Cluj-Napoca are oficial Poliţie locală
- Scris de Luminita Silea
- 22 Mar 2011, 22:59
- Administraţie
- Ascultă știrea

Conform hotărârii adoptate ieri de CL Cluj-Napoca, Poliţia locală a fost înfiinţată ca direcţie în cadrul primăriei şi va avea trei posturi de conducere - un director executiv şi doi directori adjuncţi, şapte servicii (pază a bunurilor, control trafic, ordine şi siguranţă publică, control urbanism, control protecţia mediului, inspecţie comercială şi evidenţa persoanelor) şi opt compartimente organizate pe lângă secţiile de poliţie municipală. Viceprimarul Radu Moisin a declarat că cele trei posturi de conducere vor fi ocupate prin concursuri ce vor fi anunţate în perioada următoare. De asemenea, el a precizat că nu se vor face angajări decât pentru ocuparea a circa zece posturi din cele vacante (peste 100).
Consilierul Gheorghe Vuşcan (PSD) a propus ca poliţiştii locali să treacă prin mai multe filtre, ba chiar să cunoască o limbă de circulaţie internaţională. Mai mult, consilierul a făcut un amendament ca respectivii poliţişti să nu aibă dreptul să participe la campaniile electorale, amendament care a fost votat de plen, cu excepţia participării ca sarcină de serviciu. Primarul Sorin Apostu a subliniat că angajaţii Direcţiei poliţiei locale au obligaţia de a participa la un curs de calificare la Şcoala de Poliţie Septimiu Mureşan din Cluj. "Acesta este un curs de trei luni, dacă nu reuşesc să-l absolvească, vor fi automat demişi", a adăugat edilul. El a mai spus că angajările care se vor face în cadrul direcţiei vor ţine strict de asigurarea personalului care va lucra în cartiere, la compartimentele organizate pe modelul secţiilor de Poliţie municipală.