10 revendicări ale angajaţilor aeroportului Cluj. Protestează în faţa Consiliului Județean

10 revendicări ale angajaţilor aeroportului Cluj. Protestează în faţa Consiliului Județean

Sindicaliştii de la Aeroportul Internaţional "Avram Iancu" Cluj au anunţat că vor protesta, marți şi miercuri, în faţa Consiliului Județean (CJ) Cluj cerând, printre altele, construirea unui terminal cargo și realizarea recepției la pista de decolare-aterizare.

Circa 250 de angajați ai aeroportului clujean vor protesta, între orele 15:15 și 16:15, în fața Consiliului Judeţean (CJ) Cluj, pentru a-și arăta nemulțumirea față de modul în care forul județean promovează schimbări de management, precum și față de gestionarea parcării auto din incinta aeroportului. 

"Înțelegând pe deplin lipsa oricărui interes public manifestat de către autoritatea tutelară, Consiliul Judeţean Cluj, pe timpul actualului mandat al Președintelui Alin Păunel Tişe, de susţinere a dezvoltării celui de-al doilea cel mai important aeroport al ţării, dorim să prezentăm în continuare motivaţia acţiunilor de protest și revendicările noastre", se precizează într-un comunicat remis presei.

  1. Construirea unui terminal cargo de către Consiliul Județean Cluj în cadrul Aeroportului. În ultimii 3 ani au fost transmise zeci de solicitări către autoritatea tutelară fără a se primi însă niciun răspuns. Cererea mare de la operatorii logistici nu poate fi satisfăcută fără un terminal dedicat, existând riscul ca aceștia să își mute operațiunile pe un alt aeroport.
  2. Inițierea exproprierilor necesare finalizării proiectului pistei de 3.500m. Strategiile pe termen scurt ale companiilor aeriene care au zboruri pe Aeroportul Internațional Cluj sunt de a opera cu avioane din ce în ce mai mari, care necesită o pistă mai lungă decât cea actuală. Consiliului Județean Cluj i-au fost comunicate aceste aspecte în repetate rânduri, dar nu au fost inițiate acțiuni concrete de expropriere.
  3. Aprobarea și susținerea planului de dezvoltare al Aeroportului pentru 7 milioane pasageri pe an. Activitatea Aeroportului se raportează permanent la un mediu internațional extrem de competitiv și în permanentă evoluție. Orice blocaj al proiectelor aeroportuare nu va conduce la stagnare, ci la un previzibil declin. Din păcate interesele Președintelui Consiliului Județean Cluj în timpul mandatului său politic sunt mai degrabă personale, decât profesionale, de garant al dezvoltării județului, însă atât pentru noi, cât și pentru clujeni, un aeroport modern cu o rețea și mai mare de destinații, va aduce dezvoltare și prosperitate în regiune, precum și mii de noi locuri de muncă.
  4. Abținerea de la orice acțiuni de reducere a bugetului Aeroportului. Nu mai dorim masacrarea bugetului pentru anul 2019 de către interpușii Președintelui Consiliului Județean Cluj, așa cum s-a întâmplat în anul 2018.
  5. Stoparea blocării și acțiuni concrete pentru realizarea infrastructurii de transport intermodal pentru pasageri și marfă la Aeroport. Există un proiect validat de către Comisia Europeană de construire a unui nod intermodal la Aeroport și dorim implementarea acestuia. Alte aeroporturi, precum Debrecen sau Budapesta din Ungaria, competitorii noștri, au găsit voința și finanțarea necesară realizării unor astfel de proiecte în beneficiul oamenilor, al comunităților.
  6. Gestionarea responsabilă, în interesul public, a contractului de concesiune a parcării Aeroportului. Chiar dacă au fost anunțate reparații, întreaga suprafață de aproximativ 2 hectare necesită lucrări și nu doar mici cosmetizări.
  7. Încetarea oricăror acțiuni de vulnerabilizare a personalului Aeroportului și a activității sale. Toate acțiunile autorității tutelare din ultima perioadă au destabilizat întregul Aeroport, au creat o atmosferă de nesiguranță și presiune asupra angajaților în condițiile în care pricipala noastră grijă trebuie să fie siguranța și securitatea pasagerilor. 
  8. Stoparea minciunilor cu privire la proiectele Aeroportului realizate până în prezent. Realizarea recepţiei la pista de decolare-aterizare. Proiectele derulate de către Aeroport au fost verificate de specialiști în aviație, dar și de către utilizatorii acestora, companiile aeriene. Mai mult, numeroase controale și echipe de auditori au verificat și certificat respectarea regulamentelor europene și internaționale de aviație. Nu în ultimul rând, există şi o decizie a instanţelor de judecată care obligă autoritatea tutelară să recepţioneze lucrările la pista de decolare-aterizare, validându-se astfel conformitatea contruirii acesteia.
  9. Încetarea oricăror acțiuni de șicanare și alungare a managementului Aeroportului și numirea unor persoane care să servească planurilor Președintelui pentru vânzarea sau concesionarea acestuia. Întreaga echipă de profesioniști a Aeroportului și-a dovedit competența prin rezultatele deosebite înregistrate, atât de trafic aerian, cât și economice. Nu există motive reale care să ducă la demiterea managementului, ci doar interesele personale ale Președintelui Alin Tișe. Evident că acestea nu sunt spre binele Aeroportului sau ale județului Cluj. De asemenea, prin vânzarea sau concesionarea Aeroportului, către grupul de investitori turci Limak, comunitatea și județul Cluj ar fi private de o sursă de venit, iar cu noi, salariații, nu se știe ce se va întâmpla.
  10. Demararea de proiecte esențiale de către Consiliul Județean Cluj ca autoritate județeană în vederea sprijinirii dezvoltării Aeroportului și a întregii regiuni. Nu cunoaștem ca actuala administrație județeană să fi inițiat vreun proiect de dezvoltare în ultima perioadă. Citim doar despre eșecuri și nerealizări, despre fraude pe bani publici. Noi ne dorim, de exemplu, o autoritate regională care să reunească interesele mediului de afaceri, ale agențiilor de turism, ale hotelierilor etc. și să identifice căi de conlucrare pentru o mai bună conectivitate și dezvoltare a fluxurilor turistice în județ.

Protestul angajaților aeroportului clujean, susținut la nivel național

Protestul angajaților aeroportului clujean este susținut la nivel național de Federația Sindicatelor Aeroportuare din România. "FSAR își exprimă îngrijorarea față de derapajele care apar în activitatea CJ Cluj și a lipsei de interes a acestuia față de problemele reale cu care se confruntă salariații AIAIC. În ședința Comitetului Director al federației din 12-15 martie s-a hotărât sprijinirea acțiunilor de protest organizate de Sindicatul Independent al AIAIC, membru al FSAR.

Ne declarăm solidari cu colegii noștri de care suntem alături în demersurile pe care aceștia le susțin în vederea soluționării problemelor cu care se confruntă, urmând ca în cazul nesoluționării favorabile a acestora să îi reprezentăm la orice nivel pentru a sancționa lipsa de profesionalism a celor aleși să își desfășoare, cu bună credință, activitatea pe perioada mandatului", se arată într-un comunicat al FSAR. 

Consiliul Administrativ, schimbat "cu forța" de Tișe

În ședința din 28 februarie, CJ Cluj a votat proiectul de hotărâre privind includerea a încă patru membri în Consiliul Administrativ (CA) al aeroportului clujean. Proiectul a fost aprobat de consilierii județeni, cu toate că nici comisia pentru buget-finanțe și nici cea pentru patrimoniu nu au întrunit cvorumul necesar pentru emiterea unui aviz (pozitiv sau negativ). 

Decizia președintelui CJ de a supune proiectul la vot fără cele două avize a fost contestată atât de consilierii PSD, cât și de un consilier PNL, care s-a opus vehement proiectului, în persoana lui Viorel Secară. Proiectul a fost aprobat cu 23 de voturi "pentru", 1 vot "împotrivă", în timp ce 11 consilieri nu au votat. Vladimir Mătușan, consilier județean PSD, a contestat decizia președintelui CJ de a supune proiectul la vot în lipsa avizelor de la cele două comisii, amenințându-l pe Tișe cu plângere penală pentru abuz în serviciu.

Proiectul de hotărâre precizează că toți cei trei administratori existenți în CA al aeroportului clujean își vor păstra funcțiile, însă alți patru administratori vor fi numiți în funcție: Alina Mirela Petre, Diana Angelica Rădulescu, Valentin Grigoriu, Daniel Perşu. Astfel, CA al Aeroportului Cluj este format acum din șapte administratori.

Alina Mirela Petre - director în Direcția pentru Administrarea Participațiilor Statului în Ministerul Finanțelor Publice, fost inspector antifraudă al Agenției Naționale de Administrare Fiscală. Reprezintă ministerul în CA al AIAIC în urma deciziei ministrului finanțelor, Eugen Teodorovici.

Daniel Perșu - comandor în rezervă, pilot militar pe avioane supersonice şi pe elicoptere, fost comandant al Escadrilei 712 Aviație Vânătoare de la Baza Aeriană Câmpia Turzii, fost șef al Secției Securitate Zbor din cadrul Statului Major al Forțelor Aeriene Române. Între 2008 și 2015 a condus Unitatea Specială de Aviație Cluj-Napoca. Reprezintă CJ în CA al AIAC.

Diana Angelica Rădulescu - avocat în Baroul București

Valentin Grigoriu - fost director al Aeroportului Băneasa

Comenteaza