Taxă suplimentară la Direcţia de Evidenţă a Persoanei
- Scris de Mihai Prodan
- 28 Sep 2010, 17:52
- Administraţie
- Ascultă știrea

DISTRIBUIE
Clujenii care vin la Direcţia Judeţeană pentru Evidenţă a Persoanei (DJEP) din Cluj cu diverse cereri ar putea plăti o taxă de 10 lei pentru fiecare cerere în parte. DJEP funcţionează în subordinea Consiliului Judeţean iar un proiect de Hotărâre de CJ pentru instituţionalizarea acestei taxe a fost introdus pe ordinea de zi a următoarei şedinţe.
În proiectul de Hotărâre de CJ, ataşat acestei ştiri, se prevede că persoanele fizice care înaintează diverse cereri către DJEP vor trebui să achite o taxă de 10 lei, cu unele excepţii, este vorba de instituţiile publice. "Luând în considerare activitatea desfăşurată de către Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Cluj, propunem instituirea taxei speciale privind soluţionarea cererilor depuse de persoanele fizice sau juridice, valoarea acesteia fiind de 10 lei /cerere, aceasta reprezentând venit propriu al Direcţiei Judeţene de Evidenţă Persoanelor Cluj", se arată în proiectul ataşat acestei ştiri.
Instituţia primeşte cel puţin 40 de astfel de cereri pe zi, potrivit directorului Viorel Sârcă, ceea ce înseamnă că, dacă proiectul va fi aprobat de consilierii judeţeni, numai din această taxă instituţia va câştiga 400 de lei pe zi. "Ni s-a redus bugetul de cheltuieli cu 20%, ca la toate instituţiile publice", a explicat Sârca pentru ziuadecj.ro. Acesta precizează însă că, deşi salariile angajaţilor DJEP s-au redus cu 25% în ultimele luni, la fel ca ale tuturor bugetarilor, nu această scădere stă la baza propunerii de introducere a taxei. "Sunt mulţi oameni care vin la noi cu documentaţia, dar noi nu avem voie să primim documente în original. Atunci ne cer să fotocopiem documentele iar noi nu-i putem trimite pe drumuri. Am calculat că din această taxă vom compensa şi aceste cheltuieli, a spus el. De menţionat că, dacă taxa va fi aprobată, toate cererile vor fi soluţionate în regim de urgenţă, ceea ce înseamnă o soluţie în aceeaşi zi cu cea în care a fost înregistrată cererea.
Dacă proiectul va fi adoptat, taxa intră în vigoare încă din 1 octombrie, potrivit proiectului de Hotărâre de Consiliu Judeţean.
Instituţia primeşte cel puţin 40 de astfel de cereri pe zi, potrivit directorului Viorel Sârcă, ceea ce înseamnă că, dacă proiectul va fi aprobat de consilierii judeţeni, numai din această taxă instituţia va câştiga 400 de lei pe zi. "Ni s-a redus bugetul de cheltuieli cu 20%, ca la toate instituţiile publice", a explicat Sârca pentru ziuadecj.ro. Acesta precizează însă că, deşi salariile angajaţilor DJEP s-au redus cu 25% în ultimele luni, la fel ca ale tuturor bugetarilor, nu această scădere stă la baza propunerii de introducere a taxei. "Sunt mulţi oameni care vin la noi cu documentaţia, dar noi nu avem voie să primim documente în original. Atunci ne cer să fotocopiem documentele iar noi nu-i putem trimite pe drumuri. Am calculat că din această taxă vom compensa şi aceste cheltuieli, a spus el. De menţionat că, dacă taxa va fi aprobată, toate cererile vor fi soluţionate în regim de urgenţă, ceea ce înseamnă o soluţie în aceeaşi zi cu cea în care a fost înregistrată cererea.
Dacă proiectul va fi adoptat, taxa intră în vigoare încă din 1 octombrie, potrivit proiectului de Hotărâre de Consiliu Judeţean.
DISTRIBUIE
Comenteaza