Turcii de la Kiat şi “agreaţii” de la Diferit repară pe sume astronomice

Turcii de la Kiat şi “agreaţii” de la Diferit repară pe sume astronomice
După ce în 2008-2009, principala poartă de intrare în oraş, Calea Turzii, a beneficiat de fonduri europene pentru refacerea canalizării, a reţelei de apă, a suprastructurii şi a căii de rulare, la nici doi ani lucrările se reiau de la capăt cu o polemică în Consiliul Local.

Lucrările de asfaltare a arterei Calea Turzii vor presupune fonduri mult mai mici decât cele prevăzute în studiul de fezabilitate: peste 22,3 milioane de lei - dintre care construcţiile şi montajul sunt de 19,3 milioane de lei - aprobate de consilierii locali la şedinţa din această săptămână, a confirmat primarul Sorin Apostu. PSD a cerut corelarea studiului cu contractul-cadru pentru modernizarea străzilor deţinut de Diferit-Kiat, având în vedere că aceştia au câştigat o licitaţie cu costuri pe partea de proiectare, motiv pentru care diferenţa din studiu între investiţie şi valoarea lucrărilor, de aproape 3 milioane de lei, nu se justifica. Primarul a menţionat că o astfel de hotărâre o putea lua doar consiliul, având în vedere că exista un studiu de fezabilitate din 2008.

Potrivit datelor furnizate de municipalitatea clujeană, studiul de fezabilitate pentru modernizarea arterei Calea Turzii a fost aprobat prin Hotărârea de Guvern 28/2008 tocmai pentru că urma să se obţină fonduri de la bugetul de stat pentru modernizarea drumului, bani care nu au mai fost alocaţi. Valoarea totală a investiţiei de modernizare a arterei de peste 3,4 kilometri, care asigură ieşirea din oraş spre Târgu-Mureş - Bucureşti, a fost estimată în studiul din 2008 la peste 22,3 milioane de lei, dintre care construcţiile şi montajul sunt de peste 19,3 milioane de lei. Consilierii locali au fundamentat, la şedinţa din această săptămână, studiul de fezabilitate, însă la propunerea consilierului PSD Claudia Anastase s-a modificat corpul hotărârii, stipulându-se ca respectivul studiu să fie corelat cu acordul-cadru de modernizare a străzilor din oraş, deţinut de Diferit-Kiat.

La finalul şedinţei de marţi, edilul a intervenit, lipsind din sala de şedinţe în momentul în care s-a votat proiectul privind studiul de fezabilitate pentru asfaltarea arterei Calea Turzii, şi a dorit să salute iniţiativa PSD, dar i-a rugat să îşi informeze colegii că respectiva stradă nu a mai fost asfaltată din 1996. "Noi am executat în 2005-2006 sensul giratoriu de pe Obser-vatorului. În perioada 2005-2010 compania de apă a executat lucrări de modernizare a reţelelor de apă şi canalizare concomitent cu refacerea sistemului rutier. La fel, cei de la gaz şi Electrica au executat lucrări şi au refăcut sistemul rutier pe cheltuiala lor. În cazul arterei, primăria a executat lucrări de întreţinere şi plombare gropi izolate", a intervenit edilul. Aceasta după ce, în cadrul unei conferinţe de presă, Mircea Jorj a precizat că artera a fost asfaltată de patru ani, iar acum arată dezastruos şi, în plus, municipalitatea doreşte să cheltuiască alte fonduri pentru consultanţă şi proiectare. "Primăria voia, conform studiului de fezabilitate, să cheltuiască alte fonduri pentru proiectare, consultanţă sau dirigenţie de şantier. Noi nu am spus să nu se asfalteze strada Calea Turzii, ci să nu se dea diferenţa de bani (cei 3 milioane de lei - n. red.) celor de la Diferit şi Kiat", a declarat Jorj, pentru ZIUA de CLUJ.

Consilierul PSD Claudia Anastase a afirmat că amendamentul său a fost unul de bun-simţ, mai ales că se intenţionează modernizarea arterei Calea Turzii în cadrul acordului-cadru cu Diferit-Kiat. "Nu eram convinsă, citind referatul direcţiei de specialitate, că strada Calea Turzii face parte din programul de străzi gestionat de Diferit-Kiat. Am mai cerut şi informarea corectă pe viitor, în cazul altor studii de fezabilitate pentru lucrările la străzi, ca să avem o cheie de control asupra alocării banului public şi, mai ales, că ştim ce votăm. Mai mult, contractul cu Diferit-Kiat ne garantează că nu vom avea costuri suplimentare de consultanţă sau proiectare, iar studiul de fezabilitate ne spune că acestea sunt de peste 2,9 milioane de lei, circa 700.000 de euro", a subliniat Anastase.

Primarul Sorin Apostu a explicat că municipalitatea nu intenţiona să plătească separat serviciile de consultanţă, proiectare sau dirigenţia de şantier şi că respectivele activităţi urmau să fie asigurate în cadrul contractului acordului-cadru pentru modernizarea străzilor din oraş. "Nu noi puteam scoate dintr-un studiu de fezabilitate anumite valori, ci Consiliul Local Cluj-Napoca. Lucrările ne vor costa mult mai puţin, mai ales că studiul de fezabilitate este estimativ. Urmează ca în viitoarea perioadă să ne apucăm de refacerea trotuarului, urmând ca din vară să atacăm şi partea de carosabil", a spus primarul. Potrivit municipalităţii, constructorii sunt în curs de finalizare a proiectului tehnic, după care vor putea începe lucrările de modernizare a arterei.

 

 

Comenteaza