Accesul spre noul spital regional este în aer. La propriu și la figurat

Accesul spre noul spital regional este în aer. La propriu și la figurat
PUZ propus de Claudiu Salanță

Problema drumurilor care ar urma să deservească noul spital regional de urgență nu este clarificată. Totul este la mâna administrației locale din Florești.

 

Accesul către noul spital regional de urgență (SRU), care urmează să se construiască în Florești, este în aer. La propriu, pentru că ar urma să aibă heliport, dar și la figurat, pentru că soluțiile propuse prin planul urbanistic zonal (PUZ) de arhitectul-șef al județului, Claudiu Salanță, nu au fost acceptate de către Consiliul Local Florești.


”Un PUZ care se referă la un proiect aflat pe teritoriul unui UAT se elibereaza strict de administrațiaa acelui UAT”, a spus Horia Șulea, primarul Floreștiului. Nu poți contrazice asta, numai că, fără drumuri bine gândite, ambulanțele vor rămâne blocate în trafic.


Comisia Tehnică de Amenajare a Teritoriului și Urbanism de la Cluj-Napoca a dezbătut și aprobat proiectul lui Salanță, care dorea lărgirea DN1, pod sau sens giratoriu suspendat, lărgirea centurii de sud a Floreștiului și un drum median, prin spatele Metro. Numai că ce s-a decis la Cluj este apă de ploaie trei kilometri mai la vest.


”Acest SRU, care salvează vieți, este un lucru fundamental pentru oraș. De pe urma serviciilor medicale Clujul trăiește, să fim bine înțeleși. Le spun mereu colegilor mei că serviciile medicale sunt o componentă strategică de dezvoltare. SRU este o prioritare fundamentală. Din păcate, nu este pe raza noastră administrativă. Este o mare problemă legală aici. Nu este normal ca un oraș cum e Clujul să nu aibă un cuvânt de spus în ceea ce se întâmplă în comunitățile limitrofe, în Florești, Apahida, Baciu, care afectează direct Clujul”, a spus miercuri primarul municipiului, Emil Boc.


În concret, momentan accesul către SRU ar urma să se facă pe DN1 (iar pe tema lărgirii acestei șosele a fost o ceartă în Consiliul Local, în 21 iunie) și pe centura de sud a Floreștiului. Primarul Horia Șulea are și un plan de a lega DN1 cu centura metropolitană, pe latura vestică a zonei de protecție sanitară a surselor de apă pentru Cluj. Pe traseului drumului median gândit de Salanță urmează, probabil, să apară proiecte imobiliare.


Iată ce propuneri a făcut arhitectul șef al județului. Accesul către noul spital ar urma să se facă prin trei artere: din DN1, unul dinspre Metro, pe un drum median nou, și din centura de sud a Floreștiului. Claudiu Salanță a precizat la ședința CTATU, din 15 mai, că au fost rezervate mai multe terenuri, pentru ca aceste drumuri să poată fi realizate în fapt. Accesul pe de DN1 are două variante: fie o girație suspendată, în dreptul intrării către magazinul Metro, fie un pod de-a lungul DN1, pe o lungime de 300 de metri.


DN1 ar urma să fie lărgită cu zece metri, prin realizarea unor exproprieri. Astfel, vor rămâne tot două benzi de circulație rutieră pe fiecare sens, dar se vor face benzi dedicate pentru mijloace de transport în comun, respectiv benzi pentru biciclete și trotuare. ”Am constatat că și la intrarea în Cluj, pe sub podul N, putem veni cu benzi dedicate și piste de biciclete, care se leagă de strategia Clujului de a moderniza arterele principale din oraș”, spunea Claudiu Salanță, la ședința CTATU din 15 mai.


Drumul de la Sf. Ion ar urma să aibă de asemenea benzi dedicate mijloacelor de transport în comun și ar trebui să se continue pe centura de sud a Floreștiului, lărgită la două benzi pe sens.


În plus, a fost realizat și un desen în care apare, pe DN1, cale ferată pentru tramvai. Asta pentru că în planul de mobilitate urbană durabilă întocmit pentru Cluj se prevedea o asemenea opțiune. Tramvaiul devine viabil pentru Florești odată cu mutarea traficului auto pe centura metropolitană.

 

 

Comenteaza