Facebook, principala “armă” pentru candidatura Clujului la titlul de Capitală Europeană a Tineretului

Facebook, principala “armă” pentru candidatura Clujului  la titlul de Capitală Europeană a Tineretului
O delegaţie din partea primăriei clujene va merge în perioada 8-10 mai la Bruxelles pentru a susţine dosarul de candidatură a municipiului la titulatura de Capitală Europeană a Tineretului în anul 2015.

Administraţia locală a semnat ieri un protocol de colaborare cu mai multe asociaţii studenţeşti din Cluj şi a reuşit să pună la punct un program care cuprinde peste 60 de proiecte şi are un buget estimat la 3,7 milioane de euro, care va fi atras din resurse publice, europene sau private. Cei care doresc să susţină candidatura sunt invitaţi să posteze sloganul "You" pe Facebook.

Reprezentanţii administraţiei locale, partenerii de la Grupul Pont şi reprezentanţii asociaţiilor studenţeşti au pus la punct un program pe un an de zile pentru Cluj-Napoca Capitală Europeană a Tineretului. La sediul primăriei a fost semnat ieri un protocol de colaborare între toate părţile, urmând ca în perioada 8-10 mai să fie susţinut dosarul de candidatură la Bruxelles. "Probabil la finalul anului vom şti dacă vom câştiga", au explicat reprezentanţii primăriei. Candidatura Clujului se va face sub tema "share" - cultură, spaţiu, cauze, experienţe europene, proiecte pentru viitor, dar şi distracţie. "Avem 65 de parteneri şi foarte multe proiecte, printre care un festival al gheţii, festivalul cartierelor, petreceri, dar şi alte evenimente inedite în cadrul universităţilor, carnavaluri sau baluri mascate", a explicat Florin Moroşan, directorul Asociaţiei Cluj-Napoca 2020 - Capitală Culturală Europeană.

Cluj-Napoca urmează să-şi depună candidatura la competiţie până în 1 mai, iar grupul Pont, cel care a iniţiat campania, a făcut şi o pagină a candidaturii pe Facebook, despre care spune că are cei mai mulţi fani dintre oraşele înscrise până acum în competiţie: aproximativ 2.300. "Numărul de like-uri contează. Poate fi o chestiune simplă, dar arată sprijinul publicului", explică Andras Farkas, reprezentantul Grupului Pont.

Un proiect inedit plănuit în cadrul proiectului Cluj-Napoca Capitală European a Tineretului în 2015 este şi formarea unui QR Code uman pe unul dintre stadioanele clujene sau în parcarea Polus. QR Code-ul ar urma să fie format din 4.900 de persoane, iar fiecare va susţine deasupra sa un carton alb sau negru. Împreună, acestea vor forma un cod scanabil cu telefonul mobil. "Va fi fotografiat de un avion sau elicopter şi apoi va fi publicat; vrem să aflăm când trece satelitul Google pe deasupra Clujului, să fotografieze codul şi acesta să rămână în Google Maps. Codul va duce spre o pagină, probabil pentru o cauză, nu am stabilit încă", spune iniţiatorul proiectului, Andras Farkas, preşedintele Grupului Pont, cel care a avut ideea candidaturii oraşului.

Flashmob virtual

De miercuri, 25 aprilie, ora 20:00, până joi, 26 aprilie, ora 20:00, primăria a lansat o campanie pentru susţinerea candidaturii. Astfel, clujenii sunt invitaţi să-şi schimbe imaginea de profil cu una din logourile YOU încărcate aici (http://goo.gl/JGCx3). După ce au făcut acest lucru, trebuie să dea un SHARE pe www.facebook.com/cluj2015. "Opţional poţi să postezi şi următoarea propoziţie pe peretele tău: «I changed my profile picture for YOU.». Capitala Europeană a Tineretului este şi despre TINE. Iar cu sprijinul nostru ajutăm candidatura Clujului", au completat reprezentanţii primăriei.

 

 

Comenteaza