2% pentru un Cluj capitală culturală europeană
- Scris de Cosmina Fernoaga
- 11 Mar 2011, 22:54
- Administraţie
- Ascultă știrea

Asociaţia Cluj-Napoca 2020 Capitală Culturală Europeană s-a întrunit ieri pentru adoptarea programului pe anul 2011. Primarul Sorin Apostu a anunţat că unul dintre obiective rămâne atragerea a cât mai mulţi simpatizanţi care să direcţioneze procentul de 2% din impozitul pe venit pentru susţinerea activităţii asociaţiei. O serie de evenimente programate să se desfăşoare în Cluj-Napoca (expoziţii, spectacole etc.) vor fi promovate şi în principalele oraşe europene, astfel încât strategia de promovare a Clujului pentru obţinerea titlului de capitală culturală europeană să poată fi cunoscută încă din acest an.
În urma dezbaterilor comisiilor de specialitate, formate în cadrul Asociaţiei Cluj-Napoca 2020 Capitală Culturală Europeană, au fost conturate trei direcţii, a anunţat primarul Sorin Apostu. "Avem trei priorităţi. În primul rând, activitatea din comisii trebuie să genereze strategia trans-sectorială, în baza căreia să putem concura pentru obţinerea titlului de capitală culturală culturală. În paralel, vom face demersuri atât la guvern, cât şi la Bruxelles pentru a promova strategia noastră. Nu în ultimul rând, avem obligaţia să asigurăm funcţionalitatea acestei asociaţii. Ca atare, trebuie să ne străduim să atragem finanţări", a spus primarul. El a adăugat că în privinţa atragerii de fonduri o soluţie o constituie procentul de 2% din impozitul pe venit, pe care persoanele fizice îl pot direcţiona către astfel de organizaţii.
Apostu a ţinut să precizeze că un rol important în obţinerea titlului de capitală culturală îl are infrastructura pe care Clujul o poate pune la dispoziţie. "În ceea ce priveşte infrastructura, tocmai am finalizat concursul prin care am desemnat proiectul ce va sta la baza Centrului Cultural Transilvania. Aici va fi găzduită şi Filarmonica Transilvania şi, de asemenea, vor exista o serie de spaţii importante pentru desfăşurarea unor evenimente culturale importante. Aştept propuneri şi în privinţa unor spaţii mai puţin convenţionale", a susţinut Apostu. Directorul Muzeului de Artă, Călin Stegerean, a propus ca o expoziţie importantă care a avut loc în cadrul instituţiei pe care o conduce şi care s-a bucurat de un adevărat succes să poată fi promovată şi în străinătate.
La rândul său, profesorul univeristar Vasile Puşcaş, fost negociator-şef cu Uniunea Europeană, a afirmat că cel mai indicat ar fi ca toate evenimentele culturale de referinţă ce se desfăşoară în Cluj să fie inventariate pentru a fi promovate în centrele europene. "Putem cere, în sensul acesta, sprijinul Ministerului de Externe, pentru a ne ajuta să intrăm cu evenimentele noastre în marile oraşe din Europa. Trebuie să începem de acum, în 2011, şi în fiecare an să avem un calendar de evenimente pe care să le promovăm în Europa", a comentat Puşcaş. De asemenea, reprezentantul Asociaţiei Alt Art, Istvan Szakats, a spus că ideal ar fi ca asociaţia să realizeze un logo "Clujul 2020 Capitală Culturală Europeană", care să fie tipărit pe toate afişele evenimentelor culturale. Primarul Sorin Apostu a mai anunţat că asociaţia are şi un site propriu, în care pot fi regăsite concluziile de la dezbaterile comisiilor de specialitate (www.clujnapoca2020.eu).