Istoria centurii de est: două variante şi o intervenţie la minister
- Scris de Cosmina Fernoaga
- 05 Sep 2010, 23:43
- Administraţie
- Ascultă știrea

DISTRIBUIE
Deşi ar fi avut posibilitatea să aleagă o variantă de ocolire mult mai ieftină pe zona de est, Clujul a ales opţiunea care s-a dovedit mai costisitoare. Un proiect mai vechi elaborat de societatea DP Consult, care, deşi estimat iniţial la 40 de milioane de euro, a ajuns să coste în jur de 150 de milioane de euro.
În schimb, a fost uitat în sertare un proiect elaborat în cadrul Regiei Autonome a Drumurilor Judeţene (RADJ), evaluat la 40 de milioane de euro.
În momentul în care a ales să promoveze actuala variantă de ocolire a municipiului Cluj-Napoca, fostul primar Emil Boc, ajuns între timp premier, a fost de părere că preţul va fi undeva în jurul sumei de 50 de milioane de euro. Proiectul a fost întocmit de societatea DP Consult încă de pe vremea guvernării PSD şi avea ca scop devierea traficului dinspre Turda către Dej, însă a fost rătăcit prin sertarele Ministerului Transporturilor tocmai din pricina dificultăţii traseului propus. Fostul preşedinte al Consiliului Judeţean, Marius Nicoară, a ţinut să precizeze că ştia de acest proiect, dar i s-a părut mult prea dificil şi a ales să comande o altă variantă, mai viabilă şi mai ieftină. În cazul primei variante, care a şi fost pusă în practică, societatea DP Consult a propus un traseu de 23,6 km pe ruta Vâlcele – Gheorgheni – Dezmir – până la borna km 16 lângă Apahida. Proiectantul a prevăzut la acea vreme o durată de finalizare a lucrărilor de patru ani şi costuri de 30 de milioane de euro.
În cazul celei de-a doua variante de proiect, propusă de specialiştii RADJ şi care a rămas doar pe hârtie, era abordat traseul drumurilor judeţene 103 G şi 105 S (Tureni, Aiton, Boju, Pata, Dezmir, Sânnicoară), cu un tronson de drum nou între localităţile Aiton şi Pata (4,8 km). Traseul total urma să măsoare 24,8 kilometri. Au fost vehiculate un preţ estimativ de 30 de milioane de euro şi o durată de execuţie de doi ani. La intervenţia lui Emil Boc, Ministerul Transporturilor a ales să finanţeze prima variantă ocolitoare. Lucrările au început încă din 2006 şi au fost câştigate de JV Pizzarotti & Tirrena Scavi şi Nemzetkozi Vegyepszer Zrt Groupe. Ministerul Transporturilor a mai semnat un contract anul acesta, cu consorţiul Vegyepszer – Diferit, pentru lucrările de consolidare a celor 2,6 kilometri care s-au surpat pe tronsonul I al centurii (în zona km 4). Lucrările de consolidare vor continua şi în 2011, au anunţat reprezentanţii ministerului.
Vezi cât a ajuns să coste centura ocolitoare Vâlcele-Apahida
În momentul în care a ales să promoveze actuala variantă de ocolire a municipiului Cluj-Napoca, fostul primar Emil Boc, ajuns între timp premier, a fost de părere că preţul va fi undeva în jurul sumei de 50 de milioane de euro. Proiectul a fost întocmit de societatea DP Consult încă de pe vremea guvernării PSD şi avea ca scop devierea traficului dinspre Turda către Dej, însă a fost rătăcit prin sertarele Ministerului Transporturilor tocmai din pricina dificultăţii traseului propus. Fostul preşedinte al Consiliului Judeţean, Marius Nicoară, a ţinut să precizeze că ştia de acest proiect, dar i s-a părut mult prea dificil şi a ales să comande o altă variantă, mai viabilă şi mai ieftină. În cazul primei variante, care a şi fost pusă în practică, societatea DP Consult a propus un traseu de 23,6 km pe ruta Vâlcele – Gheorgheni – Dezmir – până la borna km 16 lângă Apahida. Proiectantul a prevăzut la acea vreme o durată de finalizare a lucrărilor de patru ani şi costuri de 30 de milioane de euro.
În cazul celei de-a doua variante de proiect, propusă de specialiştii RADJ şi care a rămas doar pe hârtie, era abordat traseul drumurilor judeţene 103 G şi 105 S (Tureni, Aiton, Boju, Pata, Dezmir, Sânnicoară), cu un tronson de drum nou între localităţile Aiton şi Pata (4,8 km). Traseul total urma să măsoare 24,8 kilometri. Au fost vehiculate un preţ estimativ de 30 de milioane de euro şi o durată de execuţie de doi ani. La intervenţia lui Emil Boc, Ministerul Transporturilor a ales să finanţeze prima variantă ocolitoare. Lucrările au început încă din 2006 şi au fost câştigate de JV Pizzarotti & Tirrena Scavi şi Nemzetkozi Vegyepszer Zrt Groupe. Ministerul Transporturilor a mai semnat un contract anul acesta, cu consorţiul Vegyepszer – Diferit, pentru lucrările de consolidare a celor 2,6 kilometri care s-au surpat pe tronsonul I al centurii (în zona km 4). Lucrările de consolidare vor continua şi în 2011, au anunţat reprezentanţii ministerului.
Vezi cât a ajuns să coste centura ocolitoare Vâlcele-Apahida
DISTRIBUIE
Comenteaza