Un pod din centrul Clujului se dezintegrează

Un pod din centrul Clujului se dezintegrează
Trotuarul din amontele podului de la capătul str. I.P. Voiteşti arată ca după bombardament. Prin unele găuri se poate cădea în Someş.

Podul care leagă Piaţa Mihai Viteazul de străzile Traian, Decebal şi Dacia a devenit o adevărată capcană pentru pietonii care riscă să-l traverseze mai ales pe timp de noapte. Administraţia locală spune că va repara podul abia la toamnă, până atunci îl peticeşte cu tablă.

Un prim rând de găuri apărute în trotuar a fost acoperit de primărie cu nişte folii de tablă. Între timp însă, trotuarul a continuat să se dezintegreze şi acum pentru a traversa podul trebuie să faci un slalom continuu, de la un capăt la altul. După lăsarea întunericului acest exerciţiu devine o veritabilă ruletă rusească, riscurile fiind aproape similare, atâta vreme cât prin unele spărturi se poate cădea efectiv în Someş. Cu toate acestea, autorităţile nu se grăbesc să-l repare. "Săptămâna viitoare vom face reparaţii provizorii, în sensul că vom acoperi găurile nou apărute. Însă o reparaţie capitală a podului, datorită faptului că e o lucrare de mare amploare şi cu costuri pe măsură, va putea fi demarată abia în a doua jumătate a anului", a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca, Oana Buzatu.

Lucrările de consolidare a podului se pare că vor demara abia după ce vor fi finalizate lucrările la linia de tramvai pe str. Horea şi traficul va reveni la normal pe acea arteră. "A începe un şantier pe acest pod ar însemna să strangulăm circulaţia rutieră, care este oricum îngreunată de faptul că pe strada paralelă, pe strada Horea, se lucrează la linia de tramvai", a explicat Buzatu. Aceasta a oferit însă garanţii că, deşi se dezintegrează, podul nu se va prăbuşi. "Deşi aceste avarii arată spectaculos, structura de rezistenţă a podului nu este afectată, aşa că nu există nici un pericol privind stabilitatea podului", a declarat Buzatu. Totuşi, surse din primărie afirmă că specialişti în construcţia de poduri au spus că reparaţia capitală trebuie făcută cât de curând deoarece "sunt probleme". Potrivit aceloraşi surse, podul din spatele Pieţei Mihai Viteazul are o structură de rezistenţă metalică, realizată în perioada interbelică şi care şi-a depăşit cu mult perioada de exploatare în condiţii de maximă siguranţă.

 

 

Comenteaza