Se caută constructor nou pentru Autostrada Transilvania

Se caută constructor nou pentru Autostrada Transilvania
Tronsonul Gilău-Nădăşel al Autostrăzii Transilvania va fi licitat după ce guvernul va aproba noua formă a contractului pentru magistrală. Acesta intră în şedinţă a executivului în septembrie, a declarat premierul Emil Boc.

Licitaţia pentru tronsonul Gilău-Nădăşel s-ar putea finaliza până la sfârşitul anului, dar reluarea lucrărilor depinde de interesul manifestat de constructori pentru acest obiectiv, a admis premierul Emil Boc ieri la Cluj.

"Imediat după ce intră în guvern forma nouă a contractului se va scoate la licitaţie tronsonul Gilău-Nădăşel. Aici exproprierile sunt făcute, proiectul e realizat şi lucrările pot continua fără probleme. Vor continua lucrările şi la Suplacu de Barcău-Borş", a menţionat Boc. Contractul ar trebui analizat de membrii executivului în această lună, potrivit premierului. În aceste condiţii, constructorul care va continua lucrările la Cluj ar putea fi cunoscut înainte de finalul anului, dar termenul rămâne condiţionat de interesul celor care vor intra în licitaţie. Tronsonul Gilău-Nădăşel din judeţul Cluj are o lungime de 8,5 kilometri.

Imediat după ce se va aproba noul amendament la contractul pentru Autostrada Transilvania, compania Bechtel va continua să lucreze pe tronsonul Suplacu de Barcău-Borş, celelalte tronsoane urmând să fie licitate sub altă formă de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), potrivit reprezentanţilor Bechtel. Directorul de comunicare al companiei, Bogdan Sgârcitu, a afirmat luna trecută că toate lucrările pe judeţul Cluj sunt încheiate pentru compania pe care o reprezintă. În 4 august guvernul a renunţat la contractul cu Bechtel pentru construcţia Autostrăzii Transilvania.

Americanii vor termina doar două din cele opt tronsoane, astfel încât statul caută acum constructori pentru alte şase dintre ele. În total, proiectul Autostrăzii Transilvania se întinde pe 415 kilometri, din care Bechtel are de efectuat 118, pe tronsonul Câmpia Turzii-Gilău şi Suplacu de Barcău-Borş. Mai rămân de realizat alte şase tronsoane, care însumează 297 de kilometri: Braşov-Făgăraş (53 km), Făgăraş-Sighişoara (52 km), Sighişoara-Ogra (56 km), Ogra-Câmpia Turzii (36 km), Cluj Vest-Mihăeşti (24 km) şi Mihăeşti-Suplacu de Barcău (76 km). Proiectul Autostrăzii Transilvania a demarat în 2004, în baza unui contract negociat la 2,2 miliarde de euro. La şapte ani de la lansarea proiectului, autostrada are la Cluj 52 km, iar statul a cheltuit peste 1 miliard de euro pentru A3.

Cu ocazia unei noi vizite pe centura în lucru Vâlcele-Apahida, unde au fost făcute declaraţiile privind Autostrada Transilvania, premierul a afirmat că va susţine şi alte proiecte din Cluj, printre care Parcul Tetarom IV, ce ar urma să se concretizeze pe un teren de 85 de hectare, în Feleacu. "Vom susţine orice proiect de parc industrial, la fel cum am făcut-o până acum, cum am procedat şi în cazul Nokia, pentru a aduce noi locuri de muncă. Ne vom implica cu ce vom putea, cu ajutoare de stat sau alte formule, cu infrastructură", a spus Boc.

Chinezii, aşeptaţi la Tarniţa

Premierul s-a arătat încrezător şi într-o posibilă colaborare cu investitori chinezi pentru proiectul centralei de la Tarniţa. "La Ministerul Economiei a avut loc ieri (joi - n. red.) o întâlnire pe acest subiect. Sperăm să se concretizeze. Proiectul de la Tarniţa e unul dintre cele cinci pentru care am fost în China să căutăm investitori", a spus Boc. Realizarea centralei cu acumulare prin pompaj Tarniţa-Lăpuşteşti presupune asigurarea de fonduri de investiţii de peste 1,164 miliarde de euro (fără TVA) şi este prevăzută a se face prin atragerea capitalului privat al companiilor cu bonitate şi forţă financiară. Compania Sinohydro şi-a prezentat interesul pentru a participa la realizarea proiectului hidrocentralei Tarniţa-Lăpuşteşti, la retehnologizarea hidrocentralei Bicaz, dar şi pentru alte proiecte în domeniul energiei, realizate în parteneriat public-privat, au declarat reprezentanţii Ministerului Economiei.

 

 

Comenteaza