Locul unde “se frânge” Autostrada Transilvania
- Scris de Cosmina Fernoaga
- 03 Iun 2011, 00:51
- Administraţie
- Ascultă știrea

Directorul de comunicare al Bechtel România, Bogdan Sgârcitu, a informat că o parte dintre utilajele companiei, ce erau campate la baza de la Săvădisla, au fost mutate către alte şantiere, pentru a fi folosite într-un mod eficient. El a adăugat că atâta timp cât nu se va ajunge la o concluzie cu Ministerul Transportuilor, lucrările la Autostrada Transilvania rămân blocate. Deputatul PDL de Cluj, Daniel Buda, a precizat că ministerul negociază cu Bechtel să reducă preţul lucrărilor. Viceprimarul comunei Săvădisla, Asztalos Stefan, a dezvăluit că Bechtel nu şi-a manifestat intenţia de a reînnoi contractul de chirie pentru terenul pe care îşi are baza de lucru, deşi acesta expiră din septembrie.
Lucrările la Autostrada Transilvania au încetat imediat după finalizarea tronsonului Gilău - Câmpia Turzii, iar în prezent nimeni nu ştie când ar mai putea fi reluate. Compania Bechtel a diponibilizat angajaţii, iar acum îşi transferă utilajele către alte şantiere. "Zilnic scot din evidenţă câte 20-30 de maşini. Din câte am înţeles, le duc pe un şantier din Croaţia. Bechtel nu a mai lucrat nimic. Cel puţin aici, în Săvădisla, a rămas totul aşa. Aici, sub podul autostrăzii, a rămas neasfaltată o porţiune de 150 de metri. Nu au amenajat rigole, podeţe, nimic. Toată zona a rămas aşa. Nu au bani şi nu mai lucrează nimic", a precizat viceprimarul comunei Săvădisla, Asztalos Ştefan. El a mai spus că nu poate anticipa când ar urma Bechtel să reia lucrul şi nici ce planuri are compania cu unitatea de lucru pe care a înfiinţat-o în Săvădisla.
"Până în prezent, Bechtel a achitat primăriei plăţile pe terenul pe care îl ocupă cu baza de lucru. De asemenea, oamenii care deţin terenuri în zona locului de acces la autostradă şi-au primit banii anticipat, pe doi ani, ca atare, deocamdată nimeni nu are motiv să se plângă. Dar pe viitor nu ştim ce va fi. Contractul pentru terenul ocupat de baza lor de lucru expiră în septembrie. Anul trecut l-am prelungit o dată şi ar urma ca din septembrie să facem un contract nou. Însă pot să spun că până în prezent Bechtel nu şi-a manifetsat interesul pentru reînnoirea acestui contract", a spus Asztalos.
Directorul de comunicare al Bechtel România, Bogdan Sgârcitu, a afirmat că nu s-a pus problema nici un moment ca Bechtel să-şi mute baza de la Săvădisla. "Este adevărat că mutăm o parte din utilajele pe care le avem la Săvădisla, dar acest lucru nu înseamnă că dorim să ne mutăm cu totul în altă parte. Este normal să folosim aceste utilaje într-un mod eficient. Vă pot asigura că în momentul în care vom ajunge la o înţelegere cu Ministerul Transporturilor, vom dispune de toate utilajele necesare pentru a reporni lucrările la autostradă", a spus Sgârcitu. Acesta a mai dezvăluit că se poartă negocieri cu Ministerul Transporturilor, dar că nu s-a ajuns încă la nici o concluzie.
"Nu sunt prea multe de spus. Există o listă de propuneri şi discutăm pe această listă. Cert e că fără bani nu putem lucra", a comentat Sgârcitu. Deputatul PDL, Daniel Buda, a afirmat că a discutat cu ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, şi că situaţia se va rezolva. "Ministerul nu poate să cheltuiască atât cât vrea Bechtel. Este normal să se negocieze. Bechtel trebuie să înţeleagă că trebuie să ţină cont de realitatea pieţei. Ministrul Anca Boagiu m-a asigurat că se va ajunge la o înţelegere, iar lucrările vor fi repornite. Autostrada Transilvania este obiectiv extrem de important pentru noi toţi, nu trebuie să-şi facă nimeni griji că ar putea fi abandonat", a comentat Daniel Buda.
Deputatul independent Mircia Giurgiu a anunţat, la rândul său, ca a făcut o interpelare în parlament şi că a cerut ca lucrările la Autostrada Transilvania să fie reluate în cel mai scurt timp. El a afirmat că va strânge semnături de la parlamentari pentru susţinerea proiectului autostrăzii, iar dacă lucrările nu vor fi reluate, va iniţia o moţiune în acest sens.