Ridicol: Rosal şi Brantner se bat chiar şi pentru 20.000 de lei

Ridicol: Rosal şi Brantner se bat chiar şi pentru 20.000 de lei
Contractul de colectare a deşeurilor urbane din zonele de agrement ale municipiului Cluj-Napoca este râvnit de societăţile care se ocupă de salubritatea menajeră în oraş, Rosal şi Brantner. Cel mai mic preţ l-a oferit cea de-a doua companie - 7,9 lei pentru fiecare metru cub de deşeuri colectate.
Municipalitatea a lansat o cerere de ofertă pentru contractarea de servicii de colectare a deşeurilor urbane din zonele de agrement. Procedura a avut loc ieri, când a fost programată deschiderea ofertelor. “În zonele de agrement din municipiu, deşeurile produse de către locuitorii care ies la picnic se aruncă haotic, pe zonele verzi sau pe malul cursurilor de apă, favorizând apariţia depozitărilor necontrolate de deşeuri menajere şi implicit a poluării factorilor de mediu. Pentru evitarea apariţiei şi formării de rampe clandestine în aceste zone, este necesară amplasarea unor recipienţi în care excursioniştii să arunce deşeurile rezultate în urma activităţilor de agrement. De asemenea, se impune colectarea şi transportul deşeurilor la rampa Pata Rât. Zonele de agrement vizate sunt Sf. Ion - Făget, Pădurea Hoia, Cartodrom - Parc Detunata, Parâng”, se arată în caietul de sarcini.

De contract (un acord cadru pe un an – n. red.) au fost interesate societăţile Rosal Grup şi Brantner&Veres, care au în concesiune şi serviciul de salubritate menajeră a oraşului. Rosal a oferit un preţ de 9,4 lei pe metru cub, adică 19.740 de lei pentru 2.100 metri cubi, cantitatea de deşeuri stipulată în caietul de sarcini. Brantner a oferit pentru aceeaşi cantitate un preţ de 7,9 lei pe metru cub (adică o valoare totală de 16.590 de lei).

Primarul Sorin Apostu a declarat că acţiunile de ecologizare derulate în aceste zone nu sunt de ajuns şi că clujenii uită de multe ori să îşi strângă deşeurile după ce petrec o zi la iarbă verde. “Noi strângem saci de deşeuri, însă cineva trebuie să-i transporte rapid la rampa de deşeuri, ca să nu fie din nou împrăştiate. Comisia analizează ofertele. Societatea va fi plătită în funcţie de cantitatea de deşeuri colectate. Fiecare amplasament va fi predat de primărie societăţii câştigătoare, aceasta având obligaţia să finalizeze colectarea resturilor de pe respectiva zonă în decurs de trei zile. Este posibil să nu fie cheltuiţi toţi banii”, a spus edilul. Vechiul contract pentru salubrizarea zonelor de agrement era deţinut de societatea Eco Prisal (parte din grupul Rosal – n. red.), iar valoarea acordului cadru semnat a fost de peste 17.100 de lei.

Comenteaza