Parcare cu barieră şi în Piaţa Mihai Viteazul

Parcare cu barieră şi în Piaţa Mihai Viteazul
Primăria are în plan o nouă parcare cu acces restricţionat în centrul municipiului Cluj-Napoca, în faţa agenţiei de bilete a CFR.
Serviciul parcări din cadrul Primăriei Cluj-Napoca suportă din venituri proprii construcţia celor două parkinguri de cartier situate pe str. Fabricii 5 - str. Fabricii de Zahar 4 şi Aleea Băişoara 1-3, evaluate la 11,6 milioane de lei. Şeful serviciului, Florin Bugnar, a declarat că acest compartiment a avut venituri de 80 de milioane de lei, însă caută soluţii pentru creşterea lor, întrucât parkingurile de cartier se amortizează mai greu. Un prim pas îl constituie amenajarea în centru a unor noi parcări cu barieră şi acces plătit.

Municipalitatea a construit deja un prim parking suprateran în cartierul Mănăştur, pe strada Primăverii. Obiectivul a fost dat în folosinţă în luna august şi are 460 de locuri, ocupate complet de persoane juridice şi persoane fizice cu abonamente anuale. Parkingul de pe Primăverii a fost dotat anul trecut cu sistem controlat de ieşire şi intrare - barieră, respectiv prag cu gheară -, pentru a împiedica intrarea frauduloasă. Construcţia parcului a costat peste 17 milioane de lei. Parcarea supraterană are un caracter închis şi se adresează doar clujenilor care au abonamente. “Costurile de întreţinere a parcării sunt foarte mari. Doar lumina este 14.000 de lei lunar. Dacă facem un calcul simplu, pe abonamente se încasează o medie anuală de peste 50.000 de lei. Anul acesta, noi putem suporta din venituri proprii construcţia celor două parkinguri de cartier din Mărăşti şi Gheorgheni. Este vorba despre parkingul Fabricii, a cărui construcţie a demarat anul trecut, şi despre cel de pe Aleea Băişoara. Cu aceste investiţii suntem cam la limită, aşa că am început să cautăm soluţii să ne sporim veniturile care anul trecut s-au ridicat la aproximativ 80 de milioane de lei”, a explicat şeful Serviciului parcări, Florin Bugnar.

Acesta a adăugat că, după ce în cartierul Mănăştur se vor mai construi şi alte parcări (pe Parâng şi Mehedinţi, conform edilului Sorin Apostu - n.red.), două-trei niveluri din aceste parkinguri ar putea avea circuit deschis, în aşa fel încât să poată parca, contra cost, şi cei care nu plătesc abonament.

În cazul parkingului de cartier în construcţie pe str. Fabricii 5 - str. Fabricii de Zahăr 4, de lucrări se ocupă societatea Concefa, care a câştigat un contract de execuţie pentru suma de peste 7,2 milioane de lei. Parcarea urmează să aibă 310 locuri şi trebuie finalizată anul acesta. În februarie vor demara şi lucrările de construcţie la parkingul din cartierul Gheorgheni, pe Aleea Băişoara 1-3, cu peste 310 locuri, contractat de asocierea dintre firmele Stoneco şi Construdava pentru 4,6 milioane de lei. Se estimează că şi această parcare va fi finalizată în 2011.

“Parcările cu barieră care funcţionează non-stop merg foarte bine. Cele două parcări amenajate în această formă - din Piaţa Unirii (103 locuri) şi Piaţa Cipariu (100 de locuri) - generează o medie lunară de 15.000 de lei. Înainte, cu sistemul de parcometre, încasam doar 9.000 de lei”, a atras atenţia Florin Bugnar. Tariful în ambele parcări este 2 lei pe oră sau 11 lei pe zi.

Edilul Sorin Apostu a anunţat că primăria plănuieşte în 2011 amenajarea a două noi parcări cu barieră în oraş, după sistemul din Unirii şi Cipariu. Un prim amplasament vizat este cel din Piaţa Mihai Viteazul, din faţa agenţiei de bilete a CFR, care are circa 100 de locuri. “Există mai multe variante pentru amenajarea acestei parcări. Studiem chiar o parcare cu etaj, deschisă, însă cu acelaşi sistem de barieră, care să funcţioneze non-stop”, au explicat oficialii Primăriei Cluj-Napoca.

Serviciul parcări are în prezent 23 de angajaţi, dintre care opt sunt în permanenţă pe teren în această perioadă, la primăriile de cartier, pentru a se ocupa de încasări şi de cererile de parcare ale clujenilor. “Nu îmi explic de ce în primele zile ale anului clujenii au preferat să stea la cozi la primărie pentru a-şi plăti locul de parcare. Noi i-am anunţat şi în scris că parcările se pot plăti până în data de 31 martie. Acum, lucrurile au intrat în normal şi nu s-au mai format cozi”, a mai spus Bugnar.

Cel mai profitabil parking


Potrivit managerului Serviciului parcări, cel mai bine stă la încasări parkingul de pe Moţilor 1-3, acesta generând venituri medii lunare de 75.000 de lei. Parkingul de 382 de locuri a fost dat în folosinţă în iulie 2007, în urma unei investiţii de 14,6 milioane de lei. În 2009, din parkingul Moţilor s-au încasat peste 860.000 de lei.


Comenteaza