Adio, aglomeraţie! Măsură radicală de fluidizare a traficului în Floreşti

Adio, aglomeraţie! Măsură radicală de fluidizare a traficului în Floreşti
O idee preluată din marile metropole occidentale va fi implementată în comuna Floreşti chiar de luna viitoare.

Traficul din Floreşti va fi revoluţionat de săptămâna viitoare. Primăria comunei a venit cu o idee menită să îi ajute pe cei care pierd zeci de minute mergând bară la bară în fiecare dimineaţă, spre Cluj-Napoca, şi în fiecare după-amiază, la întoarcerea acasă.

„Ideea a apărut în urma unei discuţii cu domnul Liviu Neag, directorul Companiei de Transport Public. Vrem să introducem o bandă alternativă, ca în marile metropole. Concret, dimineaţa, între 06:30 şi 08:30, pe trei dintre cele patru benzi ale DN1 se va circula către Cluj-Napoca, iar după-amiaza, între 17:00 şi 19:30, se va circula pe trei benzi către Floreşti", a explicat primarul Floreştiului, Horea Şulea, pentru ZIUA de CLUJ.

În afara acestor ore, pe DN1 se va circula normal, cu două benzi pe sens. Porţiunea din DN1 unde va fi introdusă banda alternativă este cea dintre sensul giratoriu de lângă Primărie şi până în apropiere de magazinul Metro. Pe DN1 vor fi amplasate mai multe panouri electronice, care vor indica exact în ce fel se circulă în fiecare moment.

„În Vest sunt nişte parapeţi elastici, pe care o maşină vine şi îi mută. Noi nu vom avea decât aceste panouri, la cele două capete ale benzii alternative şi, probabil, unul şi la mijloc, să le reamintească participanţilor la trafic pe ce bandă pot să circule", a spus Şulea.

Primăria Floreşti a iniţiat marţi consultări cu Poliţia Rutieră şi Direcţia de Drumuri şi Poduri, pentru a găsi cele mai bune soluţii „Eu aş vrea să dăm drumul acestei măsuri în 10 noiembrie, dar totul depinde de cât de rapid se vor putea instala panourile", a dezvăluit primarul Floreştiului.

Şulea a spus că, odată cu introducerea benzii alternative, primul culoare de circulaţie va fi dedicat transportului în comun. Potrivit primarului, linia M21, care transportă în fiecare dimineaţă 4.500-5.000 de călători către Cluj, face acum 30-35 de minute. "Sper ca astfel să reducem timpul de transport între Floreşti şi Cluj-Napoca la cel mult 20 de minute".

Un singur neajuns major are acest proiect. Din cauza faptului că drumul este îngust, autobuzele nu vor avea refugii, la trei dintre staţii, şi vor bloca circulaţia pe sensul de mers cu o singură bandă. „Vom căuta să vedem ce soluţii găsim pentru această problemă", a declarat primarul.

DECLARATIE
„Este o chestiune de normalitate. Asemenea soluţii au fost adoptate în toate marile aglomerări urbane. E un alt experiment pe care îl facem pentru fluidizarea traficului şi singura noastră emoţie este că vom muta aglomeraţia în Cluj, mai exact pe Calea Floreşti".
Horea Şulea, primar Floreşti

UPDATE În urma discuţiei de la Primărie, de marţi, s-a decis că proiectul este bun şi poate fi dus la îndeplinire din 10 noiembrie. Reprezentanţii DRDP s-au angajat să vină în 2-3 zile cu soluţiile pentru panourile rutiere. Tot ei se vor implica în marcarea şoselei. Reprezentanţii Poliţiei Rutiere au opinat că lucrurile trebuie să demareze cât mai devreme, pentru ca participanţii la trafic să fie obişnuiţi cu această modificare până la venirea iernii.

Etichete
Comenteaza