5.000 de maşini grele, zilnic, pe centură. Va rezista breteaua?

5.000 de maşini grele, zilnic, pe centură. Va rezista breteaua?
La două săptămâni de la deschiderea traficului pe centura de est a Clujului, monitorizările de trafic au indicat că municipiul Cluj-Napoca este degrevat zilnic de peste 5.000 de TIR-uri.

Centura Vâlcele-Apahida este circulată de 8.000 de vehicule într-un interval de 24 de ore, relevă studiul efectuat de Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj săptămâna trecută. Şeful DRDP Cluj, Ion Pantelimon a menţionat că 63% din maşinile care tranzitează centura, adică peste 5.000 de vehicule, reprezintă traficul greu.

Specialiştii DRDP Cluj au finalizat săptămâna trecută monitorizările de trafic, la două săptămâni de la darea în folosinţă a centurii Vâlcele-Apahida. Potrivit datelor de trafic, pe ruta ocolitoare circulă cu 1.000 de maşini mai puţin decât estimările în prima săptămână de la deschiderea circulaţiei pe centură, care indicau că media de vehicule care tranzitau centura era de 9.000 de maşini la fiecare 24 de ore. "În urma monitorizării efectuate s-a depistat că centura Cluj Est este circulată într-un interval de 24 de ore de până la 8.000 de vehicule. Din această cifră 63% reprezintă traficul greu. Adică peste 5.000 de vehicule care nu mai intră prin municipiul Cluj-Napoca. Este enorm ca cifră şi foarte avantajos pentru oraş că este degrevat de atât de multe maşini grele", a apreciat Pantelimon.

Centura Cluj Est, de 23,7 kilometri şi două benzi, a fost deschisă traficului în 21 octombrie, cu un traseul alternativ de 2 kilometri, amenajat în zona unde se mai lucrează la consolidarea versanţilor afectaţi de alunecări de teren. De la darea în exploatare a centurii, la finele lunii octombrie, traseul de la kilometru 0 până la kilometrul 23,7 a fost predat de constructori Regionalei de Drumuri, care este responsabilă cu asigurarea siguranţei pentru participanţii la trafic. Centura va fi efectiv gata în iunie 2012.

"Deocamdată, traficul de tranzit uşor pe direcţia Dej se mai derulează prin oraş. Mulţi dintre cei care doar intră prin Cluj-Napoca dinspre Turda ori nu ştiu încă de varianta ocolitoare, ori privesc cu reticenţă traseul. Oricum, noi am postat indicatoare şi am semnalizat traseul. Au trecut abia două săptămâni de la deschiderea circulaţiei şi ne bucurăm că nu au fost incidente", a menţionat şeful DRDP Cluj, Ion Pantelimon.

Centura de Est a municipiului, numită generic de presă "Centura de diamant", a costat până la această oră peste 160 de milioane de euro pentru 23,6 km, din care încă 2 km sunt circulabili doar pe un drum tehnic, o aşa-numită bretea.

9.000 de vehicule pe ocolitoarea B-dul Muncii - Apahida

Oficialul de la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri a menţionat că pe varianta ocolitoare de nord, B-dul Muncii - Apahida, traficul este mai mare. "Monitorizările au reliefat că centura de nord este circulată de peste 9.000 de vehicule într-un interval de 24 de ore. Traseul este preferat pentru întoarcerea în oraş a celor care vin de la aeroport, fiind mult mai rapid", a apreciat Pantelimon. Centura de 4,6 kilometri, B-dul Muncii - Apahida, are două benzi, a fost inaugurată în iulie anul acesta şi leagă municipiul de traseul centurii Cluj-Est printr-un sens giratoriu în zona localităţii Sânnicoară.

 

 

Comenteaza