Drumurile judeţene intră în lucru în vară

Drumurile judeţene intră în lucru în vară
Licitaţia privind modernizarea a 435 km de drumuri judeţene se va deschide în 12 iulie. Pentru alţi 194 km de drumuri locale şi judeţene, licitaţia va fi deschisă în 1 august.

Licitaţia Consiliului Judeţean (CJ) Cluj privind modernizarea drumurilor judeţene a fost amânată cu câteva săptămâni, a anunţat vicepreşedintele forului, Radu Bica. Întârzierea vine dat fiind faptul că o parte dintre documentaţiile tehnice care vizau o serie de tronsoane nu erau complete. În prezent, în proiectul administraţiei judeţene au rămas 435 km de drumuri, urmând ca licitaţia pentru atribuirea contractelor de lucrări să se deschidă în 12 iulie. De asemenea, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului va demara procedura de licitaţie privind modernizarea a 194 km de drumuri locale şi judeţene.

CJ Cluj - prin intermediul Regiei Autonome de Administrare a Domeniului Public şi Privat (RAADPP) - va demara în 12 iulie procedura de atribuire a contractelor pentru modernizarea drumurilor judeţene. Iniţial, acest proiect prevedea lucrări de modernizare pentru 481 km, licitaţia fiind programată în 24 iunie. "Din pricina unor studii incomplete, câteva tronsoane au fost scoase din acest program. În total, au rămas 435 km de drumuri judeţene, iar licitaţia se va deschide în 12 iulie", a anunţat vicepreşedintele administraţiei judeţene, Radu Bica. Costurile pentru aceste lucrări au fost evaluate la peste 370 de milioane de lei şi vor fi suportate printr-un buget multianual, alocat de CJ.

În paralel, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) va deschide licitaţia privind modernizarea altor tronsoane de drum, de interes local şi judeţean, ce însumează 193,8 km. "Licitaţia ministerului se va deschide în 1 august, firmele interesate având obligaţia să asigure un credit furnizor pentru susţinerea lucrărilor", a comentat Bica. Spre deosebire de alte judeţe, Clujul se situează pe ultimele locuri în privinţa numărului de km acceptaţi în acest program al ministerului. În judeţe precum Alba, Bacău, Timiş, dar nu numai, s-au acceptat chiar şi câte 100 de kilometri în plus. "Depinde de complexitatea lucrărilor. Dacă drumurile pe care le-am propus noi în acest proiect implică mai multe şanţuri şi podeţe, era firesc să fie evaluate la costuri mai mari. Aşa s-a ajuns ca alte judeţe să adune mai mulţi kilometri decât am adunat noi, în programul ministerului", a comentat Bica. El a ţinut să precizeze că nu s-a depăşit limita impusă de MDRT.

"Ni s-a cerut să nu depăşim preţul maxim de 250.000 de euro pe kilometru şi vă asigur că nu am depăşit acest prag pentru nici unul din drumurile noastre. Nu ştiu cum au procedat celelalte judeţe, cum au putut ieşi mai ieftin, pentru că nu se mai poate vorbi de calitate dacă scazi preţul prea mult", a spus Bica. Printre drumurile din judeţul Cluj, care au fost acceptate în programul ministerului, se numără şi patru artere importante din municipiul Cluj-Napoca: Borhanciului (3 km), Făgetului (3 km), Oaşului (3,1 km) şi Sf. Ioan (6,6 km). Primarul Sorin Apostu şi-a exprimat încrederea că lucrările la aceste drumuri ar putea începe chiar din toamna aceasta, dacă MDRT nu va întâmpina dificultăţi cu această licitaţie. "În principiu, firmele nu ar avea ce să conteste. Se merge pe varianta creditului furnizor, ca atare vor putea participa doar acele societăţi care pot veni cu bani de la bănci. Cine vine cu cea mai avantajoasă ofertă din punct de vedere financiar câştigă", a explicat primarul Sorin Apostu.

 

Comenteaza