Lucrările de modernizare a şinelor de tramvai încep în 1 iulie

Lucrările de modernizare a şinelor de tramvai încep în 1 iulie
Primăria şi consorţiul Swietelsky - Astalrom - Euroconstruct - Transferoviar Grup au semnat ieri contractul pentru reabilitarea liniei de tramvai la valoarea de peste 104 milioane de lei, fără TVA.

Lucrările de modernizare a liniei de tramvai vor începe în 1 iulie şi vor dura doi ani, conform contractului dintre primărie şi consorţiul Swietelsky - Astalrom - Euroconstruct - Transferoviar Grup. Primul tronson, care se va ataca în 1 iulie, va fi Bucium - Podul Calvaria, cu o durată de execuţie de trei luni. Tramvaiul va circula, chiar dacă se va lucra la modernizarea traverselor, a declarat ieri primarul Sorin Apostu.

Contractul pentru reabilitarea şi modernizarea liniei de tramvai pe cele două tronsoane, Mănăştur - Piaţa Gării şi Piaţa Gării - B-dul Muncii, dintre primărie şi consorţiul Swietelsky - Astalrom - Euroconstruct - Transferoviar Grup a fost parafat, public, ieri, la sediul instituţiei. "Este unul dintre cele mai importante momente de când lucrez la primărie. Lipseşte de la acest moment doar premierul Emil Boc, cel care şi-a adus contribuţia de când a fost primar la proiectul pentru accesarea banilor europeni", a declarat ieri edilul Sorin Apostu.

Oficialul clujean a menţionat că modernizarea celor peste 25 de kilometri de şine de tramvai din oraş se va realiza în doi ani de zile, termenul de contract. "După încheierea lucrărilor, vom achiziţiona şi garnituri noi de tramvai. Vom avea economii de 60% la curentul electric şi o reducere cu 50% a timpului de rulaj faţă de media actuală. Nu se vor mai produce vibraţii şi calitatea vieţii clujenilor care locuiesc pe linia de tramvai se va îmbunătăţi. Proiectul a fost estimat la 163 de milioane de lei cu taxa pe valoarea adăugată (TVA) pentru reabilitarea celor două tronsoane şi a fost câştigat la 128 de milioane de lei, cu TVA", a menţionat primarul Clujului.

Sorin Apostu a informat că lucrările efective de modernizare vor începe în 1 iulie. Prima porţiune pe care se va interveni este str. Bucium - Podul Calvaria, care are ca durată de execuţie trei luni (30 iunie - 30 septembrie 2011). "Tramvaiul va circula pe toată perioada execuţiei lucrărilor de modernizare, cu restricţii pe anumite porţiuni. Se va lucra 24 de ore din 24, inclusiv pe perioada de iarnă când temperaturile nu vor coborî sub 0 grade C. Pentru prima porţiune, Mănăştur - Piaţa Gării, am negociat ca lucrările să se termine în 10 luni faţă de termenul iniţial, un an. După aceea vor începe lucrările la cel de-al doilea tronson, Piaţa Gării - B-dul Muncii", a subliniat primarul.

Pe toată perioada lucrărilor se anulează tramvaiul 102 (abonamentele pe 102 vor fi valabile pe celelalte două linii, respectiv 100 şi 101). "Pe tronsonul str. Bucium - Pod Calvaria va fi introdus temporar un autobuz special, pentru care va fi valabil tichetul de tramvai, dar care nu se va composta decât în tramvaiul care pleacă de la Pod Calvaria înspre gară. Acest autobuz va opri în staţiile existente pentru autobuze şi troleibuze", au explicat reprezentanţii Regiei Autonome de Transport Urban Călători din subordinea consiliului local.

Potrivit datelor furnizate de primărie, şantierul de la linia de tramvai va fi organizat în aşa fel încât să fie deranjaţi cetăţenii care locuiesc în zonă. "Lăţimea frontului de lucru va fi de 7 m. Se vor efectua mai multe tipuri de lucrări: scoaterea şinelor, delimitarea amprizei pe care se va lucra, tăierea stratului de asfalt. Se vor scoate dalele de beton, se va excava zona, se vor repoziţiona utilităţile din subteran pentru a nu fi afectate, se vor realiza drenuri şi noua infra-structură. La finalul lucrărilor toate staţiile de tramvai din oraş vor avea refugii pentru pasageri. Totodată, pe anumite porţiuni ale liniei de tramvai vor fi montate, în momentul când se va intra pe acel tronson cu reabilitarea, şine provizorii paralele cu cele care se reabilitează. Acest lucru se va întâmpla pe str. Horea şi Plopilor, zone în care vor fi desfiinţate temporar parcările cu plata la oră", au explicat reprezentanţii primăriei.

Nicoleta Zamfir, director de infrastructură la Swietelsky - Transferoviar, a declarat că pe şantierul de la linia de tramvai vor lucra aproximativ 250-300 de muncitori. "Vom angaja oameni şi de aici, dar vom aduce specialişti şi din Austria sau Bucureşti", a menţionat Zamfir.

"Reabilitarea liniei de tramvai va avea acelaşi efect ca şi cel al construirii autostrăzii, adică va fi mai multă linişte în oraş. Orice mişcare care se face astăzi în Cluj e îndreptată spre obţinerea titlului de capitală culturală europeană în 2020. Chiar dacă nu vom reuşi atunci, tot ne va fi bine pentru că lucrurile vor intra în normalitate", a afirmat prefectul Florin Stamatian, care a participat la semnarea contractului dintre primărie şi consorţiul condus de Swietelsky.

Termene intermediare de reabilitare

Tronson 1
(Mănăştur - Piaţa Gării):

- Bucium-Calvaria - 3 luni de la ordinul de începere a lucrărilor (luna 1-3)
- Calvaria - Pod Horea - 6 luni de la etapa precedentă (luna 4-9)
- Pod Horea - Gară - 3 luni de la etapa precedentă (luna 10-12)

Tronson 2
(Piaţa Gării - B-dul Muncii)

- Căii Ferate - str. Gării - 2 luni (luna 13-14)
- Gării - Maramureşului - 2 luni (luna 15-16)
- Maramureşului - B-dul Muncii - 2 luni (luna 17-18)
- B-dul Muncii - Cpt. Grigore Ignat - 6 luni (luna 19-24)

 

Comenteaza