Cine distruge drumurile Clujului

Cine distruge drumurile Clujului
Firmele care încalcă restricţiile de tonaj pe drumurile judeţene îşi vor pierde licenţele.
O comisie specială se va înfiinţa la nivelul Consiliului Judeţean în vederea sancţionării acestora.

Pe majoritatea drumurilor judeţene de munte au fost instituite restricţii de tonaj, dar societăţile de transport nu le respectă. Asfaltul este în permanenţă distrus şi nimeni nu-şi asumă responsabilitatea de a-l repara, au atras atenţia consilierii social-democraţi. La Măguri Răcătău, transportatorii de lemn şi de piatră fac ravagii. Consiliul Judeţean (CJ) va înfiinţa o comisie care să aducă soluţii şi să impună stricţii, până la ridicarea licenţelor de transport.

Asfaltul deteriorat de pe drumurile judeţene din zona de munte constituie o problemă de mai mulţi ani, în primul rând pentru localnici, dar şi pentru turişti. CJ nu a reuşit să responsabilizeze companiile de transport care activează în aceste zone, chiar dacă a instituit restricţii de tonaj, aplicând inclusiv amenzi pentru încălcarea lor. Prin urmare, asfaltul, indiferent cât se "peticeşte", este mai mereu deteriorat, pentru că în afară de administraţia judeţeană nimeni nu-şi asumă obligaţia de a reface drumurile atunci când acestea devin impracticabile. CJ Cluj investeşte constant în plombări de drumuri care însă nu durează mai mult de câteva săptămâni.

Consilierul judeţean PSD Remus Lăpuşan deţine informaţii că în zona Măguri Răcătău transportorii de lemn nu se tem de aceste amenzi şi că nu respectă în nici un fel restricţiile de tonaj pe care le-a impus CJ Cluj. „Va trebui să facem ceva, să avem certitudinea că aceste firme sunt amendate, că nu sunt lăsate să-şi facă de cap, aşa cum am eu informaţia că se petrec lucrurile. Este nevoie să sporim controalele pentru a avea certitudinea că aceste restricţii de tonaj sunt respectate, că ele nu au fost instituite de pomană", a atras atenţia Lăpuşan, în plenul CJ.

În prezent sunt instituite restricţii de tonaj în mai multe zone de munte ale judeţului, precum Valea Ierii, Răchiţele - Ic Ponor, Săvădisla, Aiton, Măguri Răcătău. În special sunt vizate zonele în care se află cariere de piatră şi cele în care se exploatează lemnul. Regia Autonomă de Administrare a Domeniului Public şi Privat, aflată în subordinea CJ, efectuează regulat controale, aplicând amenzi agenţilor economici surprinşi că depăşesc tonajul maxim admis. Preşedintele administraţiei judeţene, Horea Uioreanu, a arătat că aceste amenzi nu au cum să împiedice firmele să-şi vadă de propriile afaceri. „Să plătească o amendă nu este chiar aşa o problemă pentru aceste firme de transport. De altfel, cred că s-au şi obişnuit deja: plătesc şi transportă mai departe cantităţile obişnuite. Trebuie să facem mult mai mult dacă vrem să avem grijă de drumurile noastre", a transmis Uioreanu.

În opinia sa, cea mai bună soluţie ar fi ca forul judeţean să facă demersuri pentru ridicarea licenţelor de trasport. „Cred că dacă le-am umbla la licenţele de transport, atunci ar durea mai tare. O firmă de transport e afectată dacă îi retragi licenţa, nu dacă o amendezi", a spus Uioreanu.

CJ a decis să înfiinţeze o comisie specială care va veni cu propuneri şi cu soluţii ce vor fi puse în aplicare, astfel încât firmele de transport să fie obligate să respecte tonajul impus pe fiecare drum în parte. De regulă, cantităţile prevăzute sunt depăşite şi cu 20 de tone faţă de limita admisă, au arătat reprezentanţii administraţiei judeţene.

 

Comenteaza