Lucrările la linia de tramvai intră în linie dreaptă; contestaţiile la contract au fost respinse
- Scris de Luminita Silea
- 08 Iun 2011, 15:46
- Administraţie
- Ascultă știrea

Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a respins în urmă cu câteva minute contestaţiile depuse la atribuirea contractului pentru modernizarea liniei de tramvai din Cluj-Napoca. În consecinţă lucrările vor fi atributie câştigătorului licitaţiei.
Cele două contestaţii au fist depuse de asocierile înscrise în competiţie care nu au câştigat contractul. Lucrările au fost atribuite cu o zi înainte de Paşte.
De menţionat, doar două dintre cele şapte oferte s-au calificat după verificarea comisiei de licitaţie. Cele şapte oferte au fost depuse de Alpine SA, Balzola Construcţii SRL, ISAF-Societate de Semnalizări şi Automatizări Feroviare SA, Mari-Vila Com SRL, Martin Rose România, Societatea de Construcţii în Transporturi Bucureşti SA şi respectiv asocierea dintre Swietelsky Baugesellschaft mbH-Alstarom-Euroconstruct-Transferoviar Grup. Dintre aceste oferte s-au calificat numai două, este vorba de cele depuse de ISAF Societate de semnalizări şi Automatizări Feroviare SA, în valoare de 111.188.845 lei, şi respectiv cea de pusă de asocierea Swietelsky Baugesellschaft mbH - Astalrom - Euroconstruct - Transferoviar Grup, în valoare de 104.022.863,41 lei. Aceasta din urmă, având valoarea cea mai mică, este şi cea care a fost declarată câştigătoare a contractului.
Proiectul adjudecat sâmbătă urmăreşte reabilitarea liniei de tramvai dintre cartierul Mănăştur şi bulevardul Muncii, împărţită în două tronsoane: Mănăştur - Gară şi Gară - Bulevardul Muncii. În total ar urma să fie reabilitaţi peste 24 de kilometri de cale de rulare, dar şi refacerea a 2.000 de metri pătraţi de carosabil, refacerea a 26.000 de metri pătraţi de strat de uzură, construirea a 12 peroane de refugiu pentru pitoni şi amenajarea a 3.600 mp spaţiu verde.
Modernizarea liniei de tramvai este unul dintre cele mai scumpe proiecte cu finanţare europeană din Cluj: Lucrările de reabilitare a ambelor tronsoane de tramvai din Cluj-Napoca ar urma să coste aproximativ 122 milioane de lei plus TVA.
Contractul va fi semnat în 15 iunie