1 iunie, termenul pentru finalizarea liniei de tramvai între Mănăştur şi gară

1 iunie, termenul pentru finalizarea liniei de tramvai între Mănăştur şi gară
Administraţia locală a decontat constructorilor de la Swietelsky 64% din valoarea lucrărilor la şinele de tramvai de pe tronsonul I, Mănăştur-gară, adică peste 48 de milioane de lei.

Două săptămâni şi câteva zile vor mai dura lucrările la linia de tramvai pe tronsonul Bucium - Piaţa Gării, după care acesta poate fi dat în funcţiune, a anunţat ieri primarul interimar Radu Moisin. Concomitent, primăria s-a angajat să plombeze craterele de pe carosabil apărute după intervenţiile la traverse, mai ales în zona Plopilor. În 1 iunie vom avea şine şi un tramvai nou-nouţ.

O nouă vizită pe şantierul de la linia de tramvai a fost iniţiată ieri de oficialii primăriei în zona Splaiul Independenţei. Managerul de proiect, Andrei Iancu, a explicat că în prezent pe respectiva porţiune se efectuează lucrări de infrastructură şi că începând de săptămâna următoare constructorii de la Swietelsky se vor apuca de partea de suprastructură: şine, confecţii metalice şi pregătire betonare. Potrivit acestuia, de proiectul de modernizare a tramvaiului se ocupă 150-200 de oameni implicaţi atât pe partea administrativă, cât şi pe şantier.

Primarul Radu Moisin a declarat că s-au înregistrat câteva zile de întârziere, având în vedere sesizările venite de la cetăţenii de pe strada Horea, care au împiedicat constructorii să lucreze noaptea, dar a asigurat că peste două săptămâni şi câteva zile lucrările de modernizare a şinelor de tramvai de pe tronsonul I Mănăştur - gară, începute în 1 iulie anul trecut, se vor încheia. "O săptămână şi ceva cetăţenii vor mai resimţi disconfortul din trafic, însă după aceea nu vor mai fi probleme. Noi vom plomba şi partea de carosabil de pe arterele unde s-a lucrat la modernizarea şinelor, în special pe strada Plopilor, unde artera nu este în regulă. Şinele vechi din zona Calvaria şi cele din zona Bucium se vor îndepărta, treptat, începând cu luna iunie, pentru că acestea nu ne încurcă. Săptămâna următoare se va face şi racordul între noua cale de rulare şi depoul de tramvaie de pe strada Bucium. "Vom lucra şi ziua, şi noaptea, aşa că termenul stabilit pentru finalul acestei luni, de finalizare a lucrărilor, este realist", a completat managerul de proiect.

Constructorul care se ocupă de modernizarea celor peste 24 de kilometri de şine de tramvai este asocierea Swietelsky Baugesellschaft mbH - Astalrom - Euroconstruct - Transferoviar Grup, care execută lucrările în baza unui contract în valoare de peste 104 milioane de lei. Cu taxa pe valoarea adăugată (TVA), contractul totalizează aproximativ 129 de milioane de lei. Proiectul urmăreşte reabilitarea liniei de tramvai dintre cartierul Mănăştur şi Bulevardul Muncii, împărţită în două tronsoane: Mănăştur - gară şi gară - Bulevardul Muncii. Lucrările de pe primul tronson sunt în valoare de 76 de milioane de lei, cu TVA. "Din aceşti bani am decontat constructorilor până în prezent 64% (adică peste 48 de milioane de lei - n. red.)", a explicat Moisin. Acesta a adăugat că administraţia locală speră ca în 1 iunie să pună pe şine primul tramvai nou, furnizat de către polonezii de la PESA, conform unui contract încheiat cu primăria.

Finanţarea lucrărilor de modernizare a liniei de tramvai se face cu fonduri europene contractate de primărie în 2010. În total, ar urma să fie reabilitaţi peste 24 de kilometri de cale de rulare, dar lucrările prevăd şi refacerea a 2.000 de metri pătraţi de carosabil, refacerea a 26.000 de metri pătraţi de strat de uzură, construirea a 12 peroane de refugiu pentru pietoni şi amenajarea a 3.600 mp spaţiu verde.

Luminiţa SILEA, Kristina REŞTEA

 

Comenteaza