Aeroportul Cluj “zboară” la Braşov
- Scris de Cosmina Fernoaga
- 08 Iun 2011, 01:07
- Administraţie
- Ascultă știrea

Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ), Alin Tişe, a anunţat că aeroportul clujean are toate şansele să-şi extindă activitatea la nivel de regiune, dat fiind faptul că este parte din consorţiul care a depus singura ofertă pentru construcţia şi administrarea aeroportului din Braşov. Negocierile cu autorităţile din Braşov se vor derula între 12 şi 15 iunie, a precizat directorul aeroportului, David Ciceo. Acesta a adăugat că investiţia de bază - ce vizează autorizarea aeroportului de către Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR) - a fost evaluată la 68 de milioane de euro.
În cazul în care se va ajunge la o înţelegere cu autorităţile din Braşov, aeroportul clujean va deveni manager al aeroportului ce urmează să se construiască la Ghimbav. "Licitaţia s-a deschis în 1 iunie. Regia Aeroportul Internaţional Cluj Napoca a intrat în consorţiu cu societatea privată UTI, care s-a angajat să finanţeze şi să execute acest aeroport. A fost singura ofertă propusă pentru acest proiect şi sper ca ea să fie acceptată. Aeroportul clujean chiar poate asigura expertiza necesară pentru ca aeroportul din Braşov să devină funcţional şi să se dezvolte pe viitor. În acelaşi timp, aeroportul nostru şi judeţul Cluj vor avea numai de câştigat din acest serviciu de operare", a explicat preşedintele CJ Cluj, Alin Tişe. Oficialul a precizat că este primul pas pe care aeroportul clujean îl face în privinţa extinderii activităţii la nivel regional. "Rămâne să încheiem un contract de asociere cu societatea UTI, în care vom stabili condiţiile juridice ale acestui parteneriat, precum şi costurile de operare. Ideea este ca aeroportul nostru să beneficieze de venituri pe măsura expertizei pe care o va asigura pentru funcţionarea acestui obiectiv", a spus Tişe.
Directorul aeroportului clujean, David Ciceo, a precizat că oferta propusă la Braşov a fost acceptată într-o primă fază, urmând ca în perioada 12 - 15 iunie să se poarte negocieri cu administraţia judeţeană. "Noi asigurăm expertiza pentru realizarea şi autorizarea acestui obiectiv, UTI, împreună cu alţi investitori vor asigura costurile de investiţie şi lucrările de execuţie", a explicat Ciceo. Investiţia ar urma să fie recuperată din operare. În funcţie de aportul fiecărei părţi, se vor împărţi şi veniturile. "Investiţia a fost estimată la 68 de milioane de euro şi ea trebuie să asigure funcţionalitatea aeroportului, din punct de vedere tehnic, pentru obţinerea autorizării ACCR. Lucrările de investiţie vor continua pe parcurs, pentru dezvoltarea acestui obiectiv", a comentat David Ciceo. În prima fază aeroportul clujean va propune un plan de business, pe care partenerii trebuie să-l aprobe. "Planul va include procedura de funcţionare, necesarul de personal, dar şi o strategia privind atragerea unor companii aeriene", a precizat Ciceo. Acesta a ţinut să adauge că UTI avea nevoie de aeroportul clujean pentru a duce acest proiect la bun sfârşit, dat fiind faptul că principala condiţie de eliegibilitate viza expertiza în domeniul managementului aeroportuar.
În prezent, Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca a depăşit pragul de 1.000.000 de pasageri pe an şi se află într-un proces de dezvoltare atât în ce priveşte infrastructura aeroportuară, cât şi calitatea serviciilor oferite. Planul administraţiei braşovene este relativ similar. Conform documentaţiei de licitaţie, se urmăreşte construcţia unui aeroport internaţional care să permită decolarea şi aterizarea avioanelor din clasa "mediu curier" în vederea asigurării unui punct de legătură aeriană stabil şi adecvat ca mărime, între zona deservită (judeţele Braşov, Covasna, Harghita) şi ţările Europei şi ale Orientului Mijlociu. Aeroportul ar urma să aibă într-o primă etapă o capacitate de 600.000 de pasageri pe an. Ulterior, pe parcursul a opt ani, aeroportul ar urma să treacă de pragul de 1.000.000 de pasageri.