A început dezbaterea pe marginea viitorului Autostrăzii Transilvania

A început dezbaterea pe marginea viitorului Autostrăzii Transilvania
Dan Sova, ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură de interes naţional şi investiţii străine, are în aceste momente întâlnire la Cluj cu reprezentanţii prefecturilor şi oamenii politici din regiunea de Nord-Vest, dar nu numai, inclusiv cu cei din Alba şi Sibiu.

Timp de două ore, Şova şi-a propus să dezbată proiectul Autostrăzii Transilvania: "Vreau să aud care sunt propunerile dumneavoastră pentru continuarea şi finalizarea autostrăzii. Ştiu cp toţi care sunteţi aici, în această dezbatere, vă doriţi ca acest proiect să continue, prin urmare eu cred că acesta este un punct câştigat", a spus Şova.

La întâlnire sunt prezenţi şi Vasile Puşcaş, Vasile Dâncu şi Ioan Rus, cei trei lideri PSD Cluj care se aflau la putere, la nivel central, în perioada în care a fost semnat contractul pentru Autostrada Transilvania.

Dezbaterea nu este deschisă presei, însă ministrul Dan Şova va face declaraţii publice după ora 13.

UPDATE 12.53: "Soluţia pentru Borş-Gilău e concesiunea. Contribuţia naţională e de 49%, iar a concedionarului de 51%", a spus Şova.

"Există necesitatea implicării şi a autorităţilor locale în acest proiect şi vom discuta în ce măsură şi cum este posibilă şi implicarea financiară a autorităţilor locale, ţinând cont de bugetele pe care le au, de gradul de îndatorare. Am precizat că Autostrada Transilvania, în acest moment, nu poate fi finanţată din fonduri europene. Singura soluţie de finanţare este concesiunea după modelul Comarnic - Braşov sau Centura de Sud a Capitalei. România, din 1990 până în 2013, nu a făcut vreo concesiune sau un parteneriat public - privat pe un proiect de autostradă şi, ca atare, avem o problemă de credibilitate instituţională. Trebuie să demonstrăm că putem face cele trei concesiuni scoase, respectiv Comarnic - Braşov, Centura Sud şi Craiova - Piteşti, pentru a avea încrederea finanţatorilor internaţionali, firme private, şi a celor instituţionali - BEI, BERD sau Banca Mondială", a spus Şova.

Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional a refuzat să avanseze vreun termen pentru reluarea lucrărilor la Autostrada Transilvania sau pentru realizarea concesiunii şi a spus doar că interesul Guvernului şi al autorităţilor din zonă este ca proiectul să se facă.

Potrivit acestuia, în perioada următoare trebuie actualizate studiile de trafic pe Autostrada Transilvania şi semnarea, în noiembrie, a celor trei concesiuni pentru ca România să poată demonstra că este credibilă din punct de vedere instituţional.

Citeşte şi Ministrul Şova dezvăluie la Cluj: România a cerut scumpirea preţului la Autostrada Transilvania, şi nu Bechtel

Dan Şova: Până săptămâna viitoare facem public contractul cu Bechtel

Comenteaza