Infrastructură în “Pipera Clujului”: se fac trotuare pe o singură parte

Infrastructură în “Pipera Clujului”: se fac trotuare pe o singură parte
Cetăţenii din noua zonă construită în sudul oraşului au cerut primăriei, prin memorii sau sesizări, lucrări de intervenţie pe artera Bună Ziua. Autorităţile promit asfalt şi lumină în 2012.

Strada Bună Ziua va fi asfaltată anul acesta, susţin oficialii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj. Potrivit şefului structurii, Ion Pantelimon, există în bugetul de anul acesta peste 2,3 milioane de lei pentru lucrările de modernizare. Pe artera Bună Ziua se vor executa şi trotuare, rigole şi accese spre proprietăţile din zonă, însă lucrările probabil nu se vor încheia anul acesta.

Având în vedere că centura Vâlcele - Apahida s-a deschis traficului anul trecut, nu mai există nici un impediment pentru lucrările de refacere a carosabilului străzii Bună Ziua, arteră care era utilizată ca una de tranzit prin Cluj-Napoca a traficului greu. În prezent strada este în administrarea DRDP (fiind transferată de două ori de către primărie, o dată în 2006 şi a doua oară în februarie 2011, după ce artera se întorsese dintr-o greşeală la municipiu, fără să fie modernizată, aşa cum se angajase Regionala de Drumuri).

"Noi avem fonduri prevăzute în bugetul pe anul acesta pentru repararea străzii Bună Ziua, inclusiv pentru amenajarea trotuarelor, rigolelor de scurgere şi acceselor spre proprietăţile din zonă. Deja s-au început intervenţii pe o suprafaţă de 100 de metri liniari în zona showroom Compexit de pe Calea Turzii şi s-a lucrat la şanţuri şi acostamente", a subliniat şeful DRDP, Ion Pantelimon. Potrivit oficialului, pentru artera de 2,8 kilometri există proiectul tehnic pentru efectuarea reparaţiilor şi, potrivit documentaţiei, pentru cei 500.000 mp, la cât sunt estimate intervenţiile, sunt necesare 2.000 de tone de asfalt. "Ca preţ, vorbim de aproximativ 2,3 milioane de lei. Artera va avea trotuare, rigole, accese către proprietăţi. Problema este că vom putea amenaja doar un singur trotuar. De la intrarea dinspre Calea Turzii proiectul prevede trotuar pe o lungime de un kilometru pe dreapta, iar din dreptul magazinului Lidl, pe stânga. Lucrările la partea carosabil şi la acostament se vor face în regie proprie de către angajaţii DRDP. Partea carosabilă se va executa cel mai probabil anul acesta, iar acostamentele, undeva în următorul an", a spus Pantelimon.

Potrivit unei înţelegeri cu DRDP Cluj, primăria urma să se ocupe de clarificarea situaţiei terenurilor necesare amenajării de trotuare şi lărgirii străzii. Demersurile în acest sens, începute în 2010, nu s-au mai concretizat deoarece mai mulţi proprietari din zonă nu şi-au dat acordul de principiu pentru cedarea unor suprafeţe de teren. Primarul interimar Radu Moisin a declarat că în două săptămâni, timp în care se vor purta o serie de discuţii cu DRDP, va putea să prezinte un calendar pentru lucrările de modernizare de pe Bună Ziua - Fagului.

"Bună Ziua nu are sumă nominalizată anume în bugetul de anul acesta, aşa cum nici arterele Borhanci şi Oaşului nu au alocări individualizate. Există fonduri în buget pentru lucrările de modernizare şi reparaţii ale străzilor din oraş şi posibilitatea utilizării de fonduri în acest sens pentru lucrări pe Bună Ziua. Am informat Consiliul Local că până în 1 martie vom avea o soluţie pentru reabilitarea străzii Bună Ziua, probabil vom avea un grafic mai devreme. Există posibilitatea ca artera să fie transferată din nou primăriei şi să ne ocupăm şi noi de o serie de lucrări. Încă mai avem întâlniri cu DRDP pentru studierea documentaţiei", a menţionat primarul interimar. Cetăţenii din "Pipera Clujului" au cerut în repetate rânduri primăriei, prin memorii sau sesizări, lucrări de intervenţie pe artera Bună Ziua.

De exemplu, la finalul lunii noiembrie Vlad Şerbănescu a solicitat în numele rivaranilor intrarea în normalitate a arterei prin amenajarea de trotuare, racordarea la sistemul de iluminat public. "Au fost numeroase scuze, că strada este în administrarea DRDP, deşi traseul ei trece prin oraş şi noi, cei care locuim acolo, nu plătim impozite la DRDP. Acum nu mai aveţi nici o scuză. Deşi mai nou încercaţi să pasaţi mingea proprietarilor din zonă, care, se pare, nu sunt dispuşi să cedeze teren pentru lărgirea străzii, nu cred că aici trebuie căutaţi responsabilii! După ce ne-aţi ţinut atâţia ani cu traficul infernal de camioane, pe două benzi (pe alocuri nici acestea întregi), acum, că traficul se va reduce substanţial, doriţi să lărgiţi strada? Este absurd! În plus, nu există loc fizic pentru lărgirea străzii, în multe locuri casele sau blocurile ajung aproape în stradă! Oare cine a eliberat autorizaţiile de construire pentru acestea? Degeaba veniţi acum să cereţi teren de acolo de unde nu aţi pretins atunci când eraţi îndreptăţiţi să o faceţi", a atras atenţia, într-o sesizare adresată primăriei în noiembrie anul trecut, Şerbănescu.

Anul acesta locuitorii din zonă au revenit cu un nou memoriu adresat primăriei, în care şi-au menţinut solicitările.

 

 

Comenteaza