Primăria cere modificarea contractelor de salubritate
- Scris de Luminita Silea
- 14 Noi 2010, 23:03
- Administraţie
- Ascultă știrea

DISTRIBUIE
Clujenii au solicitat municipalităţii să-şi poată alege operatorul de salubritate dintre cele două societăţi care au concesionat serviciul, deşi administraţia locală a împărţit oraşul în două sectoare distincte, câte unul pentru Rosal şi Brantner.
Primăria Cluj-Napoca a dispus celor două societăţi cărora le-a fost concesionată salubritatea menajeră să modifice contractele pe care urmează să le semneze cu asociaţiile de locatari. Primarul Sorin Apostu a declarat că a stabilit că pe ambele sectoare, cel al Rosal şi cel al Brantner, urmează să fie semnat acelaşi tip de contract, tocmai pentru ca oamenii să nu mai solicite serviciile unui anumit operator de salubritate, în detrimentul celuilalt.
Cetăţenii au contestat, atât la întrunirile din cartierele Zorilor sau Mănăştur, cât şi direct la primărie, decizia prin care sunt obligaţi să încheie contract cu operatorul de salubritate care a câştigat, prin licitaţie, sectorul în care locuiesc. Oamenii au cerut, în principal, să încheie contracte cu Brantner, având în vedere că sunt mulţumiţi de serviciile societăţii. De exemplu, parohia Romano-Catolică Sf. Mihail, dar şi locatarii străzilor Nuferilor, Arany Janos, Pavlov se declară nemulţumiţi de societatea Rosal, care ar fi refuzat să ridice deşeurile voluminoase sau resturile vegetale, pe care compania Brantner le transporta ori de câte ori era solicitată, şi informează municipalitatea că doresc să renunţe la serviciile Rosal.
“În prezent, pe Mogoşoaia nr. 7 toate pubelele sunt pline, iar societatea nu a venit să le transporte. La încheierea contractului s-a promis din partea Rosal că organizarea va fi foarte bună, dar după 1 noiembrie nu a fost aşa. Nu am avut pubele, nu a venit nimeni mai multe zile să ridice gunoiul, aşa că în 5 noiembrie ne-am dus la firmă şi am reziliat contractul, pentru că firma nu şi-a onorat obligaţiile”, a spus şi Gavril Rusu, administrator. “Vrem menţinerea concurenţei pe piaţă şi să putem încheia contract cu operatorul de salubritate de care suntem mulţumiţi”, a menţionat şi Ioan Pop, administrator pe Mehedinţi. “Noi avem contract cu Brantner, în vigoare, şi suntem mulţumiţi”, a menţionat Nicolae Chişu, administrator pe Eremia Grigorescu.
Primarul Sorin Apostu a declarat că a decis împreună cu specialiştii municipalităţii că pe ambele sectoare va fi semnat acelaşi tip de contract între operatorul de salubritate - Rosal, respectiv Brantner - şi asociaţia de locatari. În acest fel, consideră edilul, nimeni nu va mai avea de ce să fie nemulţumit şi să solicite contract cu altă societate. “Noi le-am explicat foarte clar celor două societăţi să elimine anumite prevederi, după ce asociaţiile de locatari s-au plâns de anumite clauze potrivit cărora prin contract urmau să fie obligate să supervizeze punctele gospodăreşti şi să aibă o persoană care să supravegheze ridicarea gunoiului. Am decis că pe ambele sectoare se va semna acelaşi tip de contract. Astfel, nu vor mai fi discuţii. Urmează ca societăţile să perfecteze acest contract-tip şi să şi-l însuşească. Preţul este acelaşi pe ambele sectoare, 5 lei cu TVA. E normal să avem şi acelaşi tip de contract”, a explicat primarul Apostu.
Potrivit Primăriei, dacă o societate emite o factură pe sectorul celeilalte societăţi, este caz penal. Primăria a fost obligată de lege să concesioneze serviciul de salubritate menajeră, însă decizia de a împărţi oraşul în două şi a scoate la licitaţie fiecare dintre aceste sectoare a fost locală. Legislaţia permite acest lucru, însă nu obligă la o decizie în acest sens. Rosal a câştigat licitaţia pe Mănăştur, Grigorescu, Zorilor şi 80% din zona centrală, de care se ocupa înainte Brantner, ultima obţinând licitaţia pe Gheorgheni, Mărăşti şi 20% din zona centrală, gestionată în trecut de alte firme de salubritate.
Directorul Brantner, Eugen Vereş, a explicat că a primit multe cereri scrise de la asociaţii de locatari de pe sectorul Rosal care solicită serviciile societăţii pe care o conduce. “Noi nu putem spune că nu putem. Suntem o societate austriacă şi întotdeauna am răspuns prompt cetăţenilor. Noi vom respecta legea, dorinţa Primăriei, dar şi cetăţenii. Dacă asta înseamnă să mergem şi în instanţă, asta vom face”, a completat Vereş.
Directorul Rosal Cluj, Sergiu Hossu, a declarat că cel târziu într-o lună problemele legate de încheierea contractelor va fi rezolvată. “Principala problemă legată de încheierea noilor contracte este că administratorii cer comisioane din valoarea contractului. Aşa au fost obişnuiţi de Brantner, iar acum cer acelaşi lucru de la noi. Aceste comisioane nu sunt, însă, legale, mai ales că sunt din banii tuturor locatarilor. Noi ne vom supune dorinţei Primăriei şi vom perfecta respectivul contract-tip”, a subliniat Hossu.
ULTIMA ORĂ: Rosal s-a înţeles cu Brantner
Directorul Rosal Cluj, Sergiu Hossu, a declarat aseară, pentru ZIUA de CLUJ, că, în urma discuţiilor cu Primăria, compania pe care o reprezintă a operat mai multe modificări la contractele pe care urmează să le încheie cu asociaţiile de proprietari. “Durata contractului a rămas aceeaşi, opt ani, pentru că aceasta este perioada pe care s-a încheiat şi concesiunea cu administraţia locală. Modificările au vizat chestiuni legate de întreţinerea punctelor gospodăreşti şi operaţiunile de ridicare a gunoiului. Deşi nu este un contract-tip, prevederile se aseamănă acum cu cele din contractele pe care le încheie cei de la Brantner. Am avut o discuţie şi cu reprezentanţii Brantner, care ne-au asigurat că într-o lună vor rezilia toate contractele pe care le mai au pe sectorul nostru. Noi le-am reziliat încă din 28 octombrie pe cele pe care le avem pe sectorul care aparţine acum societăţii Brantner”, a explicat directorul Rosal Cluj, Sergiu Hossu.
Cetăţenii au contestat, atât la întrunirile din cartierele Zorilor sau Mănăştur, cât şi direct la primărie, decizia prin care sunt obligaţi să încheie contract cu operatorul de salubritate care a câştigat, prin licitaţie, sectorul în care locuiesc. Oamenii au cerut, în principal, să încheie contracte cu Brantner, având în vedere că sunt mulţumiţi de serviciile societăţii. De exemplu, parohia Romano-Catolică Sf. Mihail, dar şi locatarii străzilor Nuferilor, Arany Janos, Pavlov se declară nemulţumiţi de societatea Rosal, care ar fi refuzat să ridice deşeurile voluminoase sau resturile vegetale, pe care compania Brantner le transporta ori de câte ori era solicitată, şi informează municipalitatea că doresc să renunţe la serviciile Rosal.
“În prezent, pe Mogoşoaia nr. 7 toate pubelele sunt pline, iar societatea nu a venit să le transporte. La încheierea contractului s-a promis din partea Rosal că organizarea va fi foarte bună, dar după 1 noiembrie nu a fost aşa. Nu am avut pubele, nu a venit nimeni mai multe zile să ridice gunoiul, aşa că în 5 noiembrie ne-am dus la firmă şi am reziliat contractul, pentru că firma nu şi-a onorat obligaţiile”, a spus şi Gavril Rusu, administrator. “Vrem menţinerea concurenţei pe piaţă şi să putem încheia contract cu operatorul de salubritate de care suntem mulţumiţi”, a menţionat şi Ioan Pop, administrator pe Mehedinţi. “Noi avem contract cu Brantner, în vigoare, şi suntem mulţumiţi”, a menţionat Nicolae Chişu, administrator pe Eremia Grigorescu.
Primarul Sorin Apostu a declarat că a decis împreună cu specialiştii municipalităţii că pe ambele sectoare va fi semnat acelaşi tip de contract între operatorul de salubritate - Rosal, respectiv Brantner - şi asociaţia de locatari. În acest fel, consideră edilul, nimeni nu va mai avea de ce să fie nemulţumit şi să solicite contract cu altă societate. “Noi le-am explicat foarte clar celor două societăţi să elimine anumite prevederi, după ce asociaţiile de locatari s-au plâns de anumite clauze potrivit cărora prin contract urmau să fie obligate să supervizeze punctele gospodăreşti şi să aibă o persoană care să supravegheze ridicarea gunoiului. Am decis că pe ambele sectoare se va semna acelaşi tip de contract. Astfel, nu vor mai fi discuţii. Urmează ca societăţile să perfecteze acest contract-tip şi să şi-l însuşească. Preţul este acelaşi pe ambele sectoare, 5 lei cu TVA. E normal să avem şi acelaşi tip de contract”, a explicat primarul Apostu.
Potrivit Primăriei, dacă o societate emite o factură pe sectorul celeilalte societăţi, este caz penal. Primăria a fost obligată de lege să concesioneze serviciul de salubritate menajeră, însă decizia de a împărţi oraşul în două şi a scoate la licitaţie fiecare dintre aceste sectoare a fost locală. Legislaţia permite acest lucru, însă nu obligă la o decizie în acest sens. Rosal a câştigat licitaţia pe Mănăştur, Grigorescu, Zorilor şi 80% din zona centrală, de care se ocupa înainte Brantner, ultima obţinând licitaţia pe Gheorgheni, Mărăşti şi 20% din zona centrală, gestionată în trecut de alte firme de salubritate.
Directorul Brantner, Eugen Vereş, a explicat că a primit multe cereri scrise de la asociaţii de locatari de pe sectorul Rosal care solicită serviciile societăţii pe care o conduce. “Noi nu putem spune că nu putem. Suntem o societate austriacă şi întotdeauna am răspuns prompt cetăţenilor. Noi vom respecta legea, dorinţa Primăriei, dar şi cetăţenii. Dacă asta înseamnă să mergem şi în instanţă, asta vom face”, a completat Vereş.
Directorul Rosal Cluj, Sergiu Hossu, a declarat că cel târziu într-o lună problemele legate de încheierea contractelor va fi rezolvată. “Principala problemă legată de încheierea noilor contracte este că administratorii cer comisioane din valoarea contractului. Aşa au fost obişnuiţi de Brantner, iar acum cer acelaşi lucru de la noi. Aceste comisioane nu sunt, însă, legale, mai ales că sunt din banii tuturor locatarilor. Noi ne vom supune dorinţei Primăriei şi vom perfecta respectivul contract-tip”, a subliniat Hossu.
ULTIMA ORĂ: Rosal s-a înţeles cu Brantner
Directorul Rosal Cluj, Sergiu Hossu, a declarat aseară, pentru ZIUA de CLUJ, că, în urma discuţiilor cu Primăria, compania pe care o reprezintă a operat mai multe modificări la contractele pe care urmează să le încheie cu asociaţiile de proprietari. “Durata contractului a rămas aceeaşi, opt ani, pentru că aceasta este perioada pe care s-a încheiat şi concesiunea cu administraţia locală. Modificările au vizat chestiuni legate de întreţinerea punctelor gospodăreşti şi operaţiunile de ridicare a gunoiului. Deşi nu este un contract-tip, prevederile se aseamănă acum cu cele din contractele pe care le încheie cei de la Brantner. Am avut o discuţie şi cu reprezentanţii Brantner, care ne-au asigurat că într-o lună vor rezilia toate contractele pe care le mai au pe sectorul nostru. Noi le-am reziliat încă din 28 octombrie pe cele pe care le avem pe sectorul care aparţine acum societăţii Brantner”, a explicat directorul Rosal Cluj, Sergiu Hossu.
DISTRIBUIE
Comenteaza