Primăria împarte asfaltul pentru 2012

Primăria împarte asfaltul pentru 2012
Peste 72 de milioane de lei sunt prevăzuţi la capitolul străzi în proiectul de buget pe anul acesta. Banii sunt însă insuficienţi pentru a aduce asfaltul pe arterele importante din oraş.

Administraţia locală clujeană are, ca prioritate, trei străzi mari de modernizat în 2012, dar dispune de bani doar pentru asfaltarea a două dintre ele. Dacă arterele Oaşului şi Colonia Borhanci vor fi asfaltate cu fonduri de la bugetul local, atunci anul acesta nu vor ajunge banii şi pentru a moderniza Calea Turzii. Primăria mai aşteaptă bani europeni pentru a asfalta Calea Baciului, la pachet cu arterele care includ şi traversele tramvaiului, însă nu are un pronostic pentru începerea lucrărilor în cadrul respectivului proiect de modernizare a tramei stradale de acces în zona industrială.

Banii de la capitolul străzi prinşi în proiectul de buget pe 2012, peste 72 de milioane de lei, sunt insuficienţi pentru asfaltarea tuturor arterelor de intrare în Cluj-Napoca, susţine primarul interimar Radu Moisin. Din cadrul programului lansat anul trecut, care viza modernizarea a 120 de kilometri de străzi mari, prioritare sunt arterele Oaşului, Colonia Borhanci şi Calea Turzii. "Dacă anul acesta nu se alocă până în luna mai bani de la guvern în cadrul Programului Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii, demarat prin intermediul Ministerului Dezvoltării, pentru susţinerea lucrărilor de modernizare a celor patru drumuri din Cluj-Napoca prinse în acesta (Oaşului, Borhanci, Făget şi Sf. Ion - n. red.), atunci vom susţine asfaltarea arterelor Oaşului şi Borhanci din fonduri de la bugetul local.

Cred că anul acesta aceste două străzi vor fi şi finalizate. În aceste condiţii, fondurile nu ne ajung şi nu este nici o şansă pentru asfaltarea Căii Turzii. Celelalte intrări în oraş mai rezistă anul acesta. Traian Vuia rezistă, Calea Floreşti şi Calea Mănăştur la fel, urmând să fie efectuate din primăvară lucrări de reparaţii în zona podului de la Calavaria, pe prima bandă", a explicat primarul interimar. Moisin a adăugat că drumul Sf. Ion şi Făget nu vor intra la asfaltare în 2012 dacă nu vin banii de la bugetul central, urmând ca aceste artere să fie incluse în programul de reparaţii pentru a fi plombate, urmând ca de anul următor să se analizeze posibilitatea asfaltării lor.

O altă arteră importantă de intrare în municipiu, Calea Baciului, care nu are nici trotuare, a fost prinsă în proiectul european de modernizare a tramei stradale de acces în zona industrială la pachet cu străzile pe care trece linia de tramvai. "Acum facem ultimele modificări privind situaţia de carte funciară a acestor artere. Este un proiect destul de greu pentru că la vizitele în teren a fost nevoie de măsurarea fiecărei străzi, de calcularea suprafeţelor şi de actualizarea datelor de carte funciară. La şedinţa de mâine (astăzi - n. red.) vom intra cu o parte din aceste modificări, urmând ca la o a doua şedinţă din luna februarie să venim în faţa Consiliului Local şi cu actualizarea datelor financiare ale proiectului, în aşa fel încât ele să fie transmise la dosar. Cred că anul acesta va fi aprobată finanţarea pentru modernizarea respectivelor străzi, însă nu putem şti dacă vor începe sau nu lucrările, până nu se semnează contractul de finanţare", a menţionat oficialul clujean.

În schimb, municipalitatea va direcţiona o parte din fonduri către programul multianual de modernizare a aleilor dintre blocuri (per total, 300 km de străzi şi alei din cartierele clujene). "Am făcut deja o serie de vizite în teren pentru a vedea exact ce lucrări vor demara anul acesta. Din primăvară vor continua lucrările de modernizare deja începute în zona Tarniţa-Firiza, Tatra şi Băişoara. Mai sunt lucrări în zona Parâng şi vor demara şi lucrări în Zorilor, pe Trascăului, în Mărăşti, pe Cojocnei şi Dâmboviţa, în zona Între Lacuri pe Tulcea, dar şi în Grigorescu pe Heine, Mendeleev şi Ciortea", a apreciat primarul interimar. Moisin a adăugat că în paralel cu programele de asfaltare vor continua şi cele de întreţinere a arterelor modernizate şi nemodernizate din Cluj-Napoca.

 

Comenteaza