, 00:17
- Administraţie
- Ascultă știrea

DISTRIBUIE
Încă 10 kilometri din Autostrada Transilvania vor fi finalizaţi anul acesta, urmând să fie circulabili din luna noiembrie.
Şantierul Autostrăzii Transilvania şi al centurii Cluj Est a fost inspectat joi de premierul Emil Boc şi de ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Radu Berceanu. Premierul a menţionat că banii de la buget trebuie drămuiţi pentru toată ţara, motiv pentru care toate restanţele către constructorul magistralei, Bechtel, vor fi achitate abia în 2011.
O certitudine sunt cei 12 kilometri din tronsonul 2B (10 km Turda – Câmpia Turzii, plus bretelele de intrare-ieşire) pe care se va putea circula din noiembrie, a confirmat Boc. “Trei municipii, Cluj-Napoca, Turda şi Câmpia Turzii, scapă de traficul greu anul acesta”, a spus premierul. În 2010 va fi finalizat numai tronsonul 2B din autostradă, însumând peste 50 km. Potrivit şefului Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri, Ion Pantelimon, lucrările la viaductul de pe tronsonul 3C Suplacu de Barcău – Borş sunt finalizate 85%. “Asfalt pe acest tronson se va turna abia în 2011”, a completat Pantelimon.
Alte lucrări care vor fi atacate anul viitor sunt cele la un tronson de 9,5 km, între Gilău şi Nădăşel. Boc a afirmat că respectiva porţiune ar devia şi traficul greu dinspre Sălaj şi este extrem de utilă municipiului Cluj-Napoca. “Conform unui protocol pe care îl vom semna cu Bechtel, restanţa pentru lucrările executate va fi achitată până anul următor”, a menţionat premierul. Pentru tronsonul Câmpia Turzii – Turda, respectiv cei 12 km de autostradă plus bretelele, costurile sunt de 78 de milioane de euro.
Până în prezent, Bechtel a executat lucrări de 38 de milioane. Bogdan Sgârcitu, director de comunicare al constructorului autostrăzii, Bechtel România, a declarat că, atât timp cât banii pentru lucrări vor fi plătiţi, acestea se vor derula fără probleme. “Aşteptăm să se semneze protocolul cu autorităţile române. Banii sunt puţini şi trebuie chibzuiţi pentru toată ţara. În funcţie de decizia pe care o vom lua, vom putea spune exact ce se va întâmpla cu autostrada”, a spus reprezentantul Bechtel.
Berceanu vede un viitor mai sumbru pentru autostradă: tronsonul Târgu-Mureş – Braşov nu poate fi susţinut prin finanţare de la bugetul de stat. Ministrul a subliniat că până la această oră cu Bechtel doar s-a discutat, nu s-a negociat nimic în ceea ce priveşte executarea autostrăzii pe credit furnizor. În plus, în strategia negociată cu Uniunea Europeană pentru perioada 2007-2013 nu poate fi vorba despre finanţarea lucrărilor la autostradă din fonduri structurale.
“Nu avem decât să terminăm ce am început, iar între timp va apărea Legea parteneriatului public-privat şi vom putem realiza restul autostrăzii în acest regim. Banii se plătesc tot de la buget, prin plăţi de disponibilitate pe 20-30 de ani, aşa cum negociasem Autostrada Comarnic-Braşov. Nu din taxe impuse pe autostradă vom reuşi să construim alţi kilometri. Acestea acoperă de la 50% la 100% costurile de întreţinere”, a declarat Berceanu. El a adăugat că, dacă Bechtel nu doreşte să realizeze lucrările în acest regim, acestea pot fi acordate altor companii. Până în prezent nu s-a luat o decizie în ceea ce priveşte realizarea celorlalte porţiuni din Autostrada Transilvania.
360 de kilometri pe hârtie
Proiectul Autostrada Transilvania reprezintă o magistrală cu patru benzi, cu o lungime de 415 km, ce porneşte din centrul României, de la nord-vest de Braşov, ajungând la Oradea, la graniţa cu Ungaria. Din raţiuni de construcţie, proiectul a fost împărţit în opt tronsoane.
Secţiunea 1, Braşov (Cristian) – Târgu-Mureş (Ogra), are 161 km, şi este compună din trei tronsoane: 1A Braşov (Cristian) - Făgăraş, 1B Făgăraş - Sighişoara, 1C Sighişoara - Ogra (Târgu-Mureş).
Secţiunea 2, Târgu-Mureş (Ogra) - Cluj, însumează 90 km şi cuprinde două tronsoane: 2A Ogra (Târgu-Mureş) - Câmpia Turzii şi 2B Câmpia Turzii - Cluj Vest (Gilău), porţiune care va fi terminată anul acesta.
Secţiunea 3 a autostrăzii, Cluj-Borş, are 164 km şi este împărţită în trei tronsoane: 3A Cluj Vest (Gilău) - Mihăeşti, 3B Mihăeşti - Suplacu de Barcău şi 3C Suplacu de Barcău - Borş.
O certitudine sunt cei 12 kilometri din tronsonul 2B (10 km Turda – Câmpia Turzii, plus bretelele de intrare-ieşire) pe care se va putea circula din noiembrie, a confirmat Boc. “Trei municipii, Cluj-Napoca, Turda şi Câmpia Turzii, scapă de traficul greu anul acesta”, a spus premierul. În 2010 va fi finalizat numai tronsonul 2B din autostradă, însumând peste 50 km. Potrivit şefului Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri, Ion Pantelimon, lucrările la viaductul de pe tronsonul 3C Suplacu de Barcău – Borş sunt finalizate 85%. “Asfalt pe acest tronson se va turna abia în 2011”, a completat Pantelimon.
Alte lucrări care vor fi atacate anul viitor sunt cele la un tronson de 9,5 km, între Gilău şi Nădăşel. Boc a afirmat că respectiva porţiune ar devia şi traficul greu dinspre Sălaj şi este extrem de utilă municipiului Cluj-Napoca. “Conform unui protocol pe care îl vom semna cu Bechtel, restanţa pentru lucrările executate va fi achitată până anul următor”, a menţionat premierul. Pentru tronsonul Câmpia Turzii – Turda, respectiv cei 12 km de autostradă plus bretelele, costurile sunt de 78 de milioane de euro.
Până în prezent, Bechtel a executat lucrări de 38 de milioane. Bogdan Sgârcitu, director de comunicare al constructorului autostrăzii, Bechtel România, a declarat că, atât timp cât banii pentru lucrări vor fi plătiţi, acestea se vor derula fără probleme. “Aşteptăm să se semneze protocolul cu autorităţile române. Banii sunt puţini şi trebuie chibzuiţi pentru toată ţara. În funcţie de decizia pe care o vom lua, vom putea spune exact ce se va întâmpla cu autostrada”, a spus reprezentantul Bechtel.
Berceanu vede un viitor mai sumbru pentru autostradă: tronsonul Târgu-Mureş – Braşov nu poate fi susţinut prin finanţare de la bugetul de stat. Ministrul a subliniat că până la această oră cu Bechtel doar s-a discutat, nu s-a negociat nimic în ceea ce priveşte executarea autostrăzii pe credit furnizor. În plus, în strategia negociată cu Uniunea Europeană pentru perioada 2007-2013 nu poate fi vorba despre finanţarea lucrărilor la autostradă din fonduri structurale.
“Nu avem decât să terminăm ce am început, iar între timp va apărea Legea parteneriatului public-privat şi vom putem realiza restul autostrăzii în acest regim. Banii se plătesc tot de la buget, prin plăţi de disponibilitate pe 20-30 de ani, aşa cum negociasem Autostrada Comarnic-Braşov. Nu din taxe impuse pe autostradă vom reuşi să construim alţi kilometri. Acestea acoperă de la 50% la 100% costurile de întreţinere”, a declarat Berceanu. El a adăugat că, dacă Bechtel nu doreşte să realizeze lucrările în acest regim, acestea pot fi acordate altor companii. Până în prezent nu s-a luat o decizie în ceea ce priveşte realizarea celorlalte porţiuni din Autostrada Transilvania.
360 de kilometri pe hârtie
Proiectul Autostrada Transilvania reprezintă o magistrală cu patru benzi, cu o lungime de 415 km, ce porneşte din centrul României, de la nord-vest de Braşov, ajungând la Oradea, la graniţa cu Ungaria. Din raţiuni de construcţie, proiectul a fost împărţit în opt tronsoane.
Secţiunea 1, Braşov (Cristian) – Târgu-Mureş (Ogra), are 161 km, şi este compună din trei tronsoane: 1A Braşov (Cristian) - Făgăraş, 1B Făgăraş - Sighişoara, 1C Sighişoara - Ogra (Târgu-Mureş).
Secţiunea 2, Târgu-Mureş (Ogra) - Cluj, însumează 90 km şi cuprinde două tronsoane: 2A Ogra (Târgu-Mureş) - Câmpia Turzii şi 2B Câmpia Turzii - Cluj Vest (Gilău), porţiune care va fi terminată anul acesta.
Secţiunea 3 a autostrăzii, Cluj-Borş, are 164 km şi este împărţită în trei tronsoane: 3A Cluj Vest (Gilău) - Mihăeşti, 3B Mihăeşti - Suplacu de Barcău şi 3C Suplacu de Barcău - Borş.
DISTRIBUIE
Comenteaza