28 de milioane de euro pentru modernizarea liniilor de tramvai
- Scris de Luminita Silea
- 06 Ian 2011, 00:09
- Administraţie
- Ascultă știrea

DISTRIBUIE
Municipalitatea intenţionează să demareze din primăvară lucrările. Primul tronson care va fi modernizat este Mănăştur - Piaţa Gării.
Administraţia locală clujeană a lansat licitaţia pentru modernizarea liniei de tramvai, pentru care primăria a accesat încă de anul trecut o finanţare nerambursabilă. Contractul estimat la peste 120 de milioane de lei (circa 28 de milioane de euro - n. red.) se va încheia cu un singur ofertant care se va ocupa de reabilitarea ambelor tronsoane, de peste 20 de kilometri: Mănăştur - Piaţa Gării şi Piaţa Gării - Bd. Muncii.
Primăria Cluj-Napoca a decis să contracteze un singur executant pentru modernizarea celor peste 20 de kilometri de şine de tramvai pentru care a semnat contractul de finanţare din fonduri europene în toamna anului trecut. Licitaţia va avea loc online, în cadrul Sistemului Electronic de Achiziţii Publice. Contractul este estimat la aproximativ 28 de milioane de euro, iar societăţile interesate trebuie să prezinte o garanţie consistentă şi să facă dovada capacităţii tehnice adecvate proiectului. Deschiderea ofertelor este programată pe 1 februarie, la ora 18:00. Durata maximă de execuţie este de 24 de luni, iar participanţii trebuie să ofere o garanţie de 5 ani pentru trama aferentă tramvaiului şi de 10 ani pentru calea de rulare.
Conform informaţiilor furnizate de municipalitate, implementarea proiectului de modernizare a liniei de tramvai are ca indicatori, pentru tronsonul Mănăştur - Piaţa Gării, reducerea timpului de călătorie de la 48 la 24 de minute pe traseu, creşterea cu 10% a numărului de călători pe an, reducerea costurilor de mentenanţă cu 57% şi diminuarea cu 40% a consumului de energie electrică. Pentru tronsonul Piaţa Gării - Bd. Muncii, indicatorii sunt reducerea timpului de călătorie de la 36 la 19 minute pe traseu, creşterea cu 10% a numărului de călători/an şi diminuarea cu 38% a consumului de energie electrică.
Primarul Sorin Apostu a explicat că proiectul de modernizare a liniei de tramvai reprezintă o provocare pentru administraţia clujeană şi speră că toţi clujenii vor înţelege că trebuie să tolereze lucrările şi perturbarea traficului din oraş, după demararea efectivă a lucrărilor de modernizare. “Primul tronson pe care vrem să îl atacăm va fi Mănăştur - Piaţa Gării. Acesta va fi executat pe bucăţi. Mai întâi, secţiunea până la Podul Garibaldi şi apoi cea până la Piaţa Gării. De aceea am şi cumpărat autobuzele acelea articulate, ca să fie introduse în locul tramvaiului, după ce va demara modernizarea şinelor. În acest fel, vom putea să facem faţă fluxului de călători la orele de vârf. O să avem bătăi de cap şi traficul va fi deranjat, însă este o lucrare care ne va aduce beneficii pe termen lung, 20 de ani nu o să mai avem probleme nici cu zgomotul, nici cu asfaltul pe porţiunea şinelor de tramvai”, a declarat edilul Sorin Apostu.
Viceprimarul Radu Moisin a menţionat că municipalitatea a preferat să contracteze un singur constructor pentru ambele proiecte de modernizare a liniei de tramvai tocmai pentru a nu avea probleme cu eventualele contestaţii. “Ultimele modificări ale Legii privind achiziţiile publice ne oferă nişte atuuri când vine vorba de contestaţii. Nu oricine poate contesta o licitaţie, mai ales că aceasta pentru tramvai are o valoare destul de mare. Doar cei care vor fi îndreptăţiţi o pot face şi, în plus, trebuie să se plătească şi acea taxă. Până acum, noi am câştigat toate licitaţiile contestate. Normal că proiectul va întârzia dacă e contestat, încă mizăm pe aceste ultime modificări ale legislaţiei”, a precizat Moisin.
Oficialii Regiei Autonome de Transport Urban Călători (RATUC), aflată în subordinea Primăriei Cluj-Napoca, spun că reabilitarea este un proiect vital pentru oraş fiindcă tramvaiul este, în prezent, raportat la costurile energetice, cu 12% mai ieftin decât celelalte mijloace de transport. În plus, directorul RATUC, Liviu Neag, a explicat că tramvaiul este un mijloc nepoluant la care marile metropole din lume s-au reîntors, deşi iniţial renunţaseră. Vagoanele transportă aproximativ 100.000 de clujeni pe zi, o treime din totalul călătorilor care circulă cu mijloacele de transport în comun din Cluj-Napoca.
Proiectele vizând modernizarea liniei de tramvai au fost contractate la pachet cu reabilitarea Parcului Central şi au o valoare totală de peste 203 milioane de lei (circa 47,2 milioane de euro), din care valoarea nerambursabilă de peste 150 de milioane de lei (circa 34,8 milioane de euro) pentru toate cele trei proiecte (două privind tramvaiul şi unul pentru Parcul Central). Cererile de finanţare au fost semnate la Cluj-Napoca, în prezenţa ministrului Dezvoltării şi Turismului, Elena Udrea, la jumătatea lunii octombrie 2010.
După modernizarea traverselor, primăria are în plan şi achiziţionarea unor noi garnituri de tramvaie sau chiar o colaborare cu societatea Remarul 16 Februarie, care ar putea să producă la Cluj aceste tramvaie şi să le furnizeze instituţiei.
Primăria Cluj-Napoca a decis să contracteze un singur executant pentru modernizarea celor peste 20 de kilometri de şine de tramvai pentru care a semnat contractul de finanţare din fonduri europene în toamna anului trecut. Licitaţia va avea loc online, în cadrul Sistemului Electronic de Achiziţii Publice. Contractul este estimat la aproximativ 28 de milioane de euro, iar societăţile interesate trebuie să prezinte o garanţie consistentă şi să facă dovada capacităţii tehnice adecvate proiectului. Deschiderea ofertelor este programată pe 1 februarie, la ora 18:00. Durata maximă de execuţie este de 24 de luni, iar participanţii trebuie să ofere o garanţie de 5 ani pentru trama aferentă tramvaiului şi de 10 ani pentru calea de rulare.
Conform informaţiilor furnizate de municipalitate, implementarea proiectului de modernizare a liniei de tramvai are ca indicatori, pentru tronsonul Mănăştur - Piaţa Gării, reducerea timpului de călătorie de la 48 la 24 de minute pe traseu, creşterea cu 10% a numărului de călători pe an, reducerea costurilor de mentenanţă cu 57% şi diminuarea cu 40% a consumului de energie electrică. Pentru tronsonul Piaţa Gării - Bd. Muncii, indicatorii sunt reducerea timpului de călătorie de la 36 la 19 minute pe traseu, creşterea cu 10% a numărului de călători/an şi diminuarea cu 38% a consumului de energie electrică.
Primarul Sorin Apostu a explicat că proiectul de modernizare a liniei de tramvai reprezintă o provocare pentru administraţia clujeană şi speră că toţi clujenii vor înţelege că trebuie să tolereze lucrările şi perturbarea traficului din oraş, după demararea efectivă a lucrărilor de modernizare. “Primul tronson pe care vrem să îl atacăm va fi Mănăştur - Piaţa Gării. Acesta va fi executat pe bucăţi. Mai întâi, secţiunea până la Podul Garibaldi şi apoi cea până la Piaţa Gării. De aceea am şi cumpărat autobuzele acelea articulate, ca să fie introduse în locul tramvaiului, după ce va demara modernizarea şinelor. În acest fel, vom putea să facem faţă fluxului de călători la orele de vârf. O să avem bătăi de cap şi traficul va fi deranjat, însă este o lucrare care ne va aduce beneficii pe termen lung, 20 de ani nu o să mai avem probleme nici cu zgomotul, nici cu asfaltul pe porţiunea şinelor de tramvai”, a declarat edilul Sorin Apostu.
Viceprimarul Radu Moisin a menţionat că municipalitatea a preferat să contracteze un singur constructor pentru ambele proiecte de modernizare a liniei de tramvai tocmai pentru a nu avea probleme cu eventualele contestaţii. “Ultimele modificări ale Legii privind achiziţiile publice ne oferă nişte atuuri când vine vorba de contestaţii. Nu oricine poate contesta o licitaţie, mai ales că aceasta pentru tramvai are o valoare destul de mare. Doar cei care vor fi îndreptăţiţi o pot face şi, în plus, trebuie să se plătească şi acea taxă. Până acum, noi am câştigat toate licitaţiile contestate. Normal că proiectul va întârzia dacă e contestat, încă mizăm pe aceste ultime modificări ale legislaţiei”, a precizat Moisin.
Oficialii Regiei Autonome de Transport Urban Călători (RATUC), aflată în subordinea Primăriei Cluj-Napoca, spun că reabilitarea este un proiect vital pentru oraş fiindcă tramvaiul este, în prezent, raportat la costurile energetice, cu 12% mai ieftin decât celelalte mijloace de transport. În plus, directorul RATUC, Liviu Neag, a explicat că tramvaiul este un mijloc nepoluant la care marile metropole din lume s-au reîntors, deşi iniţial renunţaseră. Vagoanele transportă aproximativ 100.000 de clujeni pe zi, o treime din totalul călătorilor care circulă cu mijloacele de transport în comun din Cluj-Napoca.
Proiectele vizând modernizarea liniei de tramvai au fost contractate la pachet cu reabilitarea Parcului Central şi au o valoare totală de peste 203 milioane de lei (circa 47,2 milioane de euro), din care valoarea nerambursabilă de peste 150 de milioane de lei (circa 34,8 milioane de euro) pentru toate cele trei proiecte (două privind tramvaiul şi unul pentru Parcul Central). Cererile de finanţare au fost semnate la Cluj-Napoca, în prezenţa ministrului Dezvoltării şi Turismului, Elena Udrea, la jumătatea lunii octombrie 2010.
După modernizarea traverselor, primăria are în plan şi achiziţionarea unor noi garnituri de tramvaie sau chiar o colaborare cu societatea Remarul 16 Februarie, care ar putea să producă la Cluj aceste tramvaie şi să le furnizeze instituţiei.
DISTRIBUIE
Comenteaza