Cine repară găurile de la centura Vâlcele - Apahida
- Scris de Cosmina Fernoaga
- 09 Feb 2012, 22:56
- Administraţie
- Ascultă știrea

Şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj, Ion Pantelimon, insistă pe ideea că lucrările la centura Vâlcele - Apahida se vor finaliza până în 30 iunie, deşi, în continuare, nu se ştie cine se va ocupa de stabilizarea versantului de la kilometrul 5+400. Constructorul maghiar Vegyepszer se află în procedură de insolvenţă, iar DRDP aşteaptă ca noul proprietar al activelor să vină şi să se ocupe de contractul ce vizează continuarea lucrărilor la centura clujeană.
Încă de la finele lunii decembrie, lucrările pentru stabilizarea versantului din zona viaductului, de la kilometrul 5+400, au fost compromise din pricina alunecările de teren. Parapeţii pentru susţinerea versantului s-au rupt în mai multe locuri, iar din pricina zăpezii pagubele se anunţă din ce în ce mai mari. Cel mai grav este că nimeni nu poate interveni pentru a remedia problema şi asta pentru că societatea Vegyepszer, care a câştigat contractul de lucrări pentru această porţiune de centură, se află în procedură de insolvenţă. DRDP nu poate decât să stea şi să aştepte ca activele societăţii să fie preluate de o altă firmă. Conform unor informaţii din interiorul DRDP, în ultimele zile, la nivelul instituţiei, ar fi avut loc mai multe întâlniri cu reprezentanţii societăţii falimentare, care ar fi promis că lucrările vor fi continuate de societatea Keller, cea care ar fi cumăprat activele Vegyepszer. Aceleaşi surse au informat că DRDP ar fi impus constructorului ca de luni să reînceapă lucrările de consolidare a parapeţilor şi că, în caz contrar, se ia în considerare posibilitatea de anulare a contractului actual.
Directorul DRDP, Ion Pantelimon, admite că situaţia în cazul acestui contract este destul de încurcată. "Încă ne aflăm în negociere cu reprezentanţii constructorului. Urmează să se finalizeze procedura de insolvenţă în care sunt implicaţi, apoi mai departe vom trata cu firma Keller, care are obligaţia de a realiza nişte studii înainte de a reîncepe lucrările pentru consolidarea versantului", a spus Pantelimon. Pe de altă parte, acesta susţine că se va respecta planul iniţial, acela ca lucrările să se finalizeze la timp, adică nu mai târziu de 30 iunie. "Este, într-adevăr, neplăcut că trebuie să ne confruntăm cu această problemă. Dacă am fi avut un alt constructor, acum nu am mai fi fost blocaţi cu acest proiect. Din păcate, nu avem ce face, aşteptăm să reînceapă Keller lucrările, pentru că ţinta noastră principală este ca acest proiect să se finalizeze la timp, adică în 30 iunie. Doar dacă vom avea semnale că această societate nu se apucă de treabă, atunci vom putea lua măsuri pentru anularea contractului", a spus Pantelimon.
Centura Vâlcele - Apahida, de 23,4 kilometri a fost deschisă circulaţiei anul trecut în toamnă, chiar dacă lipsea o porţiune importantă, de circa 3 km (din zona viaductului). Terenul difcil de pe tot acest traseu a condus la triplarea costurilor. Iniţial, centura a fost estimată la circa 60 de milioane de euro, în final ajungând să coste, cu tot cu consultare şi proiectare, aproape 160 de milioane de euro. În locul tronsonului lipsă a fost construită o bretea provizorie, urmând ca societatea Vegyepszer să realizeze lucrările de consolidare a versantului în maximum câteva luni. Urma apoi ca societatea parteneră, Diferit, să pună asfaltul, astfel încât centura să fie predată integral beneficiarului.