Noua pistă ar încurca “finanţele” Consiliului Judeţean

Noua pistă ar încurca “finanţele” Consiliului Judeţean
Costurile pistei de 3.500 metri se ridică, în oferta propusă de Romstrade, cu 12,2% dobândă, la circa 280 de milioane de euro, mult peste puterile financiare ale CJ, anunţă instituţia.

“În situaţia în care documentaţia depusă de Romstrade pentru construcţia noii piste a aeroportului era neclară, Consiliul Judeţean (CJ) putea să solicite precizări sau completări, şi nu să suspende procedura de atribuire a contractului” - aşa îşi motivează Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) decizia de a obliga administraţia judeţeană să continue licitaţia. Contractul de finanţare solicitat ofertanţilor era o condiţie de calificare, iar neprezentarea actului duce automat la descalificarea ofertantului, crede în continuare preşedintele CJ, Alin Tişe. Acesta consideră că oferta Romstrade depăşeşte cu mult capacitatea financiară a administraţiei judeţene.

CNSC a decis că licitaţia privind atribuirea contractului pentru noua pistă a aeroportului clujean, de 3.500 de metri, trebuie să continue. CJ a intrat ieri în posesia motivării acestei decizii. “Am primit motivarea, însă concluzia ei chiar nu ne ajută în nici un fel. Tot ceea ce ni se spune este că, de vreme ce am avut nelămuriri cu privire la o serie de documente din ofertă, ar fi trebuit să cerem clarificări. Dar problema este că ceea ce am cerut noi era, de fapt, un act care trebuia să asigure calificarea societăţii pentru a participa mai departe la licitaţie. Am cerut contractul de finanţare de la bancă. Iar ei ne-au adus doar o notă de acord. Asta ar fi trebuit să însemne că nu se pot califica, potrivit caietului de sarcini al licitaţiei”, a comentat Alin Tişe decizia CNSC.

Liderul CJ a adăugat că în cel mai scurt timp juriştii Aeroportului Cluj şi ai administraţiei judeţene vor lua o hotărâre cu privire la următorii paşi. “Avem la dispoziţie 10 zile pentru a contesta decizia CNSC. Asta ar însemna să mergem în instanţă şi să aşteptăm o soluţie. Sau putem alege să mergem mai departe şi să evaluăm oferta propusă de Romstrade. Oricum, dacă vom alege această variantă, din start pot spune că propunerea financiară făcută este cu mult, mult peste ceea ce ar putea să suporte CJ”, a apreciat Tişe.

Lucrările la noua pistă au fost evaluate, conform studiului de fezabilitate, la circa 120 de milioane de euro. Singura ofertă a venit de la Romstrade, care s-a angajat să realizeze obiectivul în schimbul a 113 milioane de euro (plus costurile de finanţare şi TVA - ul), la care se adaugă dobânda anuală efectivă de 12,2%, cu un termen scadent de până la 12 ani. “Din calculele pe care le-am făcut, asta ar însemna să ajungem să plătim pe pistă în jur de 280 de milioane de euro, o sumă imensă pe care administraţia judeţeană nu şi-o va permite niciodată”, susţine Alin Tişe.

Decizia CNSC obligă autoritatea contractantă la reevaluarea ofertelor depuse. În concluzia raportului CNSC se arată că, “în situaţia în care documentele prezentate erau neclare/incerte, autoritatea contractantă putea solicita, potrivit prevederilor legale, clarificări / detalieri / precizări / confirmări”. “Ni se cere să analizăm documentaţia, dar asta nu înseamnă că licitaţia nu va putea fi anulată pe parcurs, în cazul în care se dovedeşte că oferta nu corespunde cerinţelor noastre”, a precizat liderul CJ Cluj.


Comenteaza