BT Cluj Arena sau Nokia Cluj Arena? A apărut şi varianta Ursus Cluj Arena

BT Cluj Arena sau Nokia Cluj Arena?  A apărut şi varianta Ursus Cluj Arena
Numele arenei va fi stabilit în urma unui parteneriat cu o companie privată, în schimbul unei sume de bani. Alin Tişe a confirmat negocierile cu Banca Transilvania, iar alte surse vorbesc despre discuţii cu Nokia.
Societatea care va administra stadionul Cluj Arena va fi constituită în perioada următoare şi ar urma să aibă între 10 şi 15 angajaţi, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Cluj (CJ), Alin Tişe. În legătură cu numele arenei, Tişe a anunţat că a primit propuneri din partea unor companii din domeniile IT, bancar sau medical. Aseară, la REALITATEA TV Cluj, liderul CJ a dezvăluit şi numele unuia dintre partenerii de negociere: Banca Transilvania. Surse din CJ vorbesc şi despre discuţii cu Nokia.

Preşedintele CJ, Alin Tişe, e de părere că noul Cluj Arena nu va consuma resurse cu mult mai mari decât vechiul stadion. “Noi nu ne-am propus să scoatem bani din acest obiectiv pe termen scurt. Nu putem vorbi despre stadion ca despre o afacere cu cartofi pe care i-am plantat acum, iar la anul putem să-i vindem. Noi am creat infrastructură. Cu alte cuvinte, vorbim despre un stadion care va fi în măsură să deservească nu doar evenimentele sportive, ci şi pe cele social-culturale, zeci de ani de acum înainte. Este un obiectiv de interes public şi aşa va rămâne. Astfel că scopul nostru nu e acela de a ne asigura câştiguri imediate, ci de a genera evenimente care să aducă notorietate judeţului nostru, fie că vorbim de concerte spectaculoase sau de competiţii sportive. Dar asta nu înseamnă că suntem dispuşi să cheltuim bani pentru a întreţine acest obiectiv. Dimpotrivă, va fi constituită o societate care va avea strict acest rol, să asigure funcţionalitatea arenei, să scoată bani atât cât să o întreţină, iar dacă va fi posibil, în următorii ani, de ce nu, să asigure profit şi pentru CJ. Aşa cum s-a descurcat RAADPP cu vechiul stadion, la fel va trebui să o facă şi noua societate, chiar dacă vorbim de alt nivel, desigur”, a comentat Tişe.

Administrarea unui stadion la standarde europene nu e o sarcină imposibilă, crede liderul CJ. “Vor putea activa şi vor putea să organizeze evenimente doar cei care îşi vor permite să o facă. Atâta timp cât un club sau altul organizează meciuri, are obligaţia de a achita cheltuielile de consum. La fel, cei care organizează concerte sau alt tip de evenimente trebuie să-şi asume costurile ce vor fi impuse. Cine nu poate să-şi asume aceste costuri, asta e! Arena rămâne închisă. Cât timp stă închisă, nu generează costuri”, a spus Tişe.

Administraţia judeţeană va înfiinţa în perioada imediat următoare societatea care se va ocupa de administrarea stadionului. Alin Tişe a precizat că ideea principală este aceea ca CJ să devină acţionar unic al societăţii, urmând ca pe parcurs, dacă va fi cazul, să fie cooptaţi şi alţi parteneri, chiar şi Primăria Cluj-Napoca, dar şi administraţiile locale din celelalte oraşe din judeţ. “Dacă această formă de administrare nu va funcţiona, atunci am putea să ne asociem şi cu o societate privată, de ce nu”, a spus Tişe.

O serie de companii importante clujene şi-au manifestat interesul de a le fi inclus numele în denumirea stadionului. “După modelul grupului financiar Allianz, care a oferit numele Allianz Arena, acelaşi lucru îl putem face şi noi pentru stadionul nostru. Un astfel de parteneriat ne-ar asigura cel puţin taxele obişnuite pentru funcţionalitatea arenei”, a opinat preşedintele CJ. O soluţie în sensul acesta ar urma să fie adoptată în perioada următoare.

În privinţa inaugurării, Alin Tişe a dat asigurări că arena va fi finalizată la timp. “În vară se vor finaliza lucrările, iar manifestările prilejuite de inaugurare le vom organiza undeva în luna septembrie. Vor fi o serie de evenimente ce se vor derula pe parcursul unei săptămâni. Competiţii sportive, poate chiar şi un meci al naţionalei. De asemenea, vom organiza şi un concert important”, a menţionat Tişe.

Modelele Allianz, Emirates Airline şi Turk Telekom


Din raţiuni financiare, o parte dintre marile arene sportive ale Europei poartă numele unor companii care fie au sprijinit construcţia lor, fie susţin activitatea după inaugurare, ca sponsori.

Cunoscuta companie germană Allianz a contribuit la finanţarea noului stadion din München. În schimb, în primii 30 de ani de la inaugurare, stadionul se va numi Allianz Arena. De 50 de ani, sediul Allianz este în München, acesta fiind unul dintre motivele pentru care Allianz a ales să se implice în proiect. Pe de altă parte, numele de Allianz Arena simbolizează alianţa dintre două mari cluburi de fotbal din München - Bayern şi TSV 1860 - care şi-au dat mâna pentru a construi stadionul. Din cele 280 de milioane cheltuite pentru construirea arenei, 90 de milioane au fost acoperite de Allianz. Restul sumei necesare s-a împărţit între cele două cluburi de fotbal, în timp ce oraşul München şi landul Bavaria au finanţat lucrările de infrastructură (drumuri, accese etc.)

La Londra, clubul Arsenal a semnat în 2004 un acord de 100 de milioane de lire sterline cu compania aeriană Emirates, înţelegere valabilă pe o durată de 15 ani, timp în care noua arenă a “tunarilor” va purta denumirea de Emirates Stadium. În sumă este inclus şi un contract de sponsorizare pe o perioadă de opt ani, începând cu sezonul 2006-2007, perioadă în care sigla Emirates apare pe tricourile de joc ale lui Arsenal.

În cealaltă parte a Europei, la Istanbul, clubul Galatasaray a vândut numele noului stadion către Turk Telekom pe o perioadă de 10 ani, pentru 10,25 de milioane de dolari pe an. Numele tribunei de nord a arenei a fost vândut companiei aeriene Pegasus pentru 4 millioane de euro pe an. De asemenea, numele etajului al doilea al tribunei de est a fost vândut companiei Ülker pentru 2 millioane de euro pe an. (Sursa: wikipedia.org, wikiarquitectura.com)

UPDATE
În această dimineaţă sursele ZIUA de CLUJ vorbesc despre intenţia URSUS de a purta discuţii cu oficialii CJ pentru ca numele viitoarei arene sa fie URSUS Cluj Arena. Reprezentanţii URSUS au fost şocaţi de reacţia clujenilor la închiderea fabricii şi au intentia de a-şi reclădi imaginea în zona Clujului, în acest sens luând în calcul inclusiv lipirea “Regelui berii în România” de Cluj Arena.


ziaudecj.ro vă întreabă ce brand aţi prefera să îşi asocieze numele cu noul stadion al Clujului?
Comenteaza