Turismul clujean la km 0: cu ce putem ieşi în faţă

Turismul clujean la km 0: cu ce putem ieşi în faţă
Prima etapă din programul Consiliului Judeţean Cluj, vizând dezvoltarea turismului în Cluj, demarează cu un amplu proiect de mediatizare a celor mai importante obiective istorice din judeţ.

Angajarea unor spoturi publicitare şi filmuleţe documentare, un web-site tematic, broşuri şi pliante informative, dar şi participarea la o serie de târguri de turism - toate acestea sunt parte din proiectul Consiliului Judeţean (CJ) Cluj, ce vizează promovarea obiectivelor culturale din judeţ, ca un prim pas în demersul administraţiei judeţene de a dezvolta turismul clujean. Proiectul este finanţat din fonduri europene, prin Programul Operaţional Regional, fiind evaluat la 853.796 de lei. Partenerul consiliului judeţean este Asociaţia Patrimonium Transsylvanicum.

Proiectul ce vizează promovarea obiectivelor culturale din judeţul Cluj se va derula până în septembrie 2012. În toată această perioadă, CJ şi Asociaţia Patrimonium Transsylvanicum au sarcina de a lansa o serie de proceduri ce vizează atribuirea unor contracte pentru tipărirea de broşuri şi pliante informative, pentru crearea unor filme documentare şi spoturi publicitare. "Materialele informative au ca scop să popularizeze atât obiectivele mai cunoscute, precum unele muzee sau castele nobiliare, cât şi acele biserici de lemn sau cetăţi despre care se ştie prea puţin", a explicat purtătorul de cuvânt al administraţiei judeţene, Victor Popa.

El a declarat că ideea implicării în acest proiect a venit în momentul în care preşedintele administraţiei judeţene, Alin Tişe, a anunţat că va demara un amplu proiect de promovare a turismului clujean. Concret, Tişe anunţa că vor fi deschise câteva puncte de informare turistică în comunele prin care se intră şi se iese din judeţ. Potenţialii turişti ar avea astfel posibilitatea să afle - imediat ce ajung în Cluj - date despre modul în care şi-ar putea petrece timpul liber, legat de ceea ce ar putea să viziteze sau despre ceea ce prezintă interes istoric şi cultural pe teritoriul judeţului nostru. "Atunci ne-am dat seama că nu prea avem cu ce să populăm aceste centre turistice şi imediat am făcut demersuri pentru a ne asocia cu o organizaţie de profil (Asociaţia Patrimonium Transsylva-nicum), pentru a demara acest proiect de informatizare", a comentat Popa.

La rândul său, reprezentantul Asociaţiei Transsylvanicum, Tudor Sălăgean, a precizat că în această etapă, proiectul vizează strict cadrul informaţional pentru fiecare obiectiv în parte. "Noi am selectat toate acele obiective care au în spate o adevărată valoare istorică şi culturală, fie că vorbim de muzee sau de alte construcţii civile. Acum tot ce trebuie să facem este să elaborăm povestea şi datele de referinţă pentru fiecare în parte, să angajăm materialele promoţionale şi să demarăm campania de infor-matizare", a spus Sălăgean.

Într-o altă etapă a programului de dezvoltare a turismului, ar urma să fie demarat un proiect care să implice datele referitoare la posibilităţile de vizitare a acestor obiective. "Scopul principal al proiectului nostru este acela de a informa cu privire la existenţa acestor muzee, cetăţi sau castele şi, mai ales, a bisericilor de lemn. Pentru că Bistriţa este cunoscută, de pildă, pentru bisericile de lemn pe care le are, dar se ştie prea puţin că şi Clujul dispune de astfel de valori patrimoniale. Ca atare, noi vom aduce date de prezentare şi promovare a acestor obiective", a afirmat Sălăgean. Istoricul a explicat că nu ar fi rău ca pe parcurs să se implice inclusiv agenţiile de turism, pentru ca materialele de informare să poată fi însoţite şi de broşuri privind ofertele pentru cazare sau pentru petrecerea timpului liber.

Victor Popa a declarat că între timp se lucrează la o bună parte din infrastructura judeţului, cel puţin pe zona spre Apuseni, urmând ca în scurt timp să fie demarat şi proiectul de modernizare a peste 350 de kilometri de drumuri judeţene. "De asemenea, avem pe rol un proiect important de cosmetizare a rezervaţiei Cheile Turzii. Şi, în principal, suntem interesaţi să amenajăm şi acele puncte de informare de la ieşirile din judeţ", a spus Popa. Între timp, pentru proiectul ce vizează obiectivele culturale, vor fi demarate unele proceduri de atribuire pentru tipărirea broşurilor, pentru crearea unor spoturi publicitare, dar şi pentru o serie de filmuleţe. "Filmuleţele şi sporturile publicitare vor fi promovate prin interemediul televiziunilor locale. Restul materialelor promoţionale vor fi prezentate la târguri tematice din ţară", a spus Mihaela Tripon, coordonatoarea proiectului. În total, valoarea proiectului se ridică la 853.796 de lei. În lista obiectivelor selectate în acest proiect intră Castrul roman Potaissa, Cetatea din Bologa, Castelul din Răscruci, dar şi muzeele din judeţ, precum şi valoroasele biserici de lemn.

 

 

Comenteaza