Noua pistă a aeroportului, finalizată în şase luni
- Scris de Cosmina Fernoaga
- 08 Apr 2011, 01:32
- Administraţie
- Ascultă știrea

Pentru că principalul criteriu de selecţie vizează oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere financiar, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Cluj, Alin Tişe, se aşteaptă să nu întâmpine probleme, astfel încât peste aproximativ şapte luni aeroportul clujean să poată beneficia de primul tronson al noii piste de aterizare-decolare, în lungime de 2.100 de metri. Cea mai mică ofertă financiară a fost propusă de consorţiul Cooperativa Edille Appennino - Airport Management Consultancies (127.410.080 de lei), însă vicepreşedintele Radu Bica a precizat că abia după analiza amănunţită a documentaţiilor vor putea fi desemnaţi câştigătorii.
Preşedintele CJ, Alin Tişe, a declarat că formula eşalonării costurilor pentru construcţia noii piste de aterizare-decolare pe un anumit număr de ani este cea mai convenabilă formulă, atât pentru societăţile interesate, cât şi pentru administraţia judeţeană. "Se pare că în această formulă societăţile şi-au putut permite să vină cu oferte pentru proiectul noii piste de aterizare-decolare. Au fost propuse şase oferte extrem de avantajoase, unele chiar cu 9 milioane de euro mai ieftine decât preţul pe care noi îl aveam estimat pentru acest proiect. Vom încerca să aplicăm această variantă şi în cadrul altor proiecte de-ale noastre", a precizat Tişe. Conform condiţiilor impuse în caietul de sarcini pentru această licitaţie, societăţile se angajează să realizeze proiectul, urmând ca administraţia judeţeană să achite costurile prevăzute în contract în termen de maxim trei ani. Cea mai avantajoasă ofertă financiară a venit din partea consorţiului Cooperativa Edille Appennino - Airport Management Consultancies, 127.410.080 de lei.
Consorţiul Construcciones Sanchez - Dominguez Sando SA - S.C. Delta A.C.M. 93 SRL - Drum Concept SRL a propus 131.655.566 de lei, în timp ce asocierea societăţilor Construcţii Napoca SA - Icco Systems - Geo Arc SRL Otopeni a venit cu o ofertă de 137.808.522 de lei. Oferta Grup 4 Instalaţii - Sc Sylc Con Trans SRL se cifrează la 152.449.061 de lei. Societatea Romstrade SRL, cu subcontractorii Irimat Com SRL şi Uti Instal SRL, a propus suma de 155.362.652 de lei. Oferta Impresa Pizzarotti & C.SpA - Impresa Cavalleri Ottavio SpA se ridică la 162.129.066 de lei. Ofertele nu includ şi taxa pe valoarea adăugată. Fiecare dintre societăţi s-a angajat să finalizeze lucrarea în şase luni de la semnarea contractului. "Este foarte bine că au propus cel mai restrâns termen pentru finalizarea lucrărilor. Aveau posibilitatea să mergă până la nouă luni, dar au propus doar şase. Asta înseamnă că peste aproximativ şapte luni pista de până la 2.100 de metri ar putea fi dată în folosinţă. Asta, în cazul în care nu întâmpinăm alte dificultăţi. În mod normal, nu ar trebui să ne confruntăm cu contestaţii, având în vedere că se merge pe formula standard: cine oferă cel mai avantajos preţ câştigă", spus Tişe.
Vicepreşedintele CJ, Radu Bica, care a condus comisia de licitaţie, a precizat că deocamdată societăţile înscrise în licitaţie nu au fost calificate. "Abia după ce vom evalua documentele de calificare vom putea spune cine rămâne în licitaţie. Apoi vom trece la analiza ofertelor tehnice şi financiare, urmând să desemnăm câştigătorii", a precizat Bica. Acesta a adăugat că din pricina documentaţiilor voluminoase, ce vizează un proiect extrem de complex, va dura cel puţin 20 zile până când va fi soluţionată procedura de licitaţie. "Avem la dispoziţie 20 de zile să procesăm fiecare ofertă în parte. Dacă se impune, putem prelungi termenul", a conchis Bica.
Urmează exproprierile
Preşedintele administraţiei judeţene, Alin Tişe, a anunţat că se pregătesc documentaţiile pentru exproprierea parcelelor implicate în zona de desfăşurare a noii piste. "Sunt 120 de parcele ce vor fi expropriate. Suntem pregătiţi să efectuăm plăţile de despăgubire, conform hotărârii din prima şedinţă de consiliu judeţean", a comentat Tişe. El a explicat că o parte din parcelele vizate pentru expropriere sunt în zona în care se vor executa lucrările de deviere a Someşului. "Vrem să încheiem exproprierile şi pentru zona în care va fi deviat Someşul, astfel încât ulterior să putem continua lucrările la pistă până la 3.500 de metri", a spus Tişe.