Concurs de arhitectură în două etape pentru sediul Filarmonicii
- Scris de Luminita Silea
- 08 Sep 2010, 00:02
- Administraţie
- Ascultă știrea

DISTRIBUIE
Primăria Cluj-Napoca şi Ordinul Arhitecţilor din România (OAR) au stabilit calendarul concursului de arhitectură pentru Centrul Cultural Transilvania, care va îngloba sediul şi sala de concerte ale Filarmonicii Transilvania.
Acesta se va derula în două etape, urmând ca soluţia finală să fie prezentată până la mijlocul lunii februarie 2011. După aceea, municipalitatea va anunţa un buget şi va contracta lucrările de proiectare, pe baza unor negocieri cu primii clasaţi.
Propunerea privind organizarea unei competiţii care să genereze soluţia arhitecturală a clădirii care va adăposti Filarmonica a venit de la preşedintele OAR, Şerban Ţigănaş. După negocierea dintre OAR şi edilul Sorin Apostu, s-a stabilit că de competiţie se va ocupa organizaţia, care s-a angajat ca printr-o sponsorizare să asigure premiul câştigătorului. Pe baza soluţiei arhitecturale se va realiza şi proiectul.
“Ne-am înţeles cu OAR să organizăm acest concurs care să genereze soluţia pentru proiectul Centrului Cultural Transilvania. Acesta va avea loc în două etape. Prima etapă se va încheia în luna decembrie, iar cea de-a doua, de unde va rezulta varianta finală, până în 15 februarie 2011. Participanţii vor avea obligaţia să folosească absolut toate datele din temele furnizate de primul concurs organizat de primărie şi, totodată, să aibă în vedere şi celelalte indicii şi elemente propuse de reprezentanţii Filarmonicii, având în vedere că noul imobil va adăposti sediul acestei instituţii culturale”, a declarat primarul Sorin Apostu.
După ce se va întocmi clasamentul competitorilor şi va rezulta o soluţie câştigătoare, pe baza unui buget prestabilit primăria va începe negocierile pentru proiectare. “După ce vom avem proiectul, vom organiza şi licitaţia de execuţie, în primăvara anului următor”, a precizat edilul.
Premiul pentru soluţia câştigătoare va fi asigurat din sponsorizări atrase de OAR. Preşedintele filialei Transilvania a ordinului, Szabolcs Guttmann, a menţionat că deocamdată nu s-au finalizat negocierile cu sponsorii, motiv pentru care nu poate să avanseze o valoare a premiilor.
“Ceea ce pot spune este că vrem să fie o dublă premiere. Un premiu de participare pe care să îl ia toată lumea şi apoi, în cazul proiectului câştigător, să acordăm o sumă de trei ori mai mare decât premiul de participare, pentru locul doi - de două ori mai mare, iar pentru locul trei - încă un premiu de participare. Premiul cel mare va fi, de fapt, contractarea proiectului de către primărie. Vrem să lansăm competiţia în 15 octombrie. Până atunci, sperăm să avem şi miza, iar în procent de 70% sponsorii să confirme susţinerea. Sunt nişte paşi pe care i-am făcut, sperăm că în direcţia cea bună”, a explicat Guttmann.
Propunerea privind organizarea unei competiţii care să genereze soluţia arhitecturală a clădirii care va adăposti Filarmonica a venit de la preşedintele OAR, Şerban Ţigănaş. După negocierea dintre OAR şi edilul Sorin Apostu, s-a stabilit că de competiţie se va ocupa organizaţia, care s-a angajat ca printr-o sponsorizare să asigure premiul câştigătorului. Pe baza soluţiei arhitecturale se va realiza şi proiectul.
“Ne-am înţeles cu OAR să organizăm acest concurs care să genereze soluţia pentru proiectul Centrului Cultural Transilvania. Acesta va avea loc în două etape. Prima etapă se va încheia în luna decembrie, iar cea de-a doua, de unde va rezulta varianta finală, până în 15 februarie 2011. Participanţii vor avea obligaţia să folosească absolut toate datele din temele furnizate de primul concurs organizat de primărie şi, totodată, să aibă în vedere şi celelalte indicii şi elemente propuse de reprezentanţii Filarmonicii, având în vedere că noul imobil va adăposti sediul acestei instituţii culturale”, a declarat primarul Sorin Apostu.
După ce se va întocmi clasamentul competitorilor şi va rezulta o soluţie câştigătoare, pe baza unui buget prestabilit primăria va începe negocierile pentru proiectare. “După ce vom avem proiectul, vom organiza şi licitaţia de execuţie, în primăvara anului următor”, a precizat edilul.
Premiul pentru soluţia câştigătoare va fi asigurat din sponsorizări atrase de OAR. Preşedintele filialei Transilvania a ordinului, Szabolcs Guttmann, a menţionat că deocamdată nu s-au finalizat negocierile cu sponsorii, motiv pentru care nu poate să avanseze o valoare a premiilor.
“Ceea ce pot spune este că vrem să fie o dublă premiere. Un premiu de participare pe care să îl ia toată lumea şi apoi, în cazul proiectului câştigător, să acordăm o sumă de trei ori mai mare decât premiul de participare, pentru locul doi - de două ori mai mare, iar pentru locul trei - încă un premiu de participare. Premiul cel mare va fi, de fapt, contractarea proiectului de către primărie. Vrem să lansăm competiţia în 15 octombrie. Până atunci, sperăm să avem şi miza, iar în procent de 70% sponsorii să confirme susţinerea. Sunt nişte paşi pe care i-am făcut, sperăm că în direcţia cea bună”, a explicat Guttmann.
DISTRIBUIE
Comenteaza