Devierea Someşului, contestată din faşă

Devierea Someşului, contestată din faşă
Licitaţia privind devierea Someşului a fost contestată de societatea Hidroconstrucţia înainte ca procedura de atribuire a contractului să fie deschisă. Purtătorul de cuvânt al Administraţiei Bazinale de Apă Someş-Tisa, Luminiţa Petre, a afirmat că licitaţia va putea fi reluată doar după ce Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) va lua o decizie în acest caz. Proiectul de amenajare a Someşului implică şi lucrările de deviere a râului în zona Aeroportului Cluj-Napoca, fiind evaluat la 101 milioane de lei.

Unul dintre cele mai importante contracte de lucrări din Cluj urma să fie scos la licitaţie la începutul lunii iunie de către Administraţia Bazinală de Ape Someş-Tisa (ABAST). Este vorba despre proiectul de reabilitare a cursului Someşului, ce implică şi lucrările de deviere a râului în zona aeroportului, pentru a permite construcţia noii piste de aterizare-decolare, de 3.500 de metri. "Licitaţia era programată în 2 iunie, însă din pricina unei contestaţii procedura a fost suspendată chiar înainte de deschidere", a precizat purtătorul de cuvânt al ABAST, Luminiţa Petre. Procedura de atribuire a acestui contract va putea fi reluată după ce CNSC va analiza contestaţia depusă de Hidroconstrucţia. "În câteva zile ar urma să primim un răspuns de la CNSC cu privire la această contestaţie, pentru ca ulterior să reluăm procedura de licitaţie", a spus Luminiţa Petre.

Proiectul derulat de ABAST vizează lucrări de amenajare pe Someşul Mic şi afluenţi - Becaş, Murători, Zăpodie, Nadăş. Lucrările constau în amenajarea albiei, devierea cursului în zona aeroportului, îndiguiri, ziduri de sprijin şi consolidări de mal pe Someşul Mic şi pe afluenţi. Consiliul Judeţean Cluj speră ca acest contract să fie atribuit cât mai repede, având în vedere că lucrările de deviere a Someşului reprezintă o condiţie obligatorie pentru realizarea noii piste de aterizare-decolare a aeroportului. În prezent, administraţia judeţeană a deschis licitaţia pentru prima etapă a noii piste, ce implică lucrări de până la 2.100 de metri. Pentru continuarea pistei până la 3.500 de metri este nevoie însă de o deviere a cursului Someşului.

 

Comenteaza