Amplasamentul măreşte preţul noii piste a aeroportului

Amplasamentul măreşte preţul noii piste a aeroportului
Lucrările s-au majorat din pricina proastei calităţi a amplasamentului, susţin constructorii. Potrivit estimărilor, proiectul de 2.100 m ar urma să fie finalizat cel târziu până în vara anului viitor.

Reprezentanţii consorţiului Construcţii Napoca - Icco Systems - Geo Arc apreciază că noua pistă va putea fi dată în folosită după a doua jumătate a anului viitor. Consiliul Judeţean (CJ) se aşteaptă ca Administraţia Bazinală de Apă Someş Tisa (ABAST) să înceapă lucrările de deviere a Someşului, astfel încât să poată demara o nouă licitaţie, în vederea continuării pistei până la 3.500 m. Astfel, noua pistă ar putea permite operarea aeronavelor de mari dimensiuni, pe trasee inter-continentale.
Lucrările la noua pistă a aeroportului s-au efectuat în proporţie de 70% a menţionat unul dintre reprezentanţii Construcţii Napoca, Ioan Bene.

„Foarte multe nu mai sunt de făcut. Dacă nu ar fi perioada de iarnă, care nu ştim cât va dura, am putea finaliza lucrările mult mai curând. În acest moment lucrăm la turnarea ultimului strat de balast stabilizator", a subliniat Bene. Un alt reprezentant al companiei, Ştefan Dimitriu, a adăugat că, indiferent de stagnările care vor apărea pe timp friguros, este încrezător că lucrarea se va finaliza până în al doilea semestru al anului 2013.

„Au fost destule probleme cu care ne-am confruntat. În primul rând ne-am lovit de un blocaj de piatră, astfel că proiectul tehnic a fost refăcut", a explicat Dimitriu. De altfel, acesta a şi fost motivul pentru care s-a ajuns la solicitarea de costuri suplimentare. De la preţul iniţial, de peste 137 de milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată, costurile s-au majorat cu 20%, a menţionat constructorul. „Trebuie să se ştie că de la o fundare de 40 cm, recomandată de proiectant (Iptana, n. red.), am ajuns la 70 cm, pentru ca mai apoi de la 1,5 m să ajungem chiar la 2,5 m", a precizat Dimitriu

Preşedintele CJ, Horea Uioreanu, se aşteaptă ca acest proiect să nu mai întâmpine probleme în ciuda faptului că procedura de expropriere nu a fost încă finalizată. „Din cele 700 de parcele expropriate, am achitat despăgubiri doar pentru 50 de parcele. Eu am preluat acest proiect din mers, aşa încât încercăm să găsim soluţii pentru toate problemele. Anul viitor vom dispune de resursele necesare pentru a achita toate despăgubirile. Între timp însă lucrările la pistă nu au de ce să fie întârziate", a subliniat Uioreanu.

Acesta a adăugat că se aşteaptă ca şi ABAST să înceapă lucrările de deviere a râului Someş. „Am discutat recent cu şeful ABAST, domnul Dan Canta, care mi-a spus că licitaţia a fost finalizată pentru lucrările la râul Someş. Sper ca proiectul lor să se finalizeze concomitent cu lucrările noastre la pistă", a comentat Uioreanu.

Planul CJ este să demareze o nouă licitaţie pentru atribuirea contractului de lucrări, privind prelungirea pistei aeroportului până la 3.500 m. „Continuarea lucrărilor la pistă este condiţionată de proiectul ABAST. Doar după ce va fi deviat râul Someş vom putea continua pista", a explicat liderul administraţiei judeţene. De abia după ce Clujul va avea finalizată această pistă de 3.500 m va putea spera la zboruri pe destinaţii intercontinentale. Deocamdată se lucrează la o primă secţiune a pistei, de 2.100 m. Pentru această etapă lucrările au început în vara anului trecut.

 

Comenteaza