Bani pentru programul lui Boc - “288 de străzi”
- Scris de Luminita Silea
- 25 Sep 2011, 23:16
- Administraţie
- Ascultă știrea

Primarul Sorin Apostu a declarat că este vorba despre plăţi graduale pe care municipalitatea s-a angajat să le realizeze conform contractului pentru fiecare arteră, de la data recepţiei, doar că acestea nu pot fi efectuate pe bază de bilete de ordin, ci trebuie efectuate pe baza unei convenţii.
Consorţiul Garboli Conicos -Tirrena Scavi a câştigat în 2005 contractul de reabilitare a celor 288 de străzi din Cluj, licitat de către administraţia Boc la valoarea de peste 50 de milioane de euro. Progarmul urma să se încheie în 2009, însă contractul a mai fost prelungit cu un an, până în vara lui 2010, conform unei hotărâri a forului local. La începrea lucrărilor, municipalitatea a plătit societăţii jumătate din bani, adică peste 25 de milioane de euro. Pentru restul sumei s-au emis bilete la ordin şi s-a stabilit un grafic de plăţi. Potrivit viceprimarului Radu Moisin, în 2010 consorţiul urma să primească 19 milioane de lei, în 2011 - 46 de milioane de lei, în 2012 - 35 de milioane de lei, iar în ultimul an, 2014 - restul de 11 milioane de lei.
La şedinţa de marţi, consilierii locali vor dezbate un proiect de hotărâre prinvind plata a 50% din valoarea facturilor acceptate pe programul "288 de străzi", pentru care nu s-au mai putut emite ordine de plată, prin convenţie încheiată între primărie şi consorţiul Garboli Conicos -Tirrena Scavi. Este vorba despre peste 21 de milioane de lei, potrivit proiectului de hotărâre, care urmează să se achite eşalonat în intervalul 2012 - 2015 (peste 46.000 de lei în 2012, peste 11,2 milioane de lei în 2013, peste 9,1 milioane de lei în 2014 şi peste 910.000 de lei în 2015). Propunerea de încheiere a respectivei convenţii a venit din partea directorului consorţiului, Sandro Mosna.
Primarul Sorin Apostu a declarat că municipalitatea plăteşte lucrările la străzile din programul "288" al administraţiei Boc gradual, în trei ani de la recepţie pentru fiecare arteră în parte. "Noi am plătit jumătate din bani la începutul contractului, iar pentru restul sumei de peste 25 de milioane de euro s-au emis bilete la ordin. În momenul în care Codul Fiscal a intrat în vigoare, biletele la ordin au încetat să mai existe şi noi suntem nevoiţi să ne reasumăm obligaţiile financiare către consorţiul Garboli Conicos -Tirrena Scavi pentru ca aceştia să fie în regulă cu băncile. S-au mai efectuat plăţi, şi acum se discută despre ceea ce mai avem de plată", a explicat primarul.