Clujul - Capitală Culturală Europeană, promovat pe REALITATEA TV

 Clujul - Capitală Culturală Europeană, promovat pe REALITATEA TV
Primăria va promova oraşul-comoară Cluj-Napoca în mai multe oraşe din România, prin panouri publicitare amplasate în centrul acestor localităţi timp de un an. Panourile anunţă asupra intenţiei Clujului de a deveni Capitală Culturală Europeană în 2020.

Promovarea Clujului în ţară se derulează în cadrul unui program cu finanţare europeană, "La pas prin oraşul-comoară", cu un buget de peste 838.000 de lei, din care valoarea nerambursabilă se ridică la peste 820.000 de lei. Primăria a organizat deja mai multe licitaţii în cadrul proiectului şi a început promovarea "oraşului-comoară".

"Avem un proiect cu finanţare europeană, «La pas prin oraşul-comoară», prin care dorim să ne promovăm în ţară. Am organizat deja în cadrul acestui proiect «Zilele Centrului Istoric». Apoi avem campanii publicitare pin panouri stradale de promovare a oraşului nostru în Timişoara, Iaşi, Bucureşti, Braşov, Constanţa. Aceste panouri vor rămâne acolo timp de un an, câtă vreme se derulează proiectul în respectivele oraşe. Pe lângă partea de promovare outdoor, mai avem inserţii publicitare în reviste de turism şi în pagini web de specialitate, promovări la târguri de turism şi la televiziune", a explicat ieri primarul Sorin Apostu. Proiectul primăriei vizează promovarea a patru categorii de produse turistice (ansamblul urban "Centrul istoric al municipiului Cluj-Napoca", muzeele din Cluj-Napoca, Grădina Botanică "Alexandru Borza" şi secţia în aer liber a Muzeului Etnografic al Transilvaniei), prin desfăşurarea de acţiuni de marketing pe internet, marketing direct, campanii publicitare, participarea la târguri de turism în ţară.

Se va realiza un catalog al monumentelor istorice, două ghiduri turistice (un ghid general şi unul al traseelor tematice, gotic, baroc), trei broşuri (Edificii religioase, Turnuri şi bastioane, Pieţe istorice şi zone pietonale), nouă pliante (Situri arheologice antice, Cetăţuia, Turnul Croitorilor, Cimitirul Central, Strada în oglindă, Clujul verde, Palate, Ştiaţi că... şi Best Of), 10 tipuri de cărţi poştale, o broşură cu muzeele clujene, pliante cu Grădina Botanică şi Parcul Etnografic, dar şi fluturaşi de promovare a oraşului. În plus, se vor realiza până la finele anului mai multe filme de prezentare a oraşului: unul de 30 de minute, patru clipuri de câte 1-3-5 min (10 difuzări la Realitatea TV în prime-time) şi un spot de 10-30 secunde (va fi difuzat pe Realitatea TV, 70 de difuzări în prime-time). Vor fi distribuite turiştilor 2.000 de DVD-uri cu aceste filme. Pliantele, ghidurile şi broşurile vor fi realizate în şase limbi - română, engleză, germană, maghiară, franceză şi italiană. "Există şi un site creat în cadrul proiectului, disponibil la adresa www.visitclujnapoca.ro. Pentru că axa de finanţare europeană presupune anumite limitări, este un site în care încercăm să dezvoltăm conţinutul referitor la monumentele şi la istoria oraşului, pentru că nu putem prezenta aici localurile, restaurantele, hotelurile şi nici evenimentele la care se vând bilete" a precizat primarul.

 

Comenteaza