O companie aeriană nouă decolează de la Cluj-Napoca
- Scris de Cosmina Fernoaga
- 11 Oct 2012, 00:24
- Administraţie
- Ascultă știrea

În ciuda deciziei administraţiei judeţene de a acorda subvenţii pentru deschiderea de noi rute , companiile de zbor nu se arată interesate să opereze de la Cluj. Termenul pentru depunerea ofertelor a fost amânat în mai multe rânduri, dar numai o singură firmă a venit cu o ofertă concretă, şi aceasta fără prea multă experienţă în spate. Transylvania International Airlines Cluj a fost înfiinţată de abia anul trecut. Numai anul acesta a obţinut certificatul de operator aerian şi s-a şi înscris la licitaţia aeroportului clujean, pentru a opera pe două destinaţii, în Belgia şi în Germania.
Directorul Aeroportului Internaţional, David Ciceo, se arată încrezător că pe viitor companiile aeriene vor fi mai receptive la oferta Clujului. "Vom încerca să fim mai convingători. Vom veni cu mai multe informaţii, vom face o publicitate mai agresivă, pe televizoare, în presa scrisă şi online, pe radio. Cu siguranţă, reprezentanţii acestor companii aeriene vor înţelege că este o măsură care vine, până la urmă, în sprijinul lor", a spus Ciceo. Deocamdată, însă, prima licitaţie nu a avut rezultatul scontat pentru că, deşi termenul pentru depunerea ofertelor a fost amânat în mai multe rânduri, doar o singură ofertă concretă a fost depusă, din partea Transylvania International Airlines. Până în prezent, această companie nu a mai operat pe nicio destinaţie, având în vedere că de-abia anul acesta a fost autorizată să zboare. "Este o companie înfiinţată anul trecut. Vom verifica dacă respectă toate condiţiile din caietul de sarcini, urmând să anunţăm, în câteva zile, dacă putem semna contractul", a spus Ciceo.
Conform datelor de la Registrului Comerţului, Transylvania International Airlines are un singur asociat, pe un fost pilot de la Carpatair, Dan Sorin Iuhaş. Sediul companiei figurează în incinta Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca. Reprezentantul acestei companii nu a fost prezent la conferinţa de presă pentru a oferi detalii cu privire la aeronavele cu care va opera pe cele două destinaţii solicitate: Bruxelles Charleroi (Belgia) şi Weeze Niederrhein (Dussseldorf - Germania). Directorul aeroportului a subliniat că a mai fost o companie cunoscută care şi-ar fi exprimat interesul să deschidă noi destinaţii de pe aeroportul clujean, dar că aceasta ar fi avut nişte pretenţii care nu puteau fi onorate sub nicio formă. "Wizz Air avea pretenţia să subvenţionăm inclusiv costurile de operare, adică salariile pentru piloţi şi costuri pentru amortizarea aeronavelor, ceea ce practic este interzis de către Comisia Europeană. Avem dreptul să achităm doar acele costuri aeroportuare, de circa 14 euro pe pasager, şi nimic mai mult. Aceşti bani se plătesc pentru o perioadă de un an, urmând să scadă gradual, pe parcursul a cinci ani", a spus Ciceo.
Preşedintele Consiliului Judeţean, Horea Uioreanu, a arătat că decizia alocării acestor subvenţii este singura soluţie pentru dechiderea unor noi rute aeriene, dar şi pentru dezvoltarea Aeroportului Cluj-Napoca. "Vom acorda subvenţii şi pentru mărirea de frecvenţe. Astfel, dacă în prezent o companie operează pe o anumită rută, în anumite zile din săptămână, vor putea veni şi alte companii la licitaţie, să asigure curse pentru acele zile care sunt libere", a spus Uioreanu. Ciceo a exemplificat cu ruta Wizz Air pentru Roma. "În prezent, se zboară la Roma în zilele de marţi, joi şi sâmbătă. O altă companie sau chiar aceeaşi companie poate primi subvenţie dacă acoperă şi zilele luni, miercuri, vineri sau duminică", a spus Ciceo. Uioreanu a mai adăugat că se va mai purta negocieri şi cu compania TAROM, pentru reintroducerea unei curse permanente pe ruta Cluj - Constanţa.