Angajări la primărie:posturi la poliţia locală şi urbanism
- Scris de Luminita Silea
- 02 Mar 2012, 22:11
- Administraţie
- Ascultă știrea

Cel puţin cinci agenţi de poliţie vor fi angajaţi începând cu luna aprilie la Direcţia poliţia locală din primărie. Primarul interimar Radu Moisin a declarat că vor mai fi organizate concursuri de angajare pentru posturi la noul serviciu care se ocupă de administrarea obiectivelor culturale şi sportive, dar şi la biroul de cadastru. Deja pentru posturile de la urbanism s-au lansat concursurile.
Consilierii locali au aprobat la şedinţa extraordinară din 29 februarie o nouă organigramă a primăriei, dar şi înfiinţarea unui nou serviciu în subordinea forului local, plus suplimentări de posturi la centrul bugetar de administrare creşe şi la serviciul de parcări. Şeful pe resurse umane al primăriei, Iosif Mandru, a explicat că în cadrul administraţiei locale clujene există 941 de posturi, cu tot cu serviciul de parcări, dintre care ocupate efectiv sunt 790. Potrivit deciziei Consiliului Local, doar organigrama primăriei a fost suplimentată cu posturi, de la 848 la 896. "Suntem o instituţie cu o fluctuaţie mare de personal. Media este de o demisie în decurs de o lună şi de două-trei pensionări în acelaşi interval. Din păcate, pleacă din primărie, prin pensionare, oameni foarte buni, cu experienţă şi este dificil să îi înlocuim. Mai ales la serviciul de urbanism ne confruntăm cu această problemă. Specialiştii preferă să lucreze în mediul privat, unde se plăteşte foarte bine, şi nu putem să găsim personal. Am lansat din nou chiar astăzi (vineri - n. red.) un nou anunţ pentru şef de serviciu. Avem un deficit de cinci persoane la această direcţie de urbanism. Sperăm ca la aceste concursuri să vină şi tineri. Aşa reuşim să întinerim instituţia şi să formăm noi specialişti", a explicat primarul interimar Radu Moisin.
Acesta a declarat că, în principal, suplimentările din organigrama primăriei au vizat completarea numărului de posturi la poliţia locală, având în vedere că se doreşte descentralizarea structurii spre cartiere, prin înfiinţare de secţii în toate cartierele municipiului. "S-a mai creat şi un birou de cadastru, ca să încercăm să scutim din cheltuielile instituţiei cu expertizele. Deja avem trei specialişti la alte servicii, patrimoniu şi fond funciar, însă mai vrem să angajăm două persoane. În ceea ce priveşte Poliţia Locală, facem periodic evaluarea numărul de posturi vacante pentru a lansa noi concursuri de angajare. La 30 de posturi vacante putem angaja, conform legii, patru persoane. Vrem, oricum, să lansăm în aprilie aceste concursuri şi să mai angajăm cel puţin cinci agenţi de poliţie, acum că s-a suplimentat organigrama", a spus Moisin.
În ceea ce priveşte noul serviciu care se va ocupa de obiectivele culturale şi sportive, pevăzut pe hârtie cu 59 de posturi, reprezentanţii primăriei spun că tot în aprilie se vor mai angaja trei persoane care să deservească cazinoul din parcul central, structură în curs de modernizare. "Avem câte o persoană care se ocupă de cinematograful Mărăşti şi de Turnul Croitorilor şi mai avem nevoie de personal pentru acest cazinou care se va deschide, sperăm că până la Zilele Municipiului. Deocamdată nu se vor face angajări şi pentru sala polivalentă. Deşi exista un termen negociat cu constructorii pentru luna iunie, acesta a fost devansat pentru luna septembrie. Termenul de contract pentru construirea sălii polivalente este 2014, nouă nu ne rămâne decât să îi rugăm să termine sala mai repede, înainte de începerea sezonului competiţional de anul acesta. Înainte de a fi gata obiectivul vom face şi angajări în cadrul noului serviciu", a spus Moisin. Acesta a mai precizat că alte angajări se vor face şi în cadrul serviciului de administrare parcări, unde, de asemenea, s-a suplimentat numărul de posturi cu şase. "În cadrul acestui serviciu este nevoie de cel puţin doi angajaţi care să se ocupe de noile parkinguri de cartier care urmează să se dea în funcţiune anul acesta", a explicat Moisin.
Oficialul clujean a precizat că administraţia locală clujeană are cei mai puţini angajaţi comparativ cu celelalte primării din ţară, raportaţi la norma legală calculată la numărul de locuitori. "Noi suntem cu 300 de angajaţi sub această normă şi, raportat la Legea nr. 69 din 2010 a responsabilităţii fiscal-bugetare, suntem cu 200 de posturi în minus din perspectiva cheltuielilor permise. Dacă Primăria Craiova are 3.000 de angajaţi, noi putem spune că suntem singura andministraţie locală din ţară cu cei mai puţini angajaţi. La sectorul I doar în poliţia locală sunt 900 de angajaţi", a subliniat primarul interimar.