Opoziţia cere asigurări pentru termenele de la sala polivalentă şi linia de tramvai

Opoziţia cere asigurări pentru termenele de la sala polivalentă şi linia de tramvai
Opoziţia din Consiliul Local se teme că proiectele primăriei aflate în derulare nu se vor finaliza la datele asumate în faţa clujenilor. În schimb, oficialii primăriei spun că termenele vor fi respectate.

Consilierii locali USL militează pentru organizarea unei şedinţe extraordinare a Consiliului Local Cluj-Napoca pentru analizarea stadiului lucrărilor la linia de tramvai şi a celor la sala polivalentă. Aceştia s-au declarat îngrijoraţi că lucrările nu se vor termina la datele asumate public de oficialii primăriei, în contextul "decapitării" primăriei clujene. Oficialii municipalităţii spun însă că vor prezenta astăzi stadiul lucrărilor la ambele obiective şi că cel mai important lucru este organizarea şedinţei ordinare.

Potrivit unui comunicat de presă remis ieri de USL Cluj, consilierii care reprezintă uniunea în cadrul Consiliului Local cer executivului primăriei organizarea unei şedinţe extraordinare pentru verificarea stadiului proiectelor mari pe care municipiul le are în derulare: sala multifuncţională de sport şi lucrările de reabilitare la linia de tramvai. "Suntem interesaţi în primul rând ca în municipiul Cluj-Napoca să nu avem blocaje ale lucrărilor pe care le avem în derulare, din cauza evenimentelor de săptămâna trecută, şi ca asupra lor să nu mai planeze suspiciuni de corupţie. În cazul primarului, avem încredere că justiţia îşi va face datoria. Vom cere o situaţie la zi în ceea ce priveşte derularea lucrărilor la sala polivalentă, atât ca timp necesar până la finalizare, cât şi ca plăţi efectuate până în prezent din suma totală cu care s-a câştigat licitaţia. Conform contractului, lucrarea trebuie finalizată în 36 de luni, însă în primăvara eram anunţaţi că ea va fi gata în luna mai a anului 2011", a subliniat Remus Lăpăşan, liderul consilierilor locali PSD.

"Aceeaşi situaţie o avem şi în cazul lucrărilor de la linia de tramvai. Nu putem să lăsăm Clujul ca veşnic şantier, aşa că vrem să analizăm fiecare lucrare în parte pentru a ne asigura că nu mai există suspiciuni de corupţie. Ceea ce ne preocupă în aceste momente este să stabilim o modalitate de funcţionare a acestui for din care facem parte pentru că interesul nostru principal trebuie să fie clujenii, cărora trebuie să le redăm încrederea în faptul că există şi un alt tip de a face administraţie locală", a adăugat Steluţa Cătăniciu, consilier local PNL.

Viceprimarul Radu Moisin a delcarat că instituţia va prezenta public stadiul lucrărilor. "Vom prezenta mâine (astăzi - n. red.) o informare cu privire la stadiul lucrărilor la linia de tramvai şi la sala polivalentă. Noi prezentăm public stadiul proiectelor la fiecare două săptămâni. Există persoane de specialitate, nu oameni politici, care efectuează verificări ale lucrărilor în derulare ale primăriei. Ritmul la care se derulează atât sala, cât şi modernizarea liniei de tramvai este foarte bun. Sala polivalentă este la 43% în cinci luni de la debutul lucrărilor. În cazul tramvaiului, primul tronson, Mănăştur - Piaţa Gării, se va termina în vara lui 2012, iar cel de-al doilea, în vara lui 2013. Confirm că toate termenele anunţate vor fi respectate", a subliniat Moisin. Viceprimarul a adăugat că, deocamdată, nu se impune organizarea unei şedinţe extraordinare de consiliu. "Cel mai important este să organizăm şedinţa ordinară pentru care avem în vedere perioada 28-30 noiembrie. În cadrul şedinţei un punct poate fi şi prezentarea unei informări cu privire la stadiul proiectelor în derulare ale primăriei", a apreciat Moisin.

Viceprimarul Laszlo Attila a adăugat că în ceea ce priveşte licitaţiile organizate de primărie în cazul celor două obiective, dar şi al tuturor achiziţiilor, toţi consilierii locali aveau acces la acestea. "Am primit astăzi telefoane de la reprezentanţii din opoziţie, în care aceştia voiau să verificăm corectitudinea licitaţiilor. Nu văd însă rostul convocării unei şedinţe extraordinare sau să facem o comisie atât timp cât consilierii pot cere executivului toate informaţiile de care au nevoie", a menţionat Laszlo.

Contractul pentru sala polivalentă a fost semnat în martie anul acesta cu CON-A Sibiu, în asociere cu Inter Sport, Nisal, Dico&Ţigănaş şi Plan 31 Ro la o valoare de peste 50 de milioane de lei. Lucrările au începutut în primăvara acestui an, însă primarul Sorin Apostu a declarat în repetare rânduri, în cadrul vizitelor pe şantierul de la polivalentă, că a negociat cu constructorii ca obiectivul să fie gata la începutul verii 2012, fapt asumat de aceştia verbal în public, atât pe şantier, cât şi în cadrul unei conferinţe de presă. CON-A a mai construit parkingul primăriei de pe strada Primăverii şi a lucrat la stadionul Cluj Arena.

În cazul lucrărilor la linia de tramvai, contractul a fost adjudecat anul acesta către asocierea Swietelsky (societatea reprezentantă în România de un om de afaceri clujean) - Euroconstruct Trading 98 (societate controlată de Dan Besciu şi Sorin Vulpescu, care face parte din gruparea supranumită de presă "Golden Blitz", amicii preşedintelui României, firmă care a efectuat la Cluj lucrări de peste 24 de milioane de euro pentru decontaminarea amplasamentului autostrăzii în zona Mihai Viteazul şi care, în asociere cu Han Grup, se ocupă şi de deszăpezirea drumurilor din administrarea Regionalei de Drumuri şi Poduri Cluj) - Astalrom - Transveroviar. Valoarea contractului este de peste 104 milioane de lei, iar finanţarea se face din bani europeni. Lucrările de modernizare a tramvaiului au debutat la începutul lunii iulie anul acesta, pe segmenult Bucium - Calvaria, iar apoi lucrările au fost extinse şi pe alte segmente - pe Plopilor, pe strada Bariţiu (porţiune deja finalizată) sau pe Splaiul Independenţei. Pentru segmentul Bucium - Calvaria, termenul anunţat de constructori pentru finalizare a fost de trei luni.

În prezent, respectivul termen a fost depăşit, însă oficialii primăriei au menţionat că întârzierile sunt traduse în lucrări suplimentare pe alte porţiuni. Potrivit datelor furnizate de primărie, în cazul lucrărilor la tramvai, până în prezent a fost plătit către constructori un avans de 30% din contract, urmând ca pe baza dispoziţiilor semnate de diriginţii de şantier să se efectueze şi alte plăţi. Oficialii primăriei au anunţat, de asemenea, că până în vara lui 2012 va fi modernizat întreg tronsonul Bucium - Gară, urmând ca anul următor să înceapă lucrările şi pe tronsonul Gară - B-dul Muncii.

 

Comenteaza