Tramvaiul aduce două noi sensuri giratorii şi sens unic pe Splaiul Independenţei

Tramvaiul aduce două noi sensuri giratorii şi sens unic pe Splaiul Independenţei
Constructorii care se ocupă de linia de tramvai au primit deja peste 34 de milioane de lei pentru lucrările de modernizare de pe tronsonul Mănăştur - Gară.

Cale separată pentru tramvai pe Splaiul Independenţei, introducerea unui sens unic pentru circulaţia rutieră pe respectiva arteră, retrageri ale liniei pe strada Primăverii, semafor pentru tramvaie în zona nodului Omega, concomitent cu amenajarea unui sens giratoriu, sunt doar câteva dintre modificările circulaţiei pe ruta Mănăştur - Gară pe care le aduce modernizarea liniei de tramvai pe respectivul tronson.

Potrivit datelor furnizate de primărie, modernizarea liniei de tramvai pe traseul Mănştur - Gară se realizează în aşa fel încât după finalizarea lucrărilor circulaţia auto să fie optimizată. Astfel, pe strada Primăverii, în zona complexului Sirena, linia de tramvai va fi translatată pe o lungime de circa 85 de metri, pentru a se asigura două benzi rutiere pentru preselecţie dreapta. Intersecţia dintre Primăverii şi Izlazului va fi amenajată ca sens giratoriu deoarece calea de rulare pentru tramvai a fost amenajată ca străpungere dublă a nodului Omega.

În zonă va fi instalat şi un semnafor pentru tramvaie, în aşa fel încât giraţia din această zonă să funcţioneze. Un alt sens giratoriu va fi amenajat în zona nodului Calvaria, unde proiectul prevede retragerea liniei cale simplă din carosabil şi organizarea acesteia grupată drept cale dublă în cadrul nodului, astfel că traficul perimetral se va degreva.

Oficialii primăriei au declarat că pe traseul de 1,4 kilometri de pe Splaiul Independenţei tramvaiul va avea cale de rulare separată, iar circulaţia auto se va derula pe malul Someşului, în zonă urmând să se instituie un sens unic pentru traficul auto, pe două benzi. La intersecţia străzii Bariţiu cu Regele Ferdinand, linia de tramvai se va translata grupat spre Piaţa Mihai Viteazul pentru păstrarea celor trei benzi de circulaţie la ieşirea din strada Bariţiu şi pentru ca banda de intrare pe respectiva arteră să poată fi lărgită cu aproximativ 5 metri.

Pe tronson vor fi reamenajate peroanele pentru călători şi se vor crea noi peroane. Vor fi reamenajate peronul de la intersecţia Primăverii - Bucium, refugiul din staţia Minerva, pe o lungime de 70 m, până la intersecţia Primăverii - Parâng, sau peronul de îmbarcare/debarcare din zona nodului Calvaria. La intersecţia Plopilor - Şesului se va realiza câte un peron-refugiu pentru călători pe fiecare sens, prin diminuarea lăţimii trotuarelor în scopul asigurării afluirii auto pe cel puţin 4 metri liniari pe sens. Peroane noi vor fi amenajate şi pentru staţia de debarcare aflată la nordul intersecţiei străzii Primăverii cu Gr. Alexandrescu (pe o lungime de 35 de metri). În zona Cluj Arena se va translata linia de tramvai mai înspre zona sălii polivalente, pe actuala platformă liberă de sarcini aflată la intersecţia Splaiul Independenţei - Uzinei Electrice, în scopul realizării în aval de podul Garibaldi a două peroane de refugiu de 45 m lungime şi 3,5 m lăţime. Peronul existent în dreptul Operei Maghiare se va desfiinţa, urmând să fie refăcut conform traseului corectat al liniilor de tramvai, înspre parc. De asemenea, pe strada Horea vor fi realizate două noi peroane - refugiu pentru călători la nord de strada Cloşca (pentru relaţia spre Gară) şi la sud de strada Crişan (pentru relaţia spre Centru). "Concomitent cu modernizarea liniei de tramvai, se vor reface spaţiile verzi conform noului traseu în sensurile giratorii Minerva şi pasaj Calea Floreşti. De asemenea, se vor reface gardul viu şi zonele înierbate afectate, aflate pe Splaiul Independentei", au informat reprezentanţii Biroului mass-media al primăriei.

Contractul pentru modernizarea liniei de tramvai Mănăştur - B-dul Muncii a fost semnat cu asocierea Swietelsky-Astalarom-Euroconstruct-Transferoviar la valoarea de peste 104 milioane de lei, fiind vorba despre un proiect cu finanţare europeană. Constructorii au atacat doar primul tronson din linia de tramvai, Mănăştur - Gară, de 11,4 kilometri, şi trebuie să termine lucrarea într-un an de zile, adică în iunie 2012. Potrivit primăriei, până în prezent aceasta a plătit constructorilor peste 34 de milioane de lei din valoarea contractului.

 

 

Comenteaza