E.ON Gaz a pierdut prima bătălie cu Primăria Cluj-Napoca
- Scris de Cosmina Fernoaga
- 01 Mar 2011, 22:52
- Administraţie
- Ascultă știrea

Hotărârea Consiliului Local (HCL) prin care s-a instituit taxa de 100 de lei pentru fiecare spargere de pe drumurile municipiului a fost contestată de compania E.ON Gaz la Tribunalul Mureş şi la Prefectura Cluj. Cererea a fost, însă, respinsă, motiv pentru care primarul Sorin Apostu insistă asupra achitării taxelor şi amenzilor cumulate de E.ON Gaz. De cealaltă parte, reprezentanţii companiei de gaz spun că HCL e ilegală şi că vor lupta în continuare în instanţă pentru a-şi apăra drepturile. Numai luna aceasta, E.ON a intervenit pe străzile din municipiu de cel puţin 250 de ori. Primarul Sorin Apostu a afirmat că E.ON cumulează amenzi în valoare de cel puţin 380.000 de lei.
E.ON Gaz a pierdut prima bătălie cu Primăria Cluj-Napoca, în încercarea de a anula hotărârea prin care a fost instituită taxa de intervenţie pe drumurile din municipiu, de 100 de lei. Cererea formulată către Tribunalul Mureş a fost respinsă în 25 februarie, compania E.ON având posibilitatea să facă recurs. Prefectul de Cluj, Florin Stamatian, a precizat, la rândul său, că a consultat documentaţia Primăriei Cluj-Napoca, precum şi legea pe care se bazează această HCL, motiv pentru care nu vede de ce ar cere suspendarea ei. "Atât timp cât nici instanţa nu le-a dat câştig de cauză, nu mai are rost să propun eu ca HCL să fie suspendată. Oricum, la nivelul Prefecturii Cluj, am stabilit că HCL privind insitutirea acestei taxe pentru intervenţiile pe drumurile din municipiu este legală", a apreciat Stamatian.
Primarul Sorin Apostu a ţinut să avertizeze compania E.ON că amenzile pe care le adună sunt tot mai mari pe zi ce trece şi că nu va scăpa de obligaţia achitării acestor sume. "Atât timp cât hotărârea noastră este în vigoare, amenzile aplicate companiei E.ON pentru intervenţiile neautorizate de pe străzile municipiului sunt în creştere. Compania are obligaţia de a respecta hotărârea noastră şi de a plăti", a afirmat Apostu. El a adăugat că această hotărâre nu reprezintă un moft de-al primarului, având în vedere că anul trecut E.ON Gaz, de pildă, a spart străzile din municipiu de nu mai puţin de 1.300 de ori. "Nu se mai putea în felul acesta. Atât E.ON, cât şi alte companii de utilităţi sparg drumurile ori de câte ori consideră de cuviinţă, iar reparaţiile pe care le execută sunt de cea mai proastă calitate. De altfel, acest lucru se poate vedea cu ochiul liber. Au fost străzi proaspăt reabilitate pe care s-a intervenit în felul acesta şi care au rămas cu denivelări şi cratere. Era normal să impunem aceste taxe de intervenţie", a spus Apostu.
Conform datelor transmise de primărie, de la începutul anului şi până în 25 februarie, E.ON Gaz a spart străzile din municipiu de 250 de ori. Pentru nici una din aceste intervenţii E.ON nu a achitat taxa de 100 de lei, nefiind, prin urmare, nici autorizată să execute lucrările. Conform legislaţiei în vigoare, amenzile aplicate pentru lucrări neautorizate variază între 3.000 şi 6.000 de lei. Astfel, a estimat primarul Apostu, valoarea amenzilor pe care E.ON trebuie să le achite municipalităţii este de minimum 380.000 de lei.
Furnizorul de gaz nu acceptă să dea curs somaţiilor primăriei. "Instituirea unei taxe speciale pentru intervenţii în reţelele de gaz contravine legislaţiei în vigoare din domeniul gazelor naturale aplicabile la nivel naţional. Ca atare, ne menţinem poziţia şi susţinem în continuare că HCL este nelegală", a comentat reprezentantul companiei E.ON Gaz România, Oana Trandafir. Ea a precizat că, deşi prefectul de Cluj şi Tribunalul Mureş au respins cererea privind anularea actului administrativ, E.ON nu va renunţa să îşi apere drepturile. "Vom apela la toate mijloacele legale pe care le avem la dispoziţie pentru a obţine anularea hotărârii prin care această taxă a fost instituită. Precizăm că astfel de taxe speciale percepute pentru efectuarea de intervenţii în reţeaua de gaze naturale instituite în trecut de către consiliile locale din Hunedoara, Mediaş şi Blaj au fost considerate nelegale de către instanţele de judecată", a mai spus Oana Trandafir. Ea a ţinut să precizeze că E.ON repară drumurile după fiecare intervenţie: "Refacerea carosabilului afectat în urma intervenţiilor este realizată de firme specializate în acest domeniu, agreate de autorităţile locale, iar costurile generate de refacerea covorului asfaltic sunt suportate în totalitate de către compania noastră".