Speranţe năruite pentru străzile Oaşului, Borhanciului, Sf. Ioan şi Făget VIDEO
- Scris de Cosmina Fernoaga
- 08 Dec 2011, 23:26
- Administraţie
- Ascultă știrea

Patru artere importante din Cluj-Napoca - Borhanciului (3 km), Făgetului (3 km), Oaşului (3,1 km) şi Sf. Ioan (6,6 km) - precum şi alte zeci de drumuri judeţene rămân fără finanţare. Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) nu a reuşit să atragă constructori care să susţină lucrările de modernizare la aceste drumuri. Biroul de presă al ministerului a anunţat că nici una din cele şase oferte depuse în cadrul licitaţiei ce viza reabilitarea durmurilor din Cluj nu era conformă cu caietul de sarcini, motiv pentru care licitaţia a fost anulată.
MDRT a acceptat să includă în programul de reabilitare a infrastructurii rutiere peste 193 de kilometri de drumuri de interes local din judeţul Cluj. Valoarea totală a lucrărilor de proiectare şi de execuţie pentru drumurile din judeţul Cluj a fost estimată la 285,5 milioane de lei. Bugetul pentru aceste lucrări urma să fie asigurat prin credit furnizor. Astfel, firmele interesate aveau obligaţia să asigure finanţarea, urmând ca MDRT să returneze datoria treptat, într-un anumit termen convenit cu câştigătorii contractului pentru acest proiect.
Dacă la prima licitaţie organizată în cadrul MDRT nu s-a prezentat nici o firmă, la cea de-a doua procedură au fost propuse cinci oferte: 1. Tehnologica Radion - Proms Concept Group - Pro Cons XXI, 2. Selina - Sodi Construcţii - DP Consult, 3. Concefa Sibiu, Arcadom Epitoipari - Arcadom - Lavina Mix Epito - SGI Studio Galli Ingegneria Spa, 4. Astor Com - Gebruder Haider Bauunternehmung - Alexender Hidro Projects - Total Road, 5. Argecom - Simarc - Carena Spa Impresa di Construzioni - Panpetrol Com - Prima Cons Group - Transferoviar Grup - Coratim Construct - Specialist Consulting - Trustul de Autostrăzi Drumuri şi Poduri. După mai multe săptămâni de evaluare, Biroul de presă al MDRT a anunţat că nici una dintre ofertele propuse pentru drumurile din Cluj nu a îndeplinit condţiile impuse în caietul de sarcini, motiv pentru care licitaţia a fost anulată.
"Această procedură s-a încheiat, pentru că ofertele propuse sunt neconforme. Cu siguranţă, licitaţia se va relua, însă nu putem spune când se va întâmpla acest lucru", a transmis Biroul de presă al ministerului. Preşedintele Consiliului Judeţean, Alin Tişe, susţine că o astfel de veste era de aşteptat, dat fiind faptul că susţinerea lucrărilor din credit furnizor nu stă la îndemâna oricărei societăţi de construcţii, mai ales în condiţiile actuale de criză. "Din păcate, sunt foarte puţine firme care ar putea lucra în regim propriu la astfel de proiecte. Ca atare, este evident că ele trebuie să apeleze la bănci. Însă pentru a putea obţine aceste credite furnizoare, firmele trebuie să îndeplinească anumite condiţii, să aibă o oarecare cifră de afaceri, să ofere nişte garanţii. Or, în condiţiile actuale, băncile cu greu mai acceptă să finanţeze, chiar dacă este vorba despre proiecte de stat", a comentat Tişe.
Cel mai afectat de această situaţie este municipiul Cluj Napoca, a apreciat liderul judeţului, care are incluse în programul MDRT patru artere extrem de importante - Borhanciului (3 km), Făgetului (3 km), Oaşului (3,1 km) şi Sf. Ioan (6,6 km) - ce necesită lucrări de modernizare în regim de urgenţă. "În ce ne priveşte, la nivel judeţean ne descurcăm. Noi am atribuit anul acesta licitaţii pentru reabilitarea a circa 800 km de drumuri judeţene, din fonduri proprii. Astfel că până anul viitor o bună parte din lucrări se vor finaliza, iar aceste drumuri vor putea fi deschise circulaţiei, fără probleme. Licitaţia MDRT ar fi avantajat însă municipiul, pentru că cele patru tronsoane au nevoie să intre de urgenţă în reparaţii ", a spus Tişe. El speră totuşi ca ministerul să aibă mai mult succes cu următoarea licitaţie, astfel ca lucrările la drumuri să înceapă anul viitor.