Primăria arată pisica: la Cluj-Napoca se vor ridica în continuare maşinile

Primăria arată pisica: la Cluj-Napoca se vor ridica în continuare maşinile
La şedinţa de consiliu local de mâine se va discuta proiectul de hotărâre care trasează un nou cadru legal pentru ridicarea maşinilor şi blocarea roţilor. Primăria insistă, deşi vechea reglementare din 2009 a fost anulată de Curtea de Apel.

Administraţia locală reiterează sancţiunile pentru şoferii care parchează neregulamentar la Cluj-Napoca. Vechea hotărâre din 2009, şi anume articolele prin care municipalitatea putea ridica maşini sau bloca roţile autovehiculelor au fost anulate de Curtea de Apel, printr-o decizie civilă din luna noiembrie. Viceprimarul Radu Moisin a declarat că Legea poliţiei locale dă dreptul primăriei de a impune respectivele sancţiuni pentru şoferii clujeni, iar primăria va ridica în continuare maşini doar în cazul în care se încalcă flagrant legea.

"Ca tarife şi procedură, vom merge pe ceea ce prevedea hotărârea privind unele măsuri referitoare la oprirea, staţionarea şi parcarea neregulamentară pe domeniul public sau privat al municipiului, din 2009. Chiar dacă Curtea de Apel a anulat vechea hotărâre, (nr. 149 - n. red.) în ceea ce priveşte ridicare sau blocarea roţilor, noi nu am primit deocamdată sentinţa. Hotărârea veche avea la bază un alt cadru legal. Acum noi avem Legea poliţiei locale, unde se stipulează clar că astfel de măsuri împotriva conducătorilor auto care parchează neregulamentar se iau de către consiliile locale. De asemenea, măsurile de ridicare sau blocare a roţilor se aplică însă în cazurile flagrante", a explicat viceprimarul Radu Moisin.

Consilierii locali vor dezbate la şedinţa de mâine un proiect de hotărâre privind stabilirea unor măsuri complementare aplicabile contravenţiilor alături de sancţiunea principală reglementată de Hotărârea de consiliu local nr. 149 din 2009 privind unele măsuri referitoare la oprirea, sataţionarea şi parcarea neregulamentară pe domeniul public sau privat al municipiului.

Conform documentului, la Cluj-Napoca se vor ridica în continuare maşini sau se vor bloca roţile autovehiculelor parcate neregulamentar, iar şoferii vor fi nevoiţi să plătească pentru a-şi recupera maşina sau pentru a-şi debloca roţile. De activitatea de blocare sau de ridicare a maşinilor se va ocupa în continuare Regia Autonomă a Domeniului Public (RADP) din subordinea forului local, asistată de poliţiştii locali, dacă consilierii vor vota noul proiect de hotărâre. Ca să-şi recupereze maşina ridicată de RADP, proprietarii trebuie să achite o taxă de transport şi depozitare de peste 450 de lei la sediul regiei de pe strada Meşterul Manole fn. Pentru deblocarea roţilor, taxa este de 100 de lei. Sancţiunea complementară pentru parcarea neregulamentară la Cluj-Napoca este amenda între 200 şi 400 de lei, iar şoferii au posibilitatea, dacă o plătesc în termen de 48 de ore, să achite doar jumătate din valoarea acesteia.

Ofiicalii Poliţiei Locale din cadrul primăriei au informat că, spre exemplu, în primele şase luni ale anului inspectorii din cadrul Serviciului Control Trafic Rutier au aplicat peste 5.480 de sancţiuni, în cazul a 2.892 de vehicule dispunându-se măsura complementară de blocare sau ridicare. S-au blocat roţile a 1.124 de maşini şi s-au ridicat 1.858 de vehicule.

Şeful RADP, Ioan Morocăzan, a explicat că în cadrul activităţii de ridicare a maşinilor jumătate din autoturismele care se ridică sunt cele care încurcă şantiere ale operatorilor de utilităţi din oraş sau chiar pe cele ale primăriei, de modernizare a străzilor. "În aceste cazuri, platformele de ridicări pur şi simplu mută maşinile, fără a aplica sanţiuni", a adăugat Morocăzan.

Şoferii clujeni au acuzat în repetate rânduri faptul că prevederile de ridicare de maşini sau cele de blocare a roţilor sunt abuzive. Mai mult, conducătorii auto s-au plâns redacţiei ZIUA de CLUJ că inspectorii primăriei le aplică abuziv, în semn de răzbunare. Viceprimarul Radu Moisin a declarat că astfel de poziţii exprimate de către şoferii care încalcă legea, prin care aceştia spun că sunt persecutaţi de primărie, sunt fireşti pentru structura genetică a românilor. "Persecuţia este în structura genetică a românilor. Mai întâi, aceştia se simt persecutaţi, înainte să se gândească că au încălcat legea, şi de aceea li s-a ridicat maşina sau au fost sancţionaţi", a spus Moisin.

Cât vor fi amenzile

Conform HCL nr. 149/2009, "Constituie contravenţie oprirea, staţionarea şi parcarea vehiculelor / autovehiculelor pe domeniul public sau privat al municipiului Cluj-Napoca în alte locuri decât cele legal amenajate de către Primăria municipiului Cluj-Napoca după cum urmează: (...)oprirea, staţionarea vehiculelor / autovehiculelor pe trotuar; ocuparea abuzivă a locurilor de parcare cu abonament, contract de închiriere sau aflate în administrarea primăriei de către o altă persoană decât titularul contractului, abonamentului sau acordului emis de către Primăria municipiului Cluj-Napoca; circulaţia, oprirea şi staţionarea vehiculelor / autovehiculelor pe spaţiile verzi; oprirea, staţionarea şi parcarea vehiculelor / autovehiculelor prin care se împiedică accesul la obiective de interes public (puncte gospodăreşti, centrale termice, alei, parcuri, locuri de joacă etc.)". Acestea se sancţionează cu amendă de la 200 la 400 de lei. Potrivit hotărârii, "Alături de sancţiunea principală a amenzii contravenţionale, se pot aplica una sau mai multe sancţiuni complementare: blocarea roţilor vehiculelor / autovehiculelor, ridicarea / mutarea pe un alt amplasament a vehiculelor / autovehiculelor". Respectivele prevederi sunt preluate în noul proiect de hotărâre aflat pe ordinea de zi a şedinţei de mâine.

 

 

Comenteaza